2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Fibesman


Hoezo vernielen, dat zaakje schroef je zo los en dan heb je alleen de ringen over.
Maar goed ik ben al heel vaak verbaast over hoe weinig sommigen kunnen en of durven.
Als je dat met beleid doet is er niets aan de hand.


Nee, tot je hem een keer wilt verkopen. dan wil geen mens het meer hebben.

Nlz

En vergeet de grote kans op afbladderende verf niet, gezien het kunststof oppervlak.
Dat kun je dan wel schuren, maar dan krijg je hem ZEKER nooit meer netjes oranje.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

kaboemba

Tja ik zeg niet dat je het moet doen maar dat het makkelijk kan.

Kunststof kan je heel goed (en blijvend goed) over spuiten.
Overigens ging ik wel vanuit dat de 2box pads net als de ddrum pads van een soort ijzer waren.

Garantie ? Daar til ik niet zo aan, en zeker niet bij een pad (het is een ring met een vel en een trigger).

En bij verkoop ? Tja als je pruts werk levert krijg je pruts geld, dat is met alles zo.
Maar als je het goed doet ziet het net zo goed zo niet beter uit als het origineel, kwa lak werk.

Maar ik snap jullie bezwaren wel, het zijn alleen niet de mijne.
Overigens vind ik dat oranje best staan, zegt iemand met een rood ding (ddrum) en afschuwelijke rode bekken pads  :?

Robert-Jan

#28
feb 02, 2012, 10:28 Last Edit: feb 02, 2012, 22:07 by Robert-Jan

Tja ik zeg niet dat je het moet doen maar dat het makkelijk kan.

Kunststof kan je heel goed (en blijvend goed) over spuiten.
Overigens ging ik wel vanuit dat de 2box pads net als de ddrum pads van een soort ijzer waren.



ik begrijp hier dus uit dat je nog geen 2box in het echt hebt gezien...klopt dat?
Dan ben ik heel benieuwd naar wat je ervan vindt in vergelijk met de ddrum die je nu hebt..zeker voor wat betrefd de hardware...als je het over kwaliteit hebt  komen de ddrum pads die jij hebt en de 2box pads van een andere planeet..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

kaboemba

#29
feb 05, 2012, 11:05 Last Edit: feb 05, 2012, 11:07 by kaboemba
Ik heb de 2box wel in het echt gezien en bespeeld, ik ging er vanuit dat ze zo slim waren geweest om vergelijkbare hardware te maken.
Heb dus de ringen niet in detail bekeken.
Eigenlijk kan het ook niet voor die prijs, de ddrum hardware is echt onverwoestbaar.

Maar de kwaliteit doet er niet zo heel veel toe als je e.a. zou willen spuiten, de spuit kwaliteit dan weer wel.
Persoonlijk zou ik het ding ook niet spuiten, maar het ging erom dat er enkelen zijn die image belangrijker vinden dan sound, die laten de 2box staan vanwege het oranje  8)7

chico


Tja ik zeg niet dat je het moet doen maar dat het makkelijk kan.

Kunststof kan je heel goed (en blijvend goed) over spuiten.
Overigens ging ik wel vanuit dat de 2box pads net als de ddrum pads van een soort ijzer waren.

Garantie ? Daar til ik niet zo aan, en zeker niet bij een pad (het is een ring met een vel en een trigger).

En bij verkoop ? Tja als je pruts werk levert krijg je pruts geld, dat is met alles zo.
Maar als je het goed doet ziet het net zo goed zo niet beter uit als het origineel, kwa lak werk.

Maar ik snap jullie bezwaren wel, het zijn alleen niet de mijne.
Overigens vind ik dat oranje best staan, zegt iemand met een rood ding (ddrum) en afschuwelijke rode bekken pads  :?


Ja ik vind dat oranje persoonlijk erg mooi.smaken verschillen dus...

chico

#31
feb 16, 2012, 17:45 Last Edit: feb 16, 2012, 17:58 by chico

ik begrijp hier dus uit dat je nog geen 2box in het echt hebt gezien...klopt dat?
Dan ben ik heel benieuwd naar wat je ervan vindt in vergelijk met de ddrum die je nu hebt..zeker voor wat betrefd de hardware...als je het over kwaliteit hebt  komen de ddrum pads die jij hebt en de 2box pads van een andere planeet..


De pads van 2box zijn van aluminum en de nieuwe mk2 versie zijn bijna net zo sterk als de oude ddrum 4 se meshpads. het minpunt van de 2box pads is de manier hoe de rims bevestigd zijn voor de rest heb ik totaal nog geen hardware problemen ondervonden met mijn 2box set.
http://www.youtube.com/watch?v=nf0uvj0nfGQ

Als er iemand op mijn drumstel speelt van de Roland gebruikers ben je om *O*
ps: Spuiten zou gaan alleen module zal wat moeilijker worden maar nu: welke kleur??? ik vind het oranje er goed uitzien.

animal

#32
feb 16, 2012, 20:44 Last Edit: feb 16, 2012, 23:25 by animal

http://www.youtube.com/watch?v=nf0uvj0nfGQ


Dat filmpje "zegt" m.i. genoeg, met de kwaliteit van de pads is niks mis. Het nieuwe rack is ook erg stevig. Kortom, de kritiek op de eerste serie 2box was terecht, maar is duidelijk ter harte genomen.
Dan nog even dit, ik hebzelf een ddrum4, de pads zijn wel zwaar maar ondanks dat toch kwetsbaar.
De bassdrum pad begaf het al na een paar maanden en internet heeft vol gestaan met topics over defecte bekkenpads. De geluiden van de module vind ik nog steeds geweldig, maar met de hardware ben ik nooit erg blij geweest.

Hoefnix

#33
feb 16, 2012, 20:59 Last Edit: feb 16, 2012, 21:02 by Hoefnix
Hmmmm, ik heb liever een video die aantoont dat je er goed op kan drummen.
Ik ben niet van plan met mijn auto over pads te rijden  8)7

Het zegt net zoveel als over eieren lopen.

Robert-Jan


Dat filmpje "zegt" m.i. genoeg, met de kwaliteit van de pads is niks mis. Het nieuwe rack is ook erg stevig. Kortom, de kritiek op de eerste serie 2box was terecht, maar is duidelijk ter harte genomen.
Dan nog even dit, ik hebzelf een ddrum4, de pads zijn wel zwaar maar ondanks dat toch kwetsbaar.
De bassdrum pad begaf het al na een paar maanden en internet heeft vol gestaan met topics over defecte bekkenpads. De geluiden van de module vind ik nog steeds geweldig, maar met de hardware ben ik nooit erg blij mee geweest.


Nou ..als Chico zegt dat de pads bijna zo sterk zijn als de ddrum4 pads en jij bent over die niet eens zo te spreken ..dan ben ik nog nieuwsgieriger geworden hoe hij de 2box gaat vinden in vergelijk met de ddrum3 pads die hij nu heeft..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


Hmmmm, ik heb liever een video die aantoont dat je er goed op kan drummen.


Ook die zijn er genoeg te vinden.

kaboemba

#36
feb 17, 2012, 14:33 Last Edit: feb 17, 2012, 14:35 by kaboemba
Dan zou ik graag willen weten wat jij met ddrum 4 pads doet, kwetsbaar ?
Op welke manier dan, dat spul is gebouwd als een tank.

Ik heb ddrum3 en 4 pads en die zijn hoe oud ? toch snel een jaartje of 10.
Ja er kan best een keer een trigger vernieuwd moeten worden na zoveel tijd, maar een pad kapot ?

Hoefnix

Hetzelfde geldt voor Roland, mijn TD-20 gaat al een paar jaartjes mee zonder mankementen. Dat mag je toch wel verwachten voor het geld dat je uitgeeft..

animal

#38
feb 17, 2012, 17:13 Last Edit: feb 18, 2012, 00:23 by animal

Ja er kan best een keer een trigger vernieuwd moeten worden na zoveel tijd, maar een pad kapot ?


De piezo was idd het euvel waar de bassdrumpad na 3 maanden, bij normaal zelfs weinig gebruik, op "sneuvelde". Ik ben geen hardhitter en heel zuinig op mijn spullen, dus ....
Zoals gezegd ondervonden veel gebruikers problemen met de cymbalpads, met name het vanzelf choken van de cymbalsound was een veel voorkomend probleem.

chico

#39
feb 17, 2012, 21:14 Last Edit: feb 17, 2012, 21:16 by chico

Dat filmpje "zegt" m.i. genoeg, met de kwaliteit van de pads is niks mis. Het nieuwe rack is ook erg stevig. Kortom, de kritiek op de eerste serie 2box was terecht, maar is duidelijk ter harte genomen.
Dan nog even dit, ik hebzelf een ddrum4, de pads zijn wel zwaar maar ondanks dat toch kwetsbaar.
De bassdrum pad begaf het al na een paar maanden en internet heeft vol gestaan met topics over defecte bekkenpads. De geluiden van de module vind ik nog steeds geweldig, maar met de hardware ben ik nooit erg blij geweest.


Het nieuwe mk2 rack is stukken stabieler dan het wankelige mk1 rack, ik denk dat je de mk2 pads kan vergelijken met die van ddrum 4 se. zoals ik al zei in het begin waren er rim problemen maar die zijn ook bij de mk2 versie opgelost.Wat betreft geluiden is de 2box weer een stukje beter dan de ddrum 4 se ik heb zelf nou een 32GB SDHC kaart in mijn module, en ik heb echt al veel zeer realistische drumkits erin staan.
Het fijne blijft dat 2box luistert naar hun klanten en steeds oplossingen probeert te bedenken met behulp van gratis software updates.
maar ander vraagje in welke kleur willen jullie de 2box pads zien?

