Hybride drum

Gestart door Otje, jun 28, 2014, 22:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

djska

#25
jul 03, 2014, 00:27 Last Edit: jul 03, 2014, 00:28 by djska
maar die zijn weer niet (volledig) compatible met de Roland pads

djska


Mee eens Diska , een paar jaar geleden kon je voor de TD-9(1) module een update kopen omdat er in de TD-9(2) module 50 kits meer zaten en die USB-stick koste 79,= euro als ik het goed heb .
En dan vraag ik mij af : waarom , ik heb toch al een type 1 gekocht en die upgrade zou als aanvulling door Roland gratis aangeboden moeten worden ......

Die upgrade heb ik destijds gekocht en is voor mij zeer waardevol, daar zitten een paar hele goede realistische snare en bassdrum sounds bij, en dat zijn die sounds die ik nu in mijn eigen 4 gedefinieerde kits gebruik, meer gebruik ik niet. Als ik een concurrent van Roland was, had ik een module in de markt gezet die volledig compatible is met alle Roland pads (of zo ingesteld kan worden) en dan zou ik dat promoten als drop-in replacement voor elke Ronald TD. Wellicht met licentie opties, om dan bv. extra libraries, echte samples of positional-sensing te ondersteunen. Dan kun je met de hardware instappen en zaken toevoegen als je meer wilt. Misschien moet ik dit eens aan 2Box voorleggen ;-)

Robert-Jan

Dan moet je dus ook de hihat controller kopieëren en intern in je module allerlei roland foefjes inbouwen..dat gaan ze nooit toestaan dat kan ik je nu al op een briefje geven.

Maar laten we hier vooral on topic blijven..hybride drums, de combi van a- en e-drums..  *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Een paar setups over de jaren ter inspiratie:

Ik denk een van mijn eerste optredens met een hybride setup. In 2002 in het Muiderpoort Theater Amsterdam met theatergroep iSh. Ddrum AT, Pro triggers en remote (handig ding trouwens)







Dit is rond 2005-2007 geweest.





Yamah Drummersday clinic in Belgie voor de DTXM12 in 2010.


Hier was ik te gast bij de John Legend's drummer Swiss Chris in 2007. Wat een kennis heeft deze drummer los van de techniek kennis, wbt stickings etc.













Ter voorbereiding op en in Melkweg Theater vorig jaar met Meitje. Uiteindelijk was de eerdere opstelling handiger geweest (met de dtx links van mij) leer je weer van.


Diverse andere setups:





(soms moet je creatief zijn als je ver van huis bent)


Ik ben al vrij snel naar een basis setup gegaan: DTXM12 en een ondertussen vintage (maar rocksolid) HH60 pedal naast mn kickpedal.
Voorheen gebruikte ik multipads of directe connectie naar ableton met een trigger to midi converter, deze dan aangevuld met kick en (aux)snare Ddrum Pro trigger en/of TP65 triggerpad.

Als de situatie er om vraagt gebruik ik (een van) deze toevoegingen nog steeds.

Otje

#29
jul 03, 2014, 16:13 Last Edit: jul 03, 2014, 16:26 by Otje
Musiqman. "What's in the name !

Zéer indrukwekkend; ...Kben verder sprakeloos.

Otje



..Ennuh, is dat nou een 'throne thumper' onder je drumkruk of zie ik dat verkeerd? Zo ja, is 't echt een uhh.. 'Kick in the ass' bij wijze van spreke..

Hammar

Manmanman, als ik al die poen die jij al verbrast hebt aan drumzooi op een hoop had, kon ik nu al met pensioen!

Technobeat

De één koopt met enige regelmaat een andere auto , de ander nieuw Drum gerelateerd materiaal .
En sommige hebben het geluk beide zaken te kunnen realiseren :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

musiqman

#33
jul 03, 2014, 22:18 Last Edit: jul 03, 2014, 22:20 by musiqman
Qua geld valt het mee, ik heb tot begin dit jaar bijv. nooit meer dan ongeveer 1 kit en 2 snares gehad. Altijd kopen en verkopen. Vaak met winst, soms met verlies. Het voordeel is dat je zo veel kan uittesten, het nadeel... je kan niet alles houden (al zijn er weinig dingen waar ik spijt van heb gehad) en er staan ook een aantal rental/oefenruimte kits op de foto.

Zeker wat betreft electronica is het fijn en zelfs goed als je veel merken/modellen kan testen om zo je kennis te verbreden.

Ik vind het dus zeker niet verbrassen, maar investeren. En nu heb ik een aardige collectie opgebouwd van alleen de meest noodzakelijke spullen.

Het is idd een buttkicker, vond deze alleen niet erg indrukwekkend. De Buttkicker Concert van Swiss Chris voelde je zelfs op een afstandje van de riser nog.

Machiel

#34
jul 04, 2014, 01:44 Last Edit: jul 04, 2014, 01:45 by Machiel
Gebruik je t graag tijdens het spelen? Of is het meer een ding voor de gein erbij.
m.a.w. heeft naast dat het fijn voelt ook toegevoegde waarde gehad voor je?

Edit: *vraagt zich af of dat ook met zo'n TM-2 zou werken*
Neem mij vooral niet te serieus.

musiqman

Ja, dat mijn in-ear volume een stuk lager kon en dat de kick aanslag zo veel directer werd. Het is dat het een vrij prijzige aanvulling is, maar het is wel een extra stukje oorbescherming en dat is ook wat waard.

musiqman

Trouwens,

''als ik dit hoor verlang ik terug naar een goed klinkende akoestische set.''

Had jij die niet al? Een zekere rode kit? :P

djska

ja hoor, nog steeds het kitje dat ik nu regelmatig rondsleep. Perzisch tapijtje erbij en ik vind het er chic uitzien.

Heb overigens onlangs een TM-2 op de kop getikt en die voor nu even op de TD-9 gekoppeld. Ik vind de standaard geluiden vrij waardeloos. Er zitten een paar snoeiharde snares bij (hiphop en piccolo) maar die vind ik te weinig dynamisch (geen of te weinig layers, zodat ghost notes snel te hard klinken).
Maar goed, ik moet hem nog even de kans geven met samples. De eerste de beste wavs die ik er op zette, accepteerde hij toch niet en moet ik toch converteren.

Technobeat


Musiqman , zou een Yamaha DTX-700 module een goed alternatief zijn voor mijn Roland TD9 ?
Deze DTX module is ook voorzien van echte Drumsamples en je kunt zelf samples toevoegen net als bij de 2Box als ik het goed begrepen heb , of zitten hier restricties aan  ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Thijs

Jij had toch die tru-tracs? Volgens mij werkt de rim trigger daarvan niet met een yamaha module.

Robert-Jan

Je kan er slechts 64mb aan samples op kwijt..leuk voor een audio loopje maar niet voor een samplepack om hele kits te sampelen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

Wat RJ zegt. Loops and shots voor een setlistje geen probleem, maar ga je met sample packs complete kits willen spelen dan is deze te beperkt.

Otje

Er komen alsmaar meer  Electro/ Hybride producten op de markt. Het lijkt wel of steeds meer merken een graantje mee willen pikken in deze tijd van 'digitale revolutie`. Afijn, heel interessant en de keuze wordt er niet makkelijker op`- wel duurder.
Onderstaande filmpje toont hoe verschillende merken samengevoegd toch een mooi geheel kunnen vormen.

http://youtu.be/7lTmVp8nWrM
http://www.aquariandrumheads.com/products/inhead
http://www.aquariandrumheads.com/products/onhead-ped

Robert-Jan

Die bestaan al een tijdje.
Deze vellen zijn het uitgangspunt van die kat pro waar we (ik) zo op aan t wachten zijn ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Dat zijn toch gewoon herrie vellen en geen meshheads?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Robert-Jan

T zijn trigger vellen..het is een andere manier van triggeren
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

stefan

Maar geven net zoveel herrie als een normaal vel?
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Paul

Lijkt er wel op. Vandaar ook 'hybride' drumstellen. Akoestische set met ingebouwde triggers zodat je daarnaast nog samples kan aansturen.

stefan

Jammer!
---
Olleke-bolleke-olleke-bolleke-prak!

Otje

Wat zoek je Stefan? Gewone vellen met minder volume, dan is misschien de Silent stroke van Remo iets voor je.
http://remo.com/portal/products/3/8/895/ds_silentstroke.html

Omhoog