NFUZD

Gestart door Robert-Jan, jan 22, 2015, 17:33

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

67Deadman

Ik kan er ook niet echt wild van worden. Qua sound dan.  :/

Robert-Jan

Hij speelt erg zacht..en ook dan blijft het dynamisch bereik van die snare heel beperkt..hmm..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

En dan nog een opbeurende quote uit een drummers discussieforum :/  :


Why does it still look like a kit off Rockband?

http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=122519





Maar als je nu alleen de module koopt en aansluit op pads van eigen keus zou dan het dynamisch bereik vergroten RJ ?

Ansieg kun je met de NFUZD module vrijwel het zelfde als een 2Box , dus ook eigen samples inladen en dergelijke , dus zonder beperkingen .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Dit heeft meer te maken module, niet zo zeer met de trigger an sich denk ik.
Je zou m aan een vst moeten hangen om te kijken of t dan nog zo is.
Je bent niet onbeperkt als je samples inlaadt, het type sample, hoe groot die sample is, het aantal layers..allemaal van belang.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

t komt ook tekort..    NFLuTZ slechts 8 layers module..    BFD2  256 layers max..   2Box 120 layers max per sound..
module kan niet tegen 2 box op..   simpel..  en zonde !
heb je 100 layers nodig ?   nee.. maar toch wel 30 of 40 verdeeld over 1-127 velocity ..
ze hadden gewoon een module moeten maken met BFD2 capaciteiten (of 3.. maar die heb ik niet)
en dan geen cymbals of hardware erbij..
t is nu net als zo'n zak kolen waar je een BBQ bij krijgt..  doe mij maar gewoon m'n eigen BBQ gebruiken,
maar dan wel kwaliteits-vlees etc..    o, nee.. we gaan gourmetten : p
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

musiqman

#80
dec 20, 2015, 14:05 Last Edit: dec 20, 2015, 14:15 by musiqman
Waarom meteen afbranden. Ieder product heeft tijd nodig toch? Was t zelfde met 2box en kijk waar ze nu zijn.

Ik zeg, over een paar jaar kijken wat. Iedere vernieuwing/recycling moet worden aangemoedigd, anders bljven we stilstaan, zelfs als het product op de lange termijn blijft tegenvallen kunnen andere bedrijven er nieuwe ideen aan overhouden.

Hier is het draadje van het grootste e drum forum op deze bol:
http://www.vdrums.com/forum/general/products/1077576-nfuzd-electronic-drum-kit/page11

drfill

ja..  ik 'brand het af' .. een pietsje ; )
wat ik bedoel is.. hoe kun je in vredesnaam een module uitbrengen met maar 8 layers, terwijl de 2box er al 'is' ..
dit is je concurrent.. bestaat al .. het hadden minstens 16 layers (dubbele) moeten zijn dan..  in ieder geval genoeg R en L hits..
ik heb BFD2 en elke expansion die J. Emrich uitgebracht heeft, en met hem in hun team (nflutz) had ik ook gedacht dat sample-
diepte wel goed zou zitten, in de module..  want daar gaat het om ..
je kunt altijd BFD2 opstarten en via module met de VST spelen, maar daar gaat het niet om..  met module kan het 'aan en gaan'
zijn..  helaas worden de sample-kits naar de module toe 'gecastreerd' in samplediepte om ze daarin te kunnen gebruiken..
ik vraag me af of deze 'ingreep' later met een memory upgrade en een sys update te verbeteren is..   ik ben bang van niet..
dit kan veel kopers kosten,  die het dan niet aanschaffen  = verlies (wat hun misschien zelfs de kop kan kosten..)
V-drums ook jaren opgezeten..  die members ken ik allemaal..  peter warren moet je niet naar luisteren, mekkert altijd over
machine-gunning en kan nog geen noot slaan .. daar ligt het aan..  hij machine-gunned zelf  ..lol
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

je kunt altijd BFD2 opstarten en via module met de VST spelen, maar daar gaat het niet om..  met module kan het 'aan en gaan'

 
Ze hadden ook kunnen kiezen om t daar wel om te laten gaan. Je hebt een module die ook audio/midi interface is, je hebt een samenwerking met een vst software bedrijf.
Ik zou dan denken,maak een set die je kan bespelen via je laptop met een stuk of vijf usersets voor als je set mee wil nemen maar dan wel dat t in ieder geval in de buurt komt van je thuis set up.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