Hammar

Chico, heb je al ervaringen met midi opnemen?

chico

#41
feb 18, 2012, 09:50 Last Edit: feb 18, 2012, 09:52 by chico

Chico, heb je al ervaringen met midi opnemen?


nee nog helemaal niet maar word wel tijd want wil ook eens wat filmpjes gaan maken met mijn set, echt het geluid is geweldig van mijn kits ik heb ook voice samples van mijn eigen stem opgenomen en die speel ik dan af via de 2box module echt grappig.

De looks van de rode DDRum 4se vind ik ook echt vet misschien komen er nog wel eens rode 2box sets op de markt...

Robert-Jan


Het nieuwe mk2 rack is stukken stabieler dan het wankelige mk1 rack


Ben je het met me eens chico dat als ik dan deze foto tegenkom van iemand die een huis tuin en keuken oplossing maakt zodat zijn bassdrum pad niet teveel heen en weer wobbelt in ieder geval niet helpt in de beeldvormig?

[spoiler][/spoiler]
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico

#43
feb 18, 2012, 11:14 Last Edit: feb 27, 2012, 07:52 by chico

Ben je het met me eens chico dat als ik dan deze foto tegenkom van iemand die een huis tuin en keuken oplossing maakt zodat zijn bassdrum pad niet teveel heen en weer wobbelt in ieder geval niet helpt in de beeldvormig?

[spoiler][/spoiler]


De bovenkant van de kickpad die trilt indd een beetje zie mijn foto's hier heb ik ook mijn eigen oplossing voor gemaakt. als je wil gaan optreden met de 2box en je vind de pads niet goed van 2box neem dan gewoon ketels van drum-tec of diamond drums als je die beter vind...

Maar wat die gast heeft gedaan dat ziet niet uit.

Murgen

Mijn Roland setje is verkocht en gisteravond opgehaald. Ik heb de MkII besteld en ga hem volgende week ophalen. Ben heel erg benieuwd. Ben weer intensief gaan drummen en thuis oefenen op een digi-kit bevalt me beter dan met een acoustische met oorpluggen in. (m'n Pearl kijkt me nu verwijtend aan). IPad aan de mixer en luisteren en meespelen met de nummers die in ons repertoire zitten.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Denus

Ben zelf ook erg bezig geweest met de 2Box DrumIT five MKII, en het is mooi spul.
Zelfs de behuizing van de drumcomputer is van aluminium, net als de randen van de pads inderdaad.

Ik heb in het verleden een Roland TD20 met uitbreidingen gehad, maar daar was ik minder blij mee, ondanks de hogere prijs.

Toch ga ik (al) na drie maanden afscheid nemen van de set omdat ik me ergens anders op ga richten, maar niet van harte omdat de set karakter heeft t.o.v. Roland of Yamaha...

Murgen

#46
mei 05, 2012, 09:16 Last Edit: mei 05, 2012, 10:33 by Murgen
Inmiddels heb ik de eerste vlieguren op mijn tijdelijke 2-box gemaakt. Er is weinig mee mis, met dat rack en de ophanging. De TD3 pads wobbelden misschien wel heftiger op het TD3 rack dan de 2-box pads op het 2-box rack en baspad van de 2-box heeft alle vitale componenten netjes vastzitten met 2 klemmen op het frame en een steun op de grond.

Leuk is de ontdekking van de die-hards dat je met een SD-kaart extender de SD-kaart buiten de behuizing kan brengen en daardoor snel kan updaten op je PC/Mac. USB-poort updates werken dan niet meer maar het grote voordeel is dat je de 4GB kan vervangen door bijvoorbeeld een 32 GB SD-kaart met alle kits en samples die je kwijt wil.

Qua geluid is deze kit superieur aan anderen. Mijn huidige favouriete kit: de Wallnut.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

Modern Drummer zet 2-Box in de schijnwerper:
http://www.moderndrummer.com/site/2012/05/2box-drumit-five-electronic-drumset/#.T7UgDmthiSM

Ben benieuwd of ze hem ook gaan testen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

#48
mei 23, 2012, 20:54 Last Edit: mei 23, 2012, 21:05 by Murgen
De onderdelen voor de modificatie zijn binnen. SD-extender om flash SD buiten de behuizing te brengen en een 32 GB SD die door en door getest is. Binnenkort ombouwen. Voordeel: 8 x zoveel opslag (betere samples - meer layers en wat meer kits). Updates: SD uit houder halen, in PC/MAC cardreader stoppen en updaten en weer terug. Elimineert het gebruik van de "langzame" USB 1.1.



Oeps. lol, stak de SD in de DVD gleuf van de Mac, kon hem nog net pakken. Nu laden met de backup van de originele SD.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

chico

#49
jun 01, 2012, 22:22 Last Edit: jun 01, 2012, 22:26 by chico
2box rules ik heb het eerder gezegd, die extender card werkt uitstekend ik heb er ook 1.
veel plezier ermee.

Omhoog