Drumstel overspuiten marine white

Gestart door JackStrikeII, jan 17, 2015, 11:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

JackStrikeII

Hey,

Ik heb plannen om mijn Yamaha stage custom over te spuiten. De huidige kleur is sapphire blue.

Zelf zat ik te denken aan een jazzy finish, iets als marine white, bijvoorbeeld zoals op deze foto: http://www.vintageandrare.com/uploads/products/28084/140278/original.jpg

Zou dit mogelijk zijn, of is hier geen beginnen aan?


Hoefnix

#1
jan 17, 2015, 11:39 Last Edit: jan 17, 2015, 11:40 by Hoefnix
Heb je een gelakt drumstel of een gewrapte?
In het eerste geval kan deze altijd opnieuw gespoten worden. Het verwijderen van een wrap gaat niet altijd makkelijk en beschadigd ook nog al eens de shell.

Volgens mij kan je deze kleur met de sparkles zo niet spuiten. Dit is een wrap.

Bijvoorbeeld bij DW kan je goed zien wat de lak opties zijn en welke wrap zijn (FinishPly is hun naam voor wrap). En classic marine is hier een wrap.

http://www.dwdrums.com/drums/collectors/finishes.asp


djska

#2
jan 17, 2015, 11:49 Last Edit: jan 17, 2015, 11:52 by djska
Deze set wrappen lijkt mij zonde, kan je net zo goed op zoek gaan naar een setje in precies de juiste finish. En als je wilt spuiten: ik kan me voorstellen dat je om zo'n witte kleur dekkend wilt krijgen, je de bestaande donkere lak volledig weg moet schuren, lijkt mij lastig dat mooi gelijkmatig te doen.

drfill

de foto die je laat zien is een vintage wrap ?
wit spuiten kan wel maar alleen 'effen' wit..  is ook een hoop werk.
het moet ook met primer anders komt de kleur eronder er doorheen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

JackStrikeII

@drfill

Er zit inderdaad een sapphire blue wrap op.
Ik heb gelezen dat het ook mogelijk is plakplastic over de wrap heen te plakken,  of op de ketel. Is dit aan te raden?

Hoefnix

Het kan. Of het mooi is én of het op classic marine lijkt is een heel andere vraag.
De sound wordt vast niet beter en over een half jaar heb je spijt van je keuze.
Mijn advies: niet aan beginnen, maar ja ik heb een drumstel om op te spelen en niet om naar te kijken ;)

Als je echt een ander kleurtje wil koop dan een andere set.

drfill

sapphire blue .. weet je t zeker wrap, vlgs mij is dit cellulose-lak ?   bv. blue sparkle is wrap..


en wrappen kan altijd.. kost wel wat werk,  maar dan heb je wel iets unieks (meestal)
(omdat je drumkit niet leverbaar is in die finish)   wit is vooral mooi onder lampen, omdat
het alle licht-kleuren dan aanneemt ..    maar dit is eigenlijk ook heel mooi ..
om van dit naar 'plakplastic' te gaan, is wel een hele duik omlaag ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

JackStrikeII

#7
mrt 04, 2015, 21:17 Last Edit: mrt 09, 2015, 19:42 by JackStrikeII

sapphire blue .. weet je t zeker wrap, vlgs mij is dit cellulose-lak


Die stage custom van mij is er nog eentje uit Indonesië, dus de allereerste. Deze had indd geen wrap zie ik nu.

drfill

aha.. das minder zonde dus..  oude wrap kun je er makkelijk afhalen met
beetje heatgun en plamuurmes..  de exacte wrap die jij zoekt (1e foto)
heet pearl antic white..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog