ddrum trigger

Gestart door fred hazebroek, dec 30, 2014, 11:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

fred hazebroek

Onlangs heb ik een ddrum dd1 gekocht, waarvan ik de module wil gebruiken om een gewoon drumstel elektronisch te maken en dus ook ddrum triggers gekocht.
Er is alleen een uiterst zwak geluid waar te nemen icm. een Roland v-drum mesh head.( heb ook een pearl vel geprobeerd)
Als ik op de trigger zelf tik hoor ik een perfect geluid. Enig idee hoe dit verbeterd kan worden? 

drfill

edrum merken met 'side' triggers gaan vaak niet boven 12" pads, (bv xm drums)
dit heeft een reden.. (maar tot 12" zou het goed moeten werken)
er gaat veel energie verloren in het meshvel zelf.. dus hoe groter de pad hoe minder
punch er overblijft aan de rand..  meestal worden er center triggers gebruikt..
je moet uiteraard ook proberen treshold te verlagen in module,
en/of verhogen sensitivity..   als je roland module hebt, ook alle pad types proberen,
hebben eigen default sens)   of de druk op de trigger fysiek verhogen..
anders ombouwen naar (bv. plaatsing onder het vel) iets meer 'van de rand af' ..
 
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

tspo

Op de meeste modules kun je inderdaad per kanaal instellen wat voor trigger er aan hangt. Bijv meshpad met trigger, drumpad, e-cymbal etc. Kijk daar eerst naar, waarschijnlijk denkt je module dat er nu zo'n rubberen pad aan hangt en dan klopt het dat je met een meshhead bijna geen geluid hebt.

tspo

Bij mij werken side-triggers trouwens ook goed bij 14" meshheads. Alleen met de (Ddrum pro) bassdrum trigger had ik wat moeite op een 22" meshhead.

drfill

ik heb nog een Tdrum tom trigger liggen, trouwens..  idem als ddrum..
voor verzendkosten mag een liefhebber hem hebben..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog