ATV aD5

Gestart door Otje, feb 09, 2016, 10:22

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

nog wat info gevonden ..  cymbals komen dus los op de markt..  comp. met roland..
Hi-hat: aD-H 14 $499  (compatible met roland VH13)
Cymbals:  aD-C 16 crash  $399   aD-C 18 crash/ ride $449  (advies prijzen)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat

#101
jul 21, 2017, 16:54 Last Edit: jul 21, 2017, 16:58 by Technobeat
Aha , dus je hebt al een kleine 390,= euro gereserveerd voor de 18'' ATV crash/ride , want die zag je wel zitten ( of eigenlijk HANGEN ) bij jou eigen set .....
Een stuk goedkoper dan de 500,= euro die Roland voor de 18'' ride vraagt . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska



Pompidom..lekker bezig daar hoor.
Qua instellen, eens, een eq en een lichte pitch is tof..anders kant,als je veel wil instellen ga dan niet voor samples maar voor synth.
Lijkt op een BT-1. Toch, helemaal niets kunnen instellen maakt veel kits al snel compleet onbruikbaar, bv iets meer demping op de Jazz bassdrum? Nope. Iets minder klik op die overdreven Metal bassdrum. Nope, en ga zo maar door... Er bleef niets over. Bekkens wel tof, behalve dan weer de hihats...

Robert-Jan

Ik ben het ook met je eens, iets is beter dan niets, maar wat je nu vraagt lijkt simpel maar het lijkt me  best wel een dingetje erbij.
Per instrument dus eq's maar iets meer demping op je bassdrun..hoe dan?
In principe kom je dan al snel op volledige vst in je module en dan kom je dus op het terrein van de mimic..met ws het bijbehorende prijskaartje.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#104
jul 22, 2017, 14:12 Last Edit: jul 22, 2017, 16:11 by Technobeat
maar iets meer demping op je bassdrun..hoe dan?
ATV even een kijkje laten nemen bij Roland , Hey .... tape 1 - Tape 2 - Tape 3 - weight - blanket , het kan dus wél  , maar je moet als producent ook willen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Nee zo simpel werkt het niet. Heel zwart wit gezegd heb je hier het verschil tussen een synthesizer en een sampler. Dat is (ook weer heel zwart wit) net als een auto met een benzine motor en een elektrische auto.
Beide kan je mee rondrijden, maar de 'engine' is heel anders.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#106
jul 22, 2017, 16:20 Last Edit: jul 22, 2017, 16:37 by Technobeat
Dus met echte samples ( ATV - 2Box ) kun je minder editen dan met Roland synth-' samples ' ?

En met de komende Mimic Pro gaat de theorie van eerst genoemde dan op .... ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ook weer heel zwart wit.
Een piano geluid uit een synthesizer is al een sterk ge edit geluid. Je hebt een wavevorm (sinus) en die gaat door allerlei filters envelopes etc etc om het te laten lijken op een piano. Verander je die filters dan wordt het een doedelzak, of een blokfluit, of een snaredrum.
Een sample is een stukje opgenomen geluid. Ga je daar veel aan editten dan blijft er weinig over van het origineel. Zou je je stem pitchen dan blijft het herkenbaar als je binnen de perken blijft maar al je het veel doet klink je als een smurf of een monster en niet meer als Techno..
de mimic heeft meer edit opties omdat er ook echt veel samples zijn, je kan dus samples aan en uitzetten om je geluid aan te passen en daarnaast zit er een uitgebreide mixer in waar je per kanaal ook kan eq'en en effecten erop zetten etc etc..hele uitgebreide software dus.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#108
jul 22, 2017, 19:16 Last Edit: jul 22, 2017, 19:20 by Technobeat
Dus de Mimic is een soort van the best of two worlds , wat ik uit de promovideo`s heb begrepen zijn bv. de diverse mic. settings ook echt stuk voor stuk als sample per instrument opgenomen en worden niet softwarematig gekunsteld zoals bij .......
Tja , het leven kan mooi zijn :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Nee, niet best of both worlds, maar gewoon (op papier) de keuze als je met samples wil spelen en het gemak van de sofware in je module. Roland doet both worlds, ze gebruiken weldegleijk samples en hun vdrum 'motor'.
Uiteindelijk kan je over 'softwarematig inelkaar geknutseld' ook weer hele discussies voeren, immers als je een drumstel in een studio opneemt en je hoort de onbewerkte opnames dan klinkt het vaak ook nog niet al te best. Daar gaat nog behoorlijk wat aan geluidsbewerking overheen, al dan niet softwarematig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#110
jul 23, 2017, 20:23 Last Edit: jul 23, 2017, 20:26 by Technobeat
Oké , dus Roland gebruikt wél samples , maar dan alleen one shots neem ik aan ?
Anders zou je toch geen machine-gunning effect krijgen als zij layered samples zouden gebruiken ......
Of heeft dit weer met de Vdrum-motor te maken ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

drfill

#111
jul 24, 2017, 09:40 Last Edit: jul 24, 2017, 09:43 by drfill
alleen impulse recordings zeg maar..  een heel klein stukje informatie van een instrument, zodat het door filters en
envelope's kan..   bij roland gaat dit om kilobytes..  heeft wel een paar layers,  maar de samples zijn zo 'simpel'  (niet complex)
dat het soms machine gunned..  en soms niet..   hangt erg van de sample af..
het vreemde is, dat v-modelling bij cymbals veel beter werkt (klinkt)  .. dan bij toms of snares ..
als de aDrum cymbals bij een grote muziekzaak zijn te vinden..    ga ik ze zeker uitproberen ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Hier een filmpje van atv met de mimic, dan heb je wel lef ;)
https://m.youtube.com/watch?v=GCTC9cNd5D8&time_continue=76
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Haha , eerste commentaar onder het filmpje :

ATV promoting the MIMIC Pro. Wow. Seems they have given up on their aD5...
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Voor mij toont t een beetje dat ze heel bewust zijn waar ze zelf staan. 't is echter een andere klasse qua module.
en wie weet waar ze dan weer mee komen..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

#115
aug 03, 2017, 18:45 Last Edit: aug 03, 2017, 19:47 by Technobeat
Idd RJ , de Mimic is ruim één keer zo duur dan de aD5 dus ook niet helemaal een eerlijke vergelijking .
 
Maar wat ik zeker niet onvermeld wil laten is dat de sounds uit de aD5 zich zeer zeker kunnen meten met de Mimic .
Het feit dat je vrijwel niets kunt editen in deze module staat daar verder los van .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Bij BaX staat al maanden "Online leverstatus; ontvangen binnen  4 tot 6 weken"!
https://www.bax-shop.nl/elektronisch-drumstel/atv-adrums-elektronisch-drumstel
Ik vraag me af hoe lang een week bij BaX duurt?

Afijn, hij staat op mijn Sinterklaas verlanglijsje. Tegen die tijd hoop ik dat Piet van z'n slechte imago af is .., want zwart is per definitie absoluut NIET discriminerend , integendeel.; Hoe mooi wil ie h'm hebbuh?


http://www.atvcorporation.com/en/products/drums/ad5/overview.html

Technobeat


 :?  Een switch van 180 graden gemaakt Otje ?

Eerst de zomerkriebels voor een Alesis Strike Pro en nu de najaars-rillingen van een ATV-kit ?   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#118
aug 13, 2017, 16:41 Last Edit: aug 13, 2017, 19:43 by Otje
Er is zoveel om uit te kiezen vandaag de dag, de éen nog mooier als de ander.  Wat de ATV betreft: een mooi maatje en niet te duur. Maw, op maat gesneden voor mijn qua budget,afmeting en niet teveel toeters en bellen Tuurlijk is de Alesis Strike ook schitterend, maar dat zijn er zoveel getuige het onderstaande filmpie.


Technobeat

#119
aug 13, 2017, 20:15 Last Edit: aug 13, 2017, 20:29 by Technobeat
De keuze is reuze :)  , maar ik moet zeggen dat de ATV meer een echte A-kit uitstraling heeft , de Alesis is ook goed bedeeld qua maten maar heeft wel meer het beeld van een elektronische set .
Het is maar net waar je voor gaat , het zijn beide mooie aanwinsten ......

BTW , ik dacht dat de Alesis Pro module alleen zou samenwerken met de Alesis pads volgens  eigen zeggen ?
Dat is dus niet helemaal waar zo blijkt nu .......
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

67Deadman

De keuze is reuze :)  , maar ik moet zeggen dat de ATV meer een echte A-kit uitstraling heeft , de Alesis is ook goed bedeeld qua maten maar heeft wel meer het beeld van een elektronische set .
Het is maar net waar je voor gaat , het zijn beide mooie aanwinsten ......

BTW , ik dacht dat de Alesis Pro module alleen zou samenwerken met de Alesis pads volgens  eigen zeggen ?
Dat is dus niet helemaal waar zo blijkt nu .......
Moeilijk kiezen hoor. Je zou ze zelf moeten uit proberen maar voorlopig zie ik ze niet bij elkaar staan in een winkel

Otje

De keuze is reuze :)  , maar ik moet zeggen dat de ATV meer een echte A-kit uitstraling heeft , ......
Dat is zo'n beetje DE reden dat ik 'h'm bovenaan mijn verlanglijsje heb staan. Weer is wat anders dan de doorsnee e'kit

Technobeat


Ben benieuwd of deze droom wekelijkheid gaat worden voor je , we duimen :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

#123
aug 14, 2017, 19:53 Last Edit: aug 14, 2017, 19:59 by Otje
Ben benieuwd of deze droom wekelijkheid gaat worden voor je , we duimen :)  .
Ik ook; 't wordt tijd voor is wat anders: Roland's d'r uit, ATV d'r in.
Ach, gewoon is wat anders, Iets in  die geest van een  'A 2 E-Kit"
Dees vind ik ook best..

http://www.ddrum.com/query?upc=814064028425

MatiZ

Er is zoveel om uit te kiezen vandaag de dag, de éen nog mooier als de ander.  Wat de ATV betreft: een mooi maatje en niet te duur. Maw, op maat gesneden voor mijn qua budget,afmeting en niet teveel toeters en bellen Tuurlijk is de Alesis Strike ook schitterend, maar dat zijn er zoveel getuige het onderstaande filmpie.


Heb jij dan een prijs gehoord Otje? Ik heb namelijk ook wel mijn zinnen gezet op die ATV kit... Gezien die module al 1000 euries kost verwacht ik niet dat de complete kit onder de 3k uitkomt...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog