sonor Champion set

Gestart door yourikoggel, dec 27, 2014, 19:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

yourikoggel



[imghttp://instagram.com/p/w6vuoYJ1lL/?modal=true][/img]


heb zojuist een sonor shampion set opgeknapt.
Om deze set zat een soort achtige disco wrap  :? Het leek meer op een disco lamp dan een drumstel,
Deze is verwijderd en vervangen door een mooie notenbruine wrap. Ik kon hem niet lakken omdat de floor-ketel gerepareerd is en je dat dan zou blijven zien door de lak heen. ( soort kleurverschil ) dat vond ik zonde. Het chrome is hellemaal op gepoetst, nieuwe vellen op de set, en toch maar gekozen voor de nieuwe vleugelmoeren van sonor. Ondanks het niet hellemaal bij deze vintage set hoort......
De vleugelmoeren passen wel hellemaal bij de set!!

De set bestaat uit 22 - 12 - 13 - 16
De 13" tom gebruik ik zelf niet.

zal ik hem verkopen of gewoon lekker zelf op blijven spelen? Hij speel en klinkt wel donders goed!!!

Hoefnix

Lekker houden en op spelen. Fantastische sets die je soms voor weinig op kan pikken.

yourikoggel

sorry de foto"s krijg ik er nog niet op  :F

Technobeat


Netjes gedaan Youri , prima set , gewoon houden en fijn bespelen :Y .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wouters

Nice, als je ruimte en het geld niet nodig hebt, gewoon lekker van genieten (voorlopig).

En mbt je foto's: je mist een "]" achter "[img" en voor "htttpblablabla"

Hoefnix


drums97

Die Champion gewoon houden man. Super goed gedaan die wrap :Y

tip: de 12" tom aan een stand hangen en de bok zo min mogelijk in de tom steken. ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

yourikoggel

#7
jan 03, 2015, 21:30 Last Edit: jan 03, 2015, 21:34 by yourikoggel
Lukt nog steeds niet hellemaal. hier maar even een link van een foto op insta. Kan ik iniederval het resultaat even showen  :Y
http://instagram.com/p/w4SCJTJ1h2/?modal=true

Mad Devil

Wat een gave finishing,...houd ik wel van. Ik zou de kit houden, als je iets restaureerd krijg je er een band mee,....toch?
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Harre

Hangt er een beetje af waarom je hem zou willen verkopen. Als je gaat restaureren met niet-originele onderdelen daalt de waarde alleen maar, dus in dat geval zou ik hem gewoon houden en er lekker op gaan spelen. Het is een super gave set geworden naar mijn mening, alleen dat bassdrum vel... dat zou ik nog even recht zetten  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

baszuidwijk


Om deze set zat een soort achtige disco wrap  :? Het leek meer op een disco lamp dan een drumstel,
Deze is verwijderd en vervangen door een mooie notenbruine wrap. Ik kon hem niet lakken omdat de floor ...


Mooie wrap.
Waar heb je die gekocht?

Paul

#11
jan 06, 2015, 10:39 Last Edit: jan 06, 2015, 17:59 by Paul
Dat is een nette set geworden! Wat Harre zegt, de set is niet meer in originele staat (zo te lezen was-ie dat ook al niet meer toen jij 'm kocht), dat drukt de waarde een beetje. Maar als het goed klinkt zou ik 'm houden!

Plaatje hier plaatsen werkt alleen als je het absolute pad naar het plaatje hebt, dus http://server.com/plaatje.jpg. Heb even voor je geprobeerd maar vanuit Instagram krijg ik dat niet voor elkaar.

Hammar


drums97

Paul bedoeld "Harre"  denk ik
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Paul

#14
jan 06, 2015, 17:58 Last Edit: jan 06, 2015, 20:54 by Paul
Excuus, wat Harre zegt inderdaad. Maar dat verandert mijn standpunt niet: als het lekker klinkt, lekker erop spelen!

drums97

Eens  :Y ;)
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

yourikoggel

Blijf der maar gewoon lekker op spelen!!!
alle onderdelen zijn allemaal orgineel! van spanblokjes tot spanschroeven.
1 ding heb ik veranderd en dat zijn de vleugelmoeren. ik heb die van de nieuwe sonor sets erop gemaakt. die vond ik wat mooier!
Heb zojuist ook nog de gebogen basdrum poten gevonden die ze wat later op de champion sets zetten.

ook ben ik bezig met nog een 16" floortom in dezelfde finish met originele hardware te restaureren.
ga dan met 2 keer 16 spelen.

ben alleen nog opzoek naar 2 floortombrackets. kan iemand mij daar mee helpen?

NathanR


Mooie wrap.
Waar heb je die gekocht?


Heb deze wrap ook op mijn drumstel gehad. Het is eigenlijk een plakfolie en geen echte wrap, meeste bouwmarkten zullen dit wel op voorraad hebben! Zelf destijds bij de Formido gekocht.

Omhoog