Padtech Drums .

Gestart door Technobeat, dec 21, 2015, 20:06

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Misschien niet heel bekend maar deze firma maakt wél mooie producten .
Alles voor de elektronische drummert ( alleen geen eigen module`s ) .

 http://www.padtechdrums.com/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Check ook even hun interne triggers , super simpele montage :)  .



Natuurlijk heb ik hen al een mailtje gedaan wat een 14'' interne trigger gaat kosten incl. verzenden naar Nederland .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Mooi product met een interessant assortiment aan bekkens: 8-, 12- & 16 inch crashes, grote basdrums en  mooi af gewerkte pads. Keb nog geen onafhankelijke test en/of recensie kunnen vinden. En zelf effe testen zit er niet in, daarvoor moet je naar Hongarije geloof ik.

Hier wel een mooie impressie :

kaboemba

Net een bestelling gedaan voor een hihat controller 2box.
Ik zal later posten hoe e.a. gegaan is.

Technobeat


Bestelling gedaan in Hongarije of USA , en wat zijn de verzendkosten ?

Misschien heb ik belangstelling in een 14'' interne trigger :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Bestelling bij Laszlo, dus ik neem aan Hongarije.
Ook zijn gebrekkige engels was een aanwijzing  *)

Robert-Jan

Aah nou snap ik t..je had t daarover in een ander topic maar toen las ik pintech..maar je hebt dus deze..nice.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

#7
jan 07, 2016, 10:09 Last Edit: jan 07, 2016, 10:11 by kaboemba
Gisteren de padtech hihat controller binnen gekregen.
Het gaat allemaal niet snel en de communicatie wat stroef maar uiteindelijk is alles netjes afgeleverd.
En HET WERKT, nu heb ik geen vergelijkingsmateriaal want heb de originele 2box niet.
De padtecht controller is een buis (vrij kleine diameter) met daarop de controller, je krijgt er overigen twee passtukken bij zodat het op je bestaande hihat standaard past. Het geheel zit keurig en, zoals ik nu kan bepalen, heel degelijk in elkaar.
Je sluit de hihat pad met een bijgeleverd kabeltje aan de controller en de controller aan de 2box.

Het systeem werkt met een clutch die op een foam vlak komt, en zo registreert of de hihat dicht of open is. De pad zelf gaat dus niet op en neer.
Overigens moest ik wel de pad aanpassen (gat vergroten) om het op de padtech te kunnen plaatsen:



Moest ff wat tweaken, er zit een draaiknopje op de controller die je goed moet instellen om te kunnen kalibreren, maar het werkt.
Overigens zit er een ledje op de controller die aangaat als de kabel (juist) is aangesloten.
Eerst indruk, heel goed gemaakt, werking is goed al komt het dicht gaan van de hihat wat hard door.
Ik dat het te harde geluid bij sluiten van de hihat vooral te maken heeft met de trigger(s) van de hihat.
Het is een oude yamaha hihat en ik moet nog ff wat verschillende triggers testen, die yamaha triggers zitten gewoon met connectoren aan een printplaatjes.
Zo kan je door het wel of niet aansluiten van de trigger bepalen welke wel of niet gebruikt wordt en aangezien het een kwestie is van uitproberen kan ik daar mogelijk nog wat mee.
Dus deze week nog wat tweaken met de triggers en de settings op de 2box, het werkt goed maar ik heb het idee dat er meer uit te halen is kwa (fijn) gevoeligheid/dynamiek.

paQ

Padtech, daar ben ik een jaar of 8-9 geleden zelfs eens op bezoek geweest :D

djska

Mooi spul, ik vind die drop-in trigger basket wel een heel nette oplossing. Ik zie nergens een shop link en nergens prijzen. Wat kostte die hihat controller nou? Die is wel interessant voor het geval ik toch eens een keer naar een 2Box wil, zonder een JMan-stijl doosje er tussen.

musiqman

Ziet er goed uit.


Wel benieuwd hoe je bearing edges beschermd blijven en de draad monteerd als beide kanten van de vellen er weer op zitten.

Een combi met het ddt truss trigger idee zou heel vet zijn, dan zit te cone in het midden maar heb je wel deze rim trigger ook.

Technobeat

Ik zie nergens een shop link en nergens prijzen. Wat kostte die hihat controller nou?
Hierbij de complete prijzencatalogus , klik op een item en het artikel opent in een nieuwe pagina MET prijs .

http://www.webshop.padtechdrums.com/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

#12
jan 07, 2016, 23:41 Last Edit: jan 07, 2016, 23:44 by HHBBXX
Die interne trigger is echt erg eenvoudig in de ketel te hangen. Ziet er wel ideaal uit.
Voor 66 euro niet heel goedkoop (voor 12") maar wel een mooie oplossing.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog