2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

Gebruik je de ddrum 4 se pads (ook) op de 2box module? Zo ja, triggert dat naar behoren?

chico


Gebruik je de ddrum 4 se pads (ook) op de 2box module? Zo ja, triggert dat naar behoren?


Ja, ik gebruik 1x ddrum 4se snare, 2x ddrum 4se kickpads en 6 ddrum 4se toms op 2box module.
trigger hetzelfde als de 2box pads alleen bouwkwaliteit is veel beter. En ik gebruik de hihat van de ddrum 4se op een ddrum 4se module gekoppeld aan mijn 2box module.alle 2box pads heb ik verkocht en heb sinds vandaag de Markdrum Yes set als jam-set ga m morgen opzetten ben benieuwd.

animal

#202
feb 07, 2015, 14:37 Last Edit: feb 07, 2015, 14:40 by animal
Dat klinkt interessant Chico  :Y . Ik heb na 2 jaar mijn DDrum 4 (se) ook maar weer eens opgebouwd.
Deze keer op Pearl standaards, het originele ddrum-rack is namelijk 3x niks, nog beroerder dan de oude Dixon kwaliteit.
Om het d.m.v. Pearl stands op te kunnen bouwen heb ik 3x GIBRALTAR SC-BCLR-M TOM TOM ARM gekocht, deze passen perfect.
Ook heb ik me maar eens laten verleiden tot de aanschaf van een MILLENIUM KD-1012 12" KICK PAD, voor € 111,- (nieuw) durfde ik dat wel eens te proberen. De 'drie-poot' heb ik in iig al vervangen door de onderkant van een pearl snare-stand, op de originele 'drie-poot' kan de Kick-pad niet laag genoeg worden geplaatst. Ik ben benieuwd of ie een beetje fatsoenlijk triggert (ben nog aan het bouwen  ;) ).
De 'oude' DDrum Kickdrum gebruik ik nu als 'floortom', om deze te kunnen hangen heb ik een Pearl iss-mount gekocht. Ik moet zeggen, de ISS-mounts lijken er voor gemaakt, ziet er netjes uit en hangt zeer stabiel.
Voor de module heb ik een inventieve oplossing gevonden - al zeg ik het zelf -  :') . Deze hangt/staat m.b.v. een tama-multiklem, een pearl tom-arm + een pearl optimount goed bereikbaar aan 1 van de 2 standaards.
Nu gauw verder met het zaakje aansluiten  *O*



animal

Op zo'n tegelvloer waarschijnlijk wel (De foto is overigens niet van mij).
Bij mij staat ie op tapijt en daarop verschuift ie niet. Mocht dat wel gaan gebeuren dan kan ik de spikes van mijn bassdrumpedaal nog naar beneden schroeven en/of de spikes van de Kickpad zelf nog gebruiken. Ik heb overigens de spikes van de kick-pad op dit moment verwijderd omdat deze niet helemaal naar 'binnen' te draaien zijn en ik mijn tapijt niet wilde verruïneren. Een klein minpuntje dus, maar de triggering en de feel zijn prima, beleef er schik aan, zeker gezien de prijs. :)

Technobeat


Als je de hele kit hebt opgebouwd Animal , plaats je dan een paar foto`s in : Show je E-kit ?
ik ben wel erg benieuwd hoe DDrum - Pearl en Millenium samensmelten tot één degelijke kit :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#205
feb 10, 2015, 21:54 Last Edit: feb 13, 2015, 00:03 by chico
Ik zal binnenkort eens wat foto's posten van mijn 2box/Ddrum4se set en mijn kleine set de Markdrum yes.
ben overdonderd hoe goed de Markdrum Yes set speelt en klinkt, aanrader voor degene die een nieuwe e-drum set willen gaan kopen.

Technobeat

Vraagje :


De combinatie Pearl TruTrac Heads - 2Box module heeft ( tot nu toe ) één groot nadeel :
Namelijk dat de rimsounds niet hoorbaar zijn , dus ook geen X-stick :( .
Echter , trek ik een jackstekker ietsjes uit de module dan hoor ik de rimsound als ik op de head sla :? .

Is dit een kwestie van instellingen in de module of ..... jammer dan maar de rims worden niet ondersteund ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

Ik lees hier dat het inderdaad niet goed werkt met de snarepads.
http://www.2box-forum.com/index.php?topic=1371.0
Wat je zou kunnen doen is de ingang splitten en een rimtrigger gaan gebruiken voor de click.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Het probleem is dat er in de rims switchtriggers zitten en geen piezo`s zoals er in de heads wél zitten .
Dus misschien kun je die switchtriggers vervangen door piezo`s ...... of kan dat niet ?

En dit zou ook moeten kunnen ( wordt in de link voorgesteld ) :

Cymbals inputs are fully compatible , even choke and edge zone :)  If you want you can create custom 2 zone cymbal dsounds with tom or snare or anything  and use your piezo pad as a 2 zone with a total crosstalk separation ( using CYCUP mode )....   

Those pads work also with  the hihat input


Dus de snare en toms aansluiten op de cymbal-hihat ingangen , is altijd te proberen natuurlijk , baat het niet schaad het niet .
Al heeft de switch trigger naar piezo wissel mijn voorkeur i.v.m. altijd normaal veranderingen kunnen doen aan de kits en de module blijft dan '' origineel '' .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska

#209
mrt 12, 2015, 07:39 Last Edit: mrt 12, 2015, 07:42 by djska
Met wat ik uit die gelinkte thread haal:
- split de kabel, tip voor TruTrac head blijven gebruiken, ring afsplitsen naar:
1. een alternatieve rim-trigger, bv. zo'n Drum-tec buisje of misschien een BT-1 (duur)
2. of plak piezo op binnenkant van je snare shell, soldeer kabeltje naar ring en massa female jack door vent-hole. Deze dus voor rim-click (10 euro max.)

baszuidwijk


Het probleem is dat er in de rims switchtriggers zitten en geen piezo`s zoals er in de heads wél zitten .
Dus misschien kun je die switchtriggers vervangen door piezo`s ...... of kan dat niet ?

En dit zou ook moeten kunnen ( wordt in de link voorgesteld ) :

Cymbals inputs are fully compatible , even choke and edge zone :)  If you want you can create custom 2 zone cymbal dsounds with tom or snare or anything  and use your piezo pad as a 2 zone with a total crosstalk separation ( using CYCUP mode )....   

Those pads work also with  the hihat input


Dus de snare en toms aansluiten op de cymbal-hihat ingangen , is altijd te proberen natuurlijk , baat het niet schaad het niet .
Al heeft de switch trigger naar piezo wissel mijn voorkeur i.v.m. altijd normaal veranderingen kunnen doen aan de kits en de module blijft dan '' origineel '' .


Wel een hoop gedoe hoor, met zo'n 2Box :+

Nijlpaard

Klinkt idd niet echt als plug&play, meer plug&bug :P
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

#212
mrt 12, 2015, 12:42 Last Edit: mrt 12, 2015, 17:29 by Robert-Jan
Nee dat is een beetje flauw..
Als je verschillende merken e drums gaat combineren dan kan je hier een keer tegenaan lopen
Geen enkel merk is 100% compatible en dit lijkt een probleem wat op te lossen is.

(ik snap dat jullie een geintje maken, maar ik denk ik zeg t even voordat er weer eentje gaat lopen hijgen op t 2box forum) ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

baszuidwijk


Nee dat is een beetje flauw..
Als je verschillende merken e drums gaat combineren dan kan je hier een keer tegenaan lopen
Geen enkel merk is 100% compatible en dit lijkt een probleem wat op te lossen is.

(ik snap dat jullie een geintje maken, maar ik denk ik zeg t even voordat er weer eentje gaat lopen hijgen op t 2box forum) ;)


Ons kent ons. Technobeat en ik lopen elkaar gewoon regelmatig te dollen. Hij mag als 2Box-fan mijn Roland-voorkeur graag op de hak nemen. Ik ben op mijn beurt nooit te beroerd om hem de wederdienst te bewijzen :+

Ik vind een 2Box-module een vet apparaat (there, I said it) en het is heel jammer dat de combinatie met de pads nu niet lekker loopt.

paQ

Geven we Pearl gewoon de schuld :+

Technobeat


Vandaag heb ik de snare en toms op de cymbal ingangen aangesloten , en nu kan ik '' het op een metalen hoop tikken geluid '' horen op de rims ( dit geluid wordt standaard met de toms meegeleverd ) .
De snare zit op de hihat ingang maar daar zit geen standaard rimgeluid op .
Maar ik kan geen andere sounds op de rims zetten want dat is niet mogelijk bij cymbals op de sound editor , alleen als je sounds van buiten af importeert kun je iets ( op weer een andere sound editor ) op 2 delen van een cymbal zetten , wat dan in mijn geval de toms en de snare word .
Hoe ik dan de originele sounds daar krijg moet ik nog uitzoeken , maar in principe kan het dus wel : verschillende sounds op de head en rim maar met een ruime omweg .
Wel jammer dat het niet meteen goed samen werkt met de TruTracs , maar als er een aantal mooie kits zijn aangepast en lekker lopen heb ik wel échte drumsamples en dat kunnen ze bij Roland niet zeggen he Bas :+ .
Toch ga ik kijken of ik de TruTracs kan aanpassen en de jackstekkers op de juiste plaats in de module kan houden , dus tips en tricks blijven welkom :) .   
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


BTW , morgen ga ik een TruTrac Head losschroeven en kijken hoe het er van binnen uitziet .



Een extra piezo plaatsen voor de X-stick zou een optie kunnen zijn , bv deze :

http://www.682drums.com/DIY-trigger-set-voor-vel-en-rim-p-16159.html
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

#217
mrt 12, 2015, 22:49 Last Edit: mrt 12, 2015, 22:50 by paQ
Er zit echt wel een trigger al in die rim hoor Technobeat.  Het zal hooguit zitten in het veranderen van de pinout op je chinch overdracht.
Je zult je pluggen op een wijze moeten (aan)sluiten dat hij dat signaal ook slikt/ziet.

Je kunt dus de pinout op je pad veranderen, of een andere kabel solderen die het circuit compatibel maakt.

Technobeat


Aha dat is mooi , ik zal morgen meteen een paar foto`s maken van de inside triggers en hier posten .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Zoals gisteravond gezegd heb ik vanmiddag een aantal foto`s gemaakt van de triggers zoals ze in de TruTracs zitten , misschien hebben jullie nu een idee hoe we de switch kunnen misleiden zodat hij als een normale trigger gaat werken :














Hopelijk hebben jullie nu een idee hoe te werk te gaan :') .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

meten meten meten ;)

Heb je een (cheap ass) multimeter?

(plak dat plakbandje trouwens goed terug. Als dat er niet goed op zit krijg je misstriggers)

Technobeat


Een multimeter heb ik helaas niet , maar ik kan er vast wel maandag eentje van de zaak lenen .

Misschien een newbie-vraag , maar : WAAR en WAT moet ik meten , hoeveel Ohm of volt moet dat dan zijn wil het goed zijn ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

ik denk dat je in de diode stand kunt beginnen of je uberhaupt een circuit kunt meten.
Uiteindelijk zal het van belang zijn op welke ring van de plug het signaal doorgegeven wordt, of op welke combinatie. Als de trigger in de rim een switch is, heeft ie een extra functie bovenop de piezo die je daar onder het vel ziet zitten.

Technobeat


Hoi PaQ , vanmorgen toch maar even langs mijn werk gereden en een multimeter  opgepikt :









Op welke stand moet ik hem zetten , ik denk Ohm , maar moet de schakelaar op 200K - 20K of 2K ?
En dan het rode pinnetje op de switchtrigger en het zwarte pinnetje op de aardering van de 6.3mm jackbus ?
Als ik het zo terug lees ben ik in dit soort dingen een nitwit , gelukkig dat jullie willen helpen 8) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

djska


Omhoog