Waar koop je een ketel?

Gestart door WDrums, okt 28, 2015, 20:05

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

WDrums

Hallo,

Iemand enig idee waar ik ketels kan kopen?
ST drums is mij bekend maar ben eigenlijk opzoek naar iets goedkopers. wellicht in Nederland.

Groet,
Wieger

Paul

Naar mijn weten is Keller de enige die losse ketels voor particulieren bouwt, en die zijn bij STDrums te koop.
Voorheen verkocht Kokodrums nog losse ketels, misschien Cumstomdrums in Nederland nog, maar dat zal niet goedkoper zijn.

Hammar


groovemaker

Ik weet dat Folkert Wesselius(op dit forum actief als Treklof volgens mij) uit Leeuwarden ook customizing van trommels doet. Misschien heeft hij een ketel liggen die geschikt voor je is? En anders kan hij misschien een geschikte voor je zoeken of aanraden?

If it's too Loud you're too old!

koko

Hallo,

Iemand enig idee waar ik ketels kan kopen?
ST drums is mij bekend maar ben eigenlijk opzoek naar iets goedkopers. wellicht in Nederland.

Groet,
Wieger
Beste Wieger,
Goedkoper dan bij StDrums zul je de ketels niet vinden. Kokodrums is Signature Drums, dat bestaat niet meer (was mijn bedrijf). Nieuw op de Nl markt is Timber Drums van Tim Vermulst en partner. Gevestigde naam (en absolute topkwaliteit) is CustomDrums van Thijs v.d. Heijden in Amsterdam. En natuurlijk Lignum, maar hij levert geen losse ketels.
Verder kan je nog eens kijken bij Highwood drums uit Engeland. Zij maken al ruim 10 jaar ketels uit berkenhout, zeer mooie kwaliteit.
Dan is er nog DK drums in Belgie. Ook een hele mooie kwaliteit ketel.

Zelf bouwen kan ook, maar dan moet je nog wel een paar eurotjes investeren.

Overigens: als je goedkoop uit wil zijn kan je beter via internet een kompleet ding kopen. Heb je net als bij de gerenomeerde merken een middelmatig product voor weinig.

Een echt topproduct zoals dat van CustomDrums of TimberDrums, of Lignum, moet je niet kopen om goedkoop uit te zijn, maar omdat je een unieke drum met unieke sound wil.

Omhoog