Home-made Groove wedge

Gestart door Wouters, jul 24, 2015, 23:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wouters

Wat doe je met een ketel met de onmogelijke maat van 363mm (dus meer dan 14 inch)?

a) Plantenbak
b) De fik erin
c) De zaag erin

Zie hier het resultaat van enige huisvlijt:
Een home-made groove wedge  *O*

Niet dat ik er een nodig had, maar omdat het kon / ik me verveelde / om wat frusti's weg te werken.
Morgen dit prototype maar eens testen! En bij-/ afwerken. Er is nog genoeg ketel voor 5 andere.

Bevalt ie niet, dan wordt het optie B :6







Harre

Creatief  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

MatiZ

Nice! Ik zou alleen wel wat meer aandacht schenken aan de afwerking mocht het je bevallen. Even netjes schuren en een lakje er overheen :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Wouters

Helaas.....

Het is niet geworden wat ik er van verwacht had.

Constructief zit het goed in elkaar. Ook een test zonder de ijzeren rail houdt zich goed.
Echter, geluidstechnisch vond ik het matig, getest op mijn Sonor d454 snare.

Ik mis de specifieke warme houtklank. Nu is het meer de klank van de rim, alleen dan wat afgezwakt in volume.
Ik vermoed dat ik te weinig hout / het verkeerde hout in mijn constructie heb zitten. Misschien niet hard genoeg, alhoewel je er geen butsen in slaat. Originele groove wedge is maple, en dat zal niet voor niets zijn ;-)

Het idee parkeren we in de koelkast, de fail-groove-wedge in de Willie wortel mislukte uitvindingen bak.

To be continued....... (vroeg of laat)



Technobeat


Hoe kom je eigenlijk aan deze vreemde maat ketels Wouters :?  .

Hoe er van af komt is mij wel duidelijk :+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

Het kan ermee te maken hebben dat de echte groove wedge wat massiever is (dikkere plies hout) en een vlakkere edge heeff.


koko

Best jammer om de zaag in zo'n ketel te zetten. De betere vellen dealer had je aan oversized vellen kunnen helpen. Had je echt iets bijzonders gehad. Nu heb je een mislukt experiment.

Wouters

@Technobeat : deze vreemde maat was een oude diepe Royal marching snare. Ooit gekocht als hardware-donor voor mijn andere Royals. Ketel was / is een gatenkaas.

@koko: Je hebt gelijk, ergens is het kapitaal vernietiging, maar het was al niets, dus heb ik er vrede mee. 363mm vellen zijn inderdaad nog wel te verkrijgen, hoewel schaars of custom-made. Daarnaast heb ik oa de luxe van een messing 14 x 12 inch marching snare. Daar komt weinig bij in de buurt.

Al met al ben ik weer wat wijzer en een illusie armer.
Voordat ik volgende keer een ketel een kopje kleiner ga maken, zal ik hem eerst hier aanbieden  :) . Ik besef me dat qua diepere snares toch wel beter voorzien ben, dan de gemiddelde drummert.

Wordt vervolgd.

djska

#8
jul 27, 2015, 18:14 Last Edit: jul 27, 2015, 18:20 by djska
Ik heb het volgens mij wel eens eerder gepost, maar ik heb een stukje hout via een bout aan de tomhouder van een 12" Yamaha snare bevestigd. Steekt een inch uit, waardoor de plek op de stick, waarmee de rim wordt geraakt overeenkomt met de situatie bij een 14" snare.
Die 12" is zo mijn laag volume snare, met zo wel een vette rimclick. Uiteraard met stok omgedraaid, anders klinkt het altijd iel.

Bij mij zit er maar 1 bout door het meest onbenullige stukje hout dat in mijn handbereik lag. Bij jou zit er zoveel ijzer aangeschroefd, dat het daardoor misschien zo dood klinkt.

Technobeat


Chips , my bad O+  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wouters

Bij jou zit er zoveel ijzer aangeschroefd, dat het daardoor misschien zo dood klinkt.
Inderdaad, daar had ik ook aangedacht.
Een tweede test was dan ook zonder de rail (dus alleen de hoekijzertjes).
Helaas even bedroevend.

Omhoog