Zildjian Gen16 Review

Gestart door Murgen, sep 30, 2012, 11:14

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Wat ik hier zie is dat iemand een e set wil hebben die op een echte set lijkt en cymbals wil hebben die spelen als..


U riep mij ....? :+

Hoe die gasten het voor elkaar krijgen om een microfoon aan gort te rammen is mij even een raadsel.
Nou ja , elke keer op en afbouwen van de Gen-16 microfoons is natuurlijk niet bevorderlijk voor de levenduur .
ik hoop zelf toch wel een paar jaar met de Gen set te kunnen spelen .
Voordeel is natuurlijk wel dat ik een vaste opstelling heb en dus blijft alles staan en wordt er niet elke dag ( of meerdere keren per dag ) op en afgebouwd .

Ben zelf toch wel tevreden met de Gens , al zijn er van de 26 settings per cymbal maar een stuk of 8 die echt fijn klinken .
Hopelijk dat er tzt meer goede update`s komen .
Het speelgevoel is by far beter dan de rubberen cymbals ( geen geplok ) en dan die echt bewegende hihat ....... :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

Hoe is het geluidsniveau van de hihat vergeleken met het geplok op rubber? En heb je de 14 inch hats?
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat


In mijn opinie is het geluidsnivo gelijk zoniet minder , maar als je speelt zonder koptelefoon klinkt het tikken veel natuurlijker dan op de rubber cymbalpads .
Alleen de monitorspeaker niet te dicht bij de set plaatsen i.v.m. '' rondzingen '' .
En idd heb ik de 14'' hats ( + 20'' ride - 16'' en 18'' crash ) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


Alleen de monitorspeaker niet te dicht bij de set plaatsen i.v.m. '' rondzingen '' .


Aandachtspuntje voor je, Murgen-----> In-ears  :Y

Technobeat


Aandachtspuntje voor je, Murgen-----> In-ears  :Y


En er is iemand die hele goede kan leveren , zijn naam begint met P en eindigt op aQ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

Een 13 inch gen-hat, de gen-module, een buttkick en in-ears. Beetje heavy lijstje voor Sinterklaas. Zal er eens over gaan nadenken.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat


Tja , is zeker een vrij prijzige verlanglijst voor de man met witte baard .
Maar vragen staat vrij natuurlijk . ;)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

animal


Een 13 inch gen-hat, de gen-module, een buttkick en in-ears. Beetje heavy lijstje voor Sinterklaas. Zal er eens over gaan nadenken.


Ach, als jij de Sint nou eens financieel zou ondersteunen?  *D

Murgen


Ach, als jij de Sint nou eens financieel zou ondersteunen?  *D


Lijkt me een overweging waard.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Otje

Lijkt me een overweging waard.
Nou & of; vraag mij wat? Van af 'den beginne' was het al een wens van me; toen nog alleen de  nikkel uitvoering op de markt. Maar 't enthousiame was gauw verdwenen;- dan weer niet, dan weer wel-. Afijn we zijn ondertussen 4 jaar verder sinds de vorige post en is er het een & ander verandert aan 't product sindsdien. Bronze uitvoering, betere module, direct source pick-up. Heeft iemand deze al (eens geprobeerd) ? Zijn er meningen bijgesteld of bij gekomen: positief,dan wel negatief. Ik heb het wel een beetje gehad met de Roland (in 't algemeen) en rubberen cymbals in het bijzonder; en wil eigenlijk wel is wat anders.. . Vooral de Gen16 bronzen uitvoering ziet er prachtig uit. Allen die prijs hè  :(  .En er zijnde afgelopen jaren ook al wat alternatieven bij gekomen, maar ik wil ze toch eerst zien .. uhh.., horen en dan geloven dat ze dat geen waarmaken dat vaak in de bij gaande tekst wordt voorgespiegeld.
 
Ik overweeg nog effuh verder; ..feedback please     Gr.thuisdrummer Otje

Omhoog