Opknappen van set/snares

Gestart door FoREVer, nov 06, 2011, 20:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

nov 06, 2011, 20:57 Last Edit: nov 06, 2011, 21:04 by AEDrumsA7x
Ik dacht misschien is het leuk om een soort dagboek bij te houden op het forum over verbouwing/ opknapping van drumsets  :D

dus post hier je drum opknappingen, tips voor opknappingen mogen natuurlijk ook hier  *O*

voor de mods
[spoiler]als dit niet op de goede plek staat, of nutteloos is moet je t maar zeggen. [/spoiler]

Hierbij mijn verbouwing tot nu toe.

Betreft een kings setje weet niet precies uit welk jaar maar dat doet er nu even niet toe.

helemaal uit elkaar gehaald en daarna de wrap eraf gehaald, deze was rood en zag er niet meer mooi uit.







Zo zag het eruit:
Linkje waar tie in staat
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,397.msg8669.html#msg8669



Spanblokken en de rest al redelijk schoongemaakt ( wachtend op staalwol ) wel al een een beginnetje kunnen maken met het lakken van de set. meer foto's morgen  *D

EDIT:

Sorry voor hele slechte foto's, Zijn gamaakt met een nokia ( dan weet je t wel :P )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Nlz

Geen verhaal met bergen foto's, maar heb vorig jaar van dmenace voor 25 euro een stalen snare gekocht, als 'opknapper'.
Toen ik hem kocht was de ketel verchroomd met eveneens chromen hardware.
Ik heb nieuwe hardware besteld bij STdrums en voor ik deze geplaatst heb de oude gaatjes van de demper dichtgesoldeerd en de ketel wit gespoten. En in combinatie met de black chrome hardware ziet dat er uit zoals hieronder te zien is. Er zit inmiddels een 40(of 42?) strand Puresound Metrix-mat onder, en nog altijd gaat hij vooral heel, heel hard. Niet onhandig als er eens wat hardere muziek gespeeld gaat worden ;)

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


Geen verhaal met bergen foto's, maar heb vorig jaar van dmenace voor 25 euro een stalen snare gekocht, als 'opknapper'.
Toen ik hem kocht was de ketel verchroomd met eveneens chromen hardware.
Ik heb nieuwe hardware besteld bij STdrums en voor ik deze geplaatst heb de oude gaatjes van de demper dichtgesoldeerd en de ketel wit gespoten. En in combinatie met de black chrome hardware ziet dat er uit zoals hieronder te zien is. Er zit inmiddels een 40(of 42?) strand Puresound Metrix-mat onder, en nog altijd gaat hij vooral heel, heel hard. Niet onhandig als er eens wat hardere muziek gespeeld gaat worden ;)




Dat ziet er goed uit NLZ! altijd al mooi gevonden witt ketel met zwarte HW , ga in de toekomst nog wat meer dingen proberen. Dit is namelijk de eerste keer dat ik iets opknap ( kortom nu nog een beetje aanklooien strax wat meer op uiterlijk gaan )
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Hey,

Ik zal dan ook wat foto's posten van het renovatie projectje wat ik heb gehad met een oude Shock (die mijn broers band vroeger van mijn inmiddels overleden opa had gekregen). En nog een snare die ik eigenlijk op dezelfde manier heb gerenoveerd. Misschien dat ik die nog een keer een andere look ga geven :)

De shock had een lelijke geel/witte wrap. Die heb ik er af gehaald.

Toen een laag lak erover (volgensmij iets van interieur lak, een wat bruinere variant)

Poetsen, poetsen, poetsen

Het uiteindelijke resultaat


De snare:
Voor:

Na:





FoREVer


Hey,

Ik zal dan ook wat foto's posten van het renovatie projectje wat ik heb gehad met een oude Shock (die mijn broers band vroeger van mijn inmiddels overleden opa had gekregen). En nog een snare die ik eigenlijk op dezelfde manier heb gerenoveerd. Misschien dat ik die nog een keer een andere look ga geven :)

De shock had een lelijke geel/witte wrap. Die heb ik er af gehaald.

Toen een laag lak erover (volgensmij iets van interieur lak, een wat bruinere variant)

Poetsen, poetsen, poetsen

Het uiteindelijke resultaat


De snare:
Voor:

Na:



Ik dacht al dat je ging posten Nathan!, ieder geval goed gedaan. wel grappig we hebben dezelfde kleur lak denk ik. in ieder geval lijkt t er veel op. nog een vraagje. hoeveel keer heb je lak aangebracht? 1x of meerdere ?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Ik zat al een tijdje eraan te denken zo'n topic te maken.. toch niet gedaan, nu had jij er 1, dus toch maar even posten :)
2x lak als ik het mij goed herinner! En tussendoor schuren.

FoREVer


Ik zat al een tijdje eraan te denken zo'n topic te maken.. toch niet gedaan, nu had jij er 1, dus toch maar even posten :)
2x lak als ik het mij goed herinner! En tussendoor schuren.


Dacht er ook een langere tijd over, maar dacht toch van ja als niemand het doet doe ik het wel.
zal ik hem morgen nog even in de lak zetten en dan overmorgen blokken erop  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Hoevaak ga jij hem lakken dan? 1 of 2x of vaker?!

FoREVer

#8
nov 06, 2011, 21:49 Last Edit: nov 06, 2011, 21:54 by AEDrumsA7x

Hoevaak ga jij hem lakken dan? 1 of 2x of vaker?!


Denk 2x, kan ik de lak nog een keer ergers anders voor gebruiken

edit:
Wat voor spul is dat waar je de HW mee schoon maakt?
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

NathanR

Dat is gewone zilverpoets, had geen beschikking over staalwol.

drums97

Hety Anthony, ziet er goed uit.  ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

hjw


Hey,

Ik zal dan ook wat foto's posten van het renovatie projectje wat ik heb gehad met een oude Shock (die mijn broers band vroeger van mijn inmiddels overleden opa had gekregen). En nog een snare die ik eigenlijk op dezelfde manier heb gerenoveerd. Misschien dat ik die nog een keer een andere look ga geven :)


Erg mooi geworden!

NathanR


mdrummer

Ziet er allemaal goed uit. Ben benieuwd hoe het eindresultaat word Anthony! *O*
Het begin is er al :)

Groet,
Maarten

FoREVer

Dankjewel allemaal, heb de set net in de lak gezet, Alleen de BD moet nog een keer -O- de rest is al in 2 lagen lak gezet.

Zo word de finish ongeveer, zal nog iets donkerder worden.


Druk aant lakken die 22" Bassdrum.. 8)



Nu wachten tot het droog is:



Ik stel de verwachting bij datie over een dag of 3 wel klaar is, Had meer tijd als verwacht  *O*
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Technobeat


Ziet er goed uit AEDrums , ben benieuwd naar het eindresultaat .

De set van Nathan kende ik al van het oude forum , is erg netjes geworden .  *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

NathanR

Hey dat word een mooi kleurtje AEDrums! Zet je er gewoon weer chromen lugs op?

Thanks Techno ;)

NathanR

AEDrums,

Is dit niet nog wat voor jou als toevoeging voor de Kings set die je al hebt?

http://link.marktplaats.nl/493651683


drums97

Ik heb vorig jaar m'n oude Sonor Champion uit '74 ook gestript en gelakt. Hardware gepolished e.d.
Ondertussen ook enkele originele spullen bijgekocht en nu is ie compleet.
Zie hier het resultaat:

Zo is ie bijna 40 jaar geweest:




Zo was ie gestript:


bijgekochte 18" floortom


Zo is ie geschuurd:




Zo is het eindresultaat:




Aangevuld met de hardware en snare:

Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Jochem

Hadden jou toms nou eens andere kleur als je floors?

drums97


Hadden jou toms nou eens andere kleur als je floors?


Huh?
Die begrijp ik niet.

De originele kit bestond uit een 12"en 13" toms, een 16" floortom en 22" basedrum. Zo heeft mij vader 'm gekocht in '74. Zonder de snare, want hiervoor heeft hij een Premier 2000 gekocht.
2 jaar later of zo heeft hij de 14" tom bijbesteld, maar hier zit andere hardware op (overgangsperiode naar de Phonic). Alles in de witte kleur:


Ook de bd pedaal heeft ie niet genomen, maar de Premier 252.

Nu heb ik er een 18" floor bijgekocht en ook gestript (passend gemaakt).
Ook heb ik er de originele snare D454 bijgezocht, de snare stand en het bd pedaal. Hi hat stand had ik nog.
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Nlz

Door de lichtval op de 'before' foto lijken de kleuren wat te verschillen.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drums97


Door de lichtval op de 'before' foto lijken de kleuren wat te verschillen.


Ja dat komt door de "stamcafeetjes" waar vroeguh nog flink gepaft werd  :(
Kleurtje van de tommetje zijn lekker gelig geworden.  :X
Het grappige was, toen ik de kit kreeg en er nieuwe vellen op legde, kwam de smog me tegemoet, hahahaha.

Dat was uiteindelijk ook de reden om 'm te strippen en te lakken. Verkleuring en beschadigingen.
Nu staat ie (en blijft) op m'n zoldertje tot een van m'n dochtertjes "gedwongen" wordt om te drummen  :6
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

FoREVer


AEDrums,

Is dit niet nog wat voor jou als toevoeging voor de Kings set die je al hebt?

http://link.marktplaats.nl/493651683


Ja er zitten Chromen lugs op, eindresultaat komt hopelijk overmorgen. Heb alleen maar gepoetst  -O-
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Hellwin

Hoe haal je de wrap eraf? met een plamuurmes (heel voorzichtig) of gewoon rustig eraf trekken?
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

Omhoog