#83
dec 20, 2015, 16:22 Last Edit: dec 20, 2015, 16:30 by drfill
had ook gekund..  dan had ik zelfs eraan gedacht om die module te kopen, want die vst's laden/ pc opstart
duurt knap lang..   als je gelijk kunt oefenen met een setje of 4..   prima..     o, toch laptop nodig ?
ok..   mij zou het meer gaan om een soort 'BFD' module..   (receptor, maar dan beter)   gelijkwaardig aan vst ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ja maar ja..dan krijg je dus t dillema van t prijskaartje als fabrikant zijnde..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

ok..  2box module kost 1000,-   nflutz nspire pack 1700 dollar..
module word niet 'los' verkocht, omdat het hele concept op de complete set gebaseerd is,
en module is eigenlijk 'weinig' vergeleken bij BFD2
dus eigenlijk is het een 'oefensetje' voor acoustische drummers, dan  ..ik hoop dat het aanslaat voor ze..
maar bijna elke ac. drummer heeft thuis een e-kitje om te oefenen, en gaat niet zn ac. kit hiervoor
opzetten..   voor mij is nog steeds de markt niet duidelijk,  de doelgroep..
de laptop optie zou nog niet eens zo veel meer hoeven te kosten, bijv een upgrade van BFD eco
naar BFD2, en misschien komt dat dan nog ..


td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Ik ken de cijfers niet, maar ik denk dat het toch zo is dat de meeste of een e set of een a set hebben..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

djska

maar bijna elke ac. drummer heeft thuis een e-kitje om te oefenen, en gaat niet zn ac. kit hiervoor opzetten..
Exact!

drfill

of dan deze :  of een TD-4 kx (mesh) 2e hands voor 800/900 euro..  of Nflutz voor 1500 euro  ?
ik zou het wel weten..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Een Markdrum? ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drfill

die moet ik googelen  ; )
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

Ach elke nieuwkomer op de markt is welkom, al is het maar om de concurrenten aan het werk te houden.
Geen idee hoe ik dit kan beoordelen met het geposte filmpje, en zeker niet met een totaal inspiratieloze drummer.
Als e.a. als reclame bedoelt is werkt DAT zeker niet.

En nu moet ik snel foto's maken, ik had belooft om mijn e-kit te posten.
Zit alleen nog te wachten op de padtech hihat.

Technobeat

Zit alleen nog te wachten op de padtech hihat.
Aha , DEZE wellicht ( toffe keuze ) :

DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Yep die, het is een gok aangezien er nauwelijks iets over te vinden is.
Maar goed dat kastje wat je ook online kan kopen vind ik er niet uit zien.

Robert-Jan

Wat filmpjes van namm 2016..best een verschil met de vorige editie.

http://www.drummerszone.com/news/article/namm-2016-62-13345/videos-nfuzd-nspire-at-namm-2016
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Klinkt inderdaad beter dan wat ik tot nu toe van de NFUZD heb gehoord.
Ik was dit filmpje van de NAMM nog tegen gekomen  :?  :? . Geen idee waarom ze Russ Miller inzetten, eerder anti reclame dan reclame. Toen ik dit filmpje zag dacht ik:"Het is niks en het wordt niks".
Miller speelt hoofdzakelijk akoestisch en als ie een keer op de pads slaat, is de sound nou niet direct overtuigend.
Als je goed oplet, zie je dat ie de pads gebruikt om z'n brushes op te leggen  :F  :F


Robert-Jan

Ik snap je, ik dacht er achteraan: ' ..ik zeg niks'
Maar kleine nuances misschien, Russ Miller is ook een Mapex artiest en dat zit allemaal onder dezelfde vlag, ik zie t meer als een Russ Miller filmpje dan een nfuzd filmpje.
En met een handycam is het natuurlijk moeilijk om de akoestische drums en de e-sounds uit de speaker goed in balans op je filmpje te krijgen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat

Klinkt inderdaad beter dan wat ik tot nu toe van de NFUZD heb gehoord.
Ik was dit filmpje van de NAMM nog tegen gekomen  :?  :? . Geen idee waarom ze Russ Miller inzetten, eerder anti reclame dan reclame. Toen ik dit filmpje zag dacht ik:"Het is niks en het wordt niks".
Miller speelt hoofdzakelijk akoestisch en als ie een keer op de pads slaat, is de sound nou niet direct overtuigend.
Als je goed oplet, zie je dat ie de pads gebruikt om z'n brushes op te leggen  :F  :F
Idd , Russ Miller zijn inzet doet niets voor NFUZD .....

Echter klinken de filmpjes van RJ een stuk overtuigender dan hetgeen we '' in het verleden '' hebben gehoord , dus er zit enige progressie in het merk :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Het concept van die integratie met bfd..ik vind t wel cool hoor  :Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog