2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


RJ , jullie gaan zeker niet naar de Namm 2013 toe om verslag te doen ?

Misschien wél weer in april naar de Musikmesse in Frankfurt ? 8)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

paQ

Accreditatie loopt :)

Robert-Jan

Namm moeten we toch ook maar eens gaan doen..( ben er al eens geweest, erg erg tof! )

Ik zal alvast een rekening openen voor donaties.
:Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

drum1964


misschien kunnen ze via een achterpoortje de pads met rubber of met echte vellen leveren, daar kunnen 2box pads toch ook mee werken.
En dan kun achteraf eender welke mesh heads gebruiken. *)

Maar zo simpel zal het wel niet zijn.


Zo simpel is het dus blijkbaar wel.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan

Ja ok, maar nu is Tama in het spel, dan worden dit soort dingen vrij snel simpel.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal


paQ

handig gespeeld;

rubberpads voor die akoestische feel (hier verkopen ze precies omgekeerd) maar je kunt natuurlijk zelf de vellen wisselen voor íets anders'.

chico

#157
mrt 01, 2013, 18:49 Last Edit: aug 28, 2013, 17:38 by chico
Hier een filmpje van mij op mijn 2box drumit 5 en Rob Worms op Guitar.
kwaliteit van het filmpje is niet helemaal top maar we hebben er plezier in daar gaat t om enjoy:

http://www.youtube.com/watch?v=ZjUVff15i0c

Technobeat


Vraagje aan degene die met een 2BOX module spelen en/of er Kennis van hebben : Zijn de originele geluiden echt stukken realistischer dan de Roland TD-9 module , en kun je direct in de module Superior Drummer en dergelijke laden zonder verder extra gebruik te hoeven maken van een usb/midi interface ?
Dus na eenmalig Superior Drummer of iets dergelijks te hebben ingeladen speel je rechtstreeks vanuit de 2Box module bedoel ik , EN je kunt ook nog zelf elk willekeurig geluid van internet plukken en die gebruiken voor een tom of cymbal had ik eens ergens gelezen ?

Dat zou een 2box module bijzonderder maken dan elke andere drummodule en wellicht het overwegen waard :) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Superior drums in de 2box kan wel, maar niet zomaar. Er is een Truuk voor, een soort breakout sdkaart waar de de samples opzet. Vraag anders ff op het 2box forum.

Robert-Jan


EN je kunt ook nog zelf elk willekeurig geluid van internet plukken en die gebruiken voor een tom of cymbal had ik eens ergens gelezen ?



2box maakt gebruikt van samples, net als superior drummer en alle andere software pakketten.
Als je dat realistich wil laten klinken moet je gebruik maken van layered samples..waarom?
Een sample is een opgenomen stukje geluid..dus stel je maakt een opname van een bekken en je zet dat in een module of een sampleprogramma dan hoor je dat geluid als je op je pad slaat.
Maar als je hard op een bekken slaat ( of een trommel) dan klinkt dat anders dan dat je er zacht op slaat.
Zou je die ene sample gebruiken dan gaat het raar klinken, je hoort dan dat geluid steeds alleen harder of zachter afhankelijk hoe hard je er op slaat.

Layered samples zijn kleine pakketjes van meerdere opnames van een instrument..dus een harde slag op een crash, wat zachter, nog zachter op een andere plek etc..afhankelijk van hoe hard je slaat kiest de software welke sample er dan gebruikt wordt. Dat maakt het een stuk realistischer..dus als je wat van internet wil plukken voor toms en bekkens dan moet dat dus eigenlijk zo n layered sampe file zijn.

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico


Vraagje aan degene die met een 2BOX module spelen en/of er Kennis van hebben : Zijn de originele geluiden echt stukken realistischer dan de Roland TD-9 module , en kun je direct in de module Superior Drummer en dergelijke laden zonder verder extra gebruik te hoeven maken van een usb/midi interface ?
Dus na eenmalig Superior Drummer of iets dergelijks te hebben ingeladen speel je rechtstreeks vanuit de 2Box module bedoel ik , EN je kunt ook nog zelf elk willekeurig geluid van internet plukken en die gebruiken voor een tom of cymbal had ik eens ergens gelezen ?

Dat zou een 2box module bijzonderder maken dan elke andere drummodule en wellicht het overwegen waard :) .


De Roland td9 module is niet vergelijkbaar met die van 2box.
32 Gb aan opslag alle sample packs van Toontrack, Superior Drums, adictive drums enz enz het kan allemaal in de module gezet, je weet niet wat je hoort! Ik ga mijn Ddrum 4 se verbinden met mijn 2box module voor de Ddrum 4 hihat die speelt stukken fijner.

Robert-Jan

Is het zo dan niet een beetje een omslachtige manier om vst's af te spelen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico


Is het zo dan niet een beetje een omslachtige manier om vst's af te spelen?


Wat vind jij omslachtig? je kan alle samples in de 2box module zetten, en je hebt alles meteen to beschikking.

Robert-Jan

Je gebruikt dan twee e sets (of gedeelte daarvan) om 'geripte' vst's af te spelen.
Als je je ddrum set ( omdat daar blijkbaar de hihat beter van werkt) aan een laptop hangt met vst heb je precies t zelfde qua sounds.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Je blijft hardnekkig geen fan van 2box hè RJ? [emoji6] Natuurlijk is alle sounds in de module handiger dan een losse laptop met midi interface.

paQ

#166
okt 23, 2014, 08:54 Last Edit: okt 23, 2014, 08:56 by paQ
Wat RJ bedoelt te zeggen (denk ik) is dat je dan alleen nog maar de 2box module gebruikt als pluspunt, en heel de rest niet meer. Maar er zijn meer modules dan alleen een 2box module met een sample geheugen ;) dus daar hoef je het dan niet meer voor te doen.
De ddrum4 hat is nog steeds een van de beste hats ooit gemaakt (idem voor de hardware) en het is geen geheim dat de 2box hardware nou eenmaal zuigt. Er zijn ook zat pads te vinden die beter triggeren, idem voor de triggering / kwaliteit van de bekkens.
Ergo... Als je dan alle 'gebreken' gaat vervangen voor andere producten, en de sounds (wat nou net het paradepaardje was van 2box) ook nog eens gaat rippen uit software/soundbanks, dan blijft er niets '2box' meer over, danwel: dat kun je met heel veel andere e-kits net zo makkelijk bereiken. (voor minder geld ook nog)

Robert-Jan

#167
okt 23, 2014, 09:24 Last Edit: okt 23, 2014, 09:33 by Robert-Jan

Je blijft hardnekkig geen fan van 2box hè RJ? [emoji6] Natuurlijk is alle sounds in de module handiger dan een losse laptop met midi interface.


jawel maar het gaat wat verder dan dat nu.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico


jawel maar het gaat wat verder dan dat nu.


@RJ en PAQ jullie zijn overduidelijk geen fan van 2box...

Robert-Jan

#169
okt 23, 2014, 10:56 Last Edit: okt 23, 2014, 10:57 by Robert-Jan
Ik val jou of 2box niet aan, ik vroeg me gewoon af of het allemaal niet omslachtig is zoals je het wil opzetten.
Maar het is best moeilijk om iets over 2box te zeggen zonder dat er mensen in de gordijnen vliegen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ


@RJ en PAQ jullie zijn overduidelijk geen fan van 2box...

Nee maar ook niet van Roland ofzo hoor :P


Nlz

Luc woont al te lang in de buurt van Rotterdam, en een echte Rotterdammert in nooit ergens vóór, eem Rotterdammert is vooral overal tegen ;-)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Nijlpaard

Een rotterdammert is nergens voor, maar overal teguh ...............
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan



Maar het is best moeilijk om iets over 2box te zeggen zonder dat er mensen in de gordijnen vliegen.


Ter illustratie.. op het 2box forum wordt er nu zelfs gesproken over een aanklacht indienen tegen drum-forum omdat wij 'professioneel betrokken zouden zijn bij e-drums' en dus een verborgen agenda zouden hebben.
Dat ik met roland yamaha en drumtec op beeld zit en Paq een yamaha en een ddrum als e set heeft of heeft gehad wordt niet meegenomen,alleen daar al zou je kunnen afleiden dat dat complete bullshit is..alsof we door al die bedrijven gesponsord zouden worden.. belachelijk.
We zouden alles en iedereen beledigen met onze opmerkingen en bewust leugens verspreiden over 2box.
Dat soort dingen dus.
Er is nog wel meer, maar dat bewaar ik dan wel voor de aanklacht ;)


www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

en dat op een forum waar Roland helemaal de put wordt ingepraat :')

man wat sneu

Omhoog