2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

djska

#225
mrt 14, 2015, 17:27 Last Edit: mrt 14, 2015, 17:28 by djska
De 2Box verwacht 2xpiezo, zo zet je de switch in serie met de bestaande piezo, zodat de rim input nu dus ook een piezo 'ziet' op het moment dat de switch gesloten is (bij rimclick dus).

paQ

Kijk eens ;)

Technobeat


Dus als ik het simpel samenvat moet er een weerstandje tussen de '' ring '' en de '' sleeve '' komen ?

En de '' ring-kabel '' is op de foto`s van de TruTrac pad de dikke zwarte die aan de 6.3mm bus zit en naar de  rim-switch-piezo loopt ?
Daar zou ik hem op een plek aan dat kabeltje moeten solderen en de andere kant gaat naar ...... ?
Als ik het goed heb heeft zo`n weerstandje een '' looprichting '' waar ik dan op zou moeten letten , toch ?
En hoeveel Ohm zou het weerstandje dan moeten zijn ?

Tjonge , we komen steeds dichter bij de oplossing voor het 2Box-TruTrac Head probleem 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

en dan de switch naar de tip geleiden op de cinch (aldus het schemaatje van djsk)
en waar nu de verbinding loopt van de switch moet de weerstand komen.

drfill

is keith raper circuit ook aanslag-gevoelig ?
met een losse rim-trigger in snare-ketel heb je dit wel.. (inputs genoeg)
als hij rim-sound hoort ? in tom inputs, moet je dit om kunnen draaien
in editor met drag & drop.. maar i.i.g geval gefeliciteerd techno, en ik
hoop dat je het goed werkend krijgt..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Technobeat


Dus tussen het zwarte kabeltje moet een weerstand komen en de de ring aan het kabeltje moet nog iets naar achteren zodat hij met de tip in aanraking komt ?
Of bedoel je het verbindings-LINT wat naar het printplaatje loopt ? 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

#231
mrt 15, 2015, 21:49 Last Edit: mrt 15, 2015, 22:43 by djska
Een weerstand heeft geen richting. De dikke zwarte kabel zal de massa zijn welke met de Sleeve verbonden is. Je kunt evt. beginnen zonder weerstand, die voorkomt mogelijk valse triggering maar die kun je later ook toevoegen.
Die strip die uitkomt op de platte connector is de switch, de aansluiting die via het printje naar de jack plug gaat laat je intact, de andere moet je dan ophet printje onderbreken en met een kabeltje op vermoedelijk het rode aansluitkabeltje op de piezo vastsolderen.
Ik zie wel een paar extra weerstandjes (R) op dat printje zitten, kan je misschien zelf op zoek gaan naar het schemaatje? Of een hele scherpe foto van boven en onderkant van het printje maken?

Technobeat


Morgen zal ik bij daglicht buiten macro foto`s maken van de boven en onderkant van het printplaatje .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Oké djska , hier komen de beloofde foto`s :











Hopelijk krijg je hiermee nog meer duidelijkheid :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Poehee Technobeat, wat een engelengeduld en doorzettingsvermogen heb jij. Ik zou de hele bende al 10 keer op marktplaats hebben gezet als het zo'n gedoe was. Succes, man!

Technobeat


Nou , het is zo Bas : djska is volop bezig om mij te helpen de TruTracs aan te passen en dat waardeer ik zeer .
De 2Box module is ansieg een prima product , ik heb alleen de pech dat de Pearl pads niet meteen helemaal compatibel zijn , maar daar wordt aan gewerkt :) :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Kom je er een beetje uit djska , als je wilt heb ik nog meer foto`s .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Helaas nog geen reactie , wat nu :? .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Nog effe geduld Tech; die laat wel van zich horen > letterlijk & figuurlijk< ;daar ben ik van overtuigd!

Technobeat


ik heb zeker vertrouwen in djska , daar niet van ...... misschien is hij aan het wachten op een technisch schemaatje o.i.d. ?
Een paar dagen geleden had ik al een vraag over het bestaan van een schema bij het Pearl Drummersforum neergelegd , maar daar kreeg ik het antwoord dat dat niet bestond bij hun weten .
Maar misschien is djska het hogerop gaan zoeken en heeft hij de vraag bij de Pearl importeur neergelegd ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat

#240
mrt 24, 2015, 18:20 Last Edit: mrt 24, 2015, 18:24 by Technobeat
Met alle respect voor djska , maar heeft iemand anders misschien nog suggesties kijkend naar de macro foto`s ?
Het zou mooi zijn als ik de Pearl Heads binnenkort volledig met de 2Box kan laten werken :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

Wow, je verwacht wel heel veel van me! In principe heb ik je al 2 opties aangedragen. Als je geen soldeerervaring hebt wordt dit wel heel lastig zo over het forum heen. Ik wil je natuurlijk wel helpen, maar dan moet dat bijna wel samen ter plekke, dat valt wat mij betreft te organiseren. Geef me nog even een beetje tijd vwb. die fotootjes, misschien kan ik je een optie aandragen die redelijk makkelijk te doen is. Maar als je als geen spul hebt als klein soldeerboutje / tin etc. dan wordt dat lastig.

Technobeat


Hoi , een soldeerboutje - tin enz. is geen probleem , ervaring ........ :/ ..... wel eens gedaan hoor maar al enige tijd geleden .
Als ik presies weet waar ik een extra kabeltje moet aanbrengen en waar ik met een schroevendraaiertje  een verbindingslijntje moet '' doorkrassen '' zijn we al goed op weg denk ik .
De tijd die je nodig hebt krijg je natuurlijk , ik weet niet in welke plaats je woont , toevallig in de buurt van Nijmegen ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ


Paul


http://www.nu.nl/binnenland/4019658/grote-stroomstoring-treft-noord-holland.html

Iets mis gegaan met solderen?   :')

:+
Technobeat woont daar een eindje vandaan. Diemen.. Hmm.. Heeft Musiqman zitten knutselen?  :X

leeqnl


:+
Technobeat woont daar een eindje vandaan. Diemen.. Hmm.. Heeft Musiqman zitten knutselen?  :X

Je mag wel flink knutselen voor je een compleet deel van een netwerk plat legt... Of heeft iemand zijn wiet plantage rechtstreeks aan de hoogspannings bedrading gehangen?  *)

Robert-Jan

het groeide wel hard...heel even
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


http://www.nu.nl/binnenland/4019658/grote-stroomstoring-treft-noord-holland.html

Iets mis gegaan met solderen?   :')




Kun je nagaan als ik ECHT aan het solderen ga :+ .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Mannen .



Het volgende is vannacht in mijn brein ontsproten betreffende een mogelijke oplossing in zaken het probleem met de 2Box -TruTrac Heads .


Stel : ik neem een module die wél 100% compatibel is met de Pearl Heads en daar sluit ik alle toms etc. op aan .
Dan zet ik de module instellingen op MIDI en dan sluit ik daar de 2Box module met een midikabel op aan .
Dan krijgt de '' hulp-module '' de midinootjes ( drumsamples ) binnen via de midikabel en verwerkt dat als zijnde volledig compatibel signaal MET rim sounds zodat de TruTracs weer naar behoren gaan werken .
Dan zou de 2Box module fungeren als midi-interface en vst in één .

Gaat deze theorie volledig op :)  of zie ik nu weer iets over het hoofd :/ ?


Ben erg benieuwd :')  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Dat zal waarschijnlijk werken als je alle midinoten netjes ingesteld hebt (vooral gelijk op beide modules).

Dan heb je van de 2box module een VST gemaakt a la Addive Drums etc.

Omhoog