Maxwin (1977) snare naar e-drum

Gestart door baszuidwijk, okt 24, 2013, 11:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

baszuidwijk

okt 24, 2013, 11:12 Last Edit: okt 25, 2013, 10:00 by baszuidwijk
Hi!

Geen vraag of probleem, maar wel gewoon iets dat ik met jullie wil delen omdat ik er enorm blij mee ben.

Gisteren heb mijn oude 14" Maxwin snare drum omgebouwd naar een e-drum. Mijn snare was mijn eerste drum en die heb ik in 1977 nieuw gekregen toen ik met drummen begon. Nu speel ik alleen nog met mijn Roland kit en ik vond het eigenlijk altijd jammer dat mijn oude snare werkloos aan de muur hing. Nu maakt de snare weer deel uit van mijn kit. Top!

Om te beginnen de snare maar eens helemaal uit elkaar gehaald. Alle (voor een e-drum) overbodige onderdelen verwijderd en de ketel, rims en lugs een grondige poetsbeurt gegeven. Daarna de ketel van binnen bekleed met zelfklevend noppenschuim om 'kloink'-achtige bijgeluiden bij rimshots te elimineren. Boven en onder een Drum-tec single ply mesh head gemonteerd; boven zwart en onder wit. Op de bovenste rim een 'rim noire eliminator' geplaatst. Tenslotte de Roland RT-10S trigger bevestigd en spelen maar :)

Ik weet niet goed hoe ik hier een foto ervan kan plaatsen (misschien dus toch een hulpvraag), maar voor het resultaat, check:
http://baszuidwijk.wordpress.com/2013/10/23/snare-van-akoestisch-naar-e-drum

Grtz, Bas

ddrsonor

Nice! Ook een leuke bio op je site!

fransiboy

Hee Bas, ik zag dat je een Maxwin snare had uit 1977 - ik heb een jaar geleden een 1977 disco set van Maxwin gereviseerd tot eigentijdse" Ludwig Epic -style ".




Goed idee om hem tot E drum te converteren!
Zijn dat standaard gaas vellen op die snare?
there's no business like drumbusiness

baszuidwijk

He Fransiboy! Ik heb toen vellen van Drumtec gebruikt. Later heb ik een snare van Diamonds electronics laten maken en mijn oude Maxwin snare weer gewoon als snare ingezet. De gaasvellen van Drumtec heb ik over. Als je interesse hebt ...?

fransiboy

Hee bas- ik heb nog een set gaasvellen, alleen nooit echt over nagedacht om ze in te zetten voor edrums- die Maxwin van mij is zo'n setup net als Phil Collins heeft..van 8 naar 16 inch dus dat wordt dus veel triggers. Thanx voor de heads up!
there's no business like drumbusiness

Omhoog