2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen


ook nog een Alesis kit en Ddrum kit gehad maar dat is heel lang geleden...


Ola Chico, er zijn forums waar ze wat vriendelijker over onze exotische voorkeur spreken, ene Puttenvr is daar al jaren geleden naartoe verkast. ;)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Technobeat

De heer Puttenvr heb ik op het oude forum helaas niet '' in het echt '' mee mogen maken , maar zijn oude posts teruglezende was het een forumlid met een ongezoute en eigen mening .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

Naar aanleiding van het bezoek van de heer Animal verder aan de hihat settings gesleuteld en daar nog verbeteringen uitgehaald.

Citaat

CALIB calibrates the hihat. If a dash is shown, the hihat is not connected. A closed hihat symbol will blink if the hihat is not calibrated yet, otherwise press CALIB to start the calibration. Now loosen the hihat and let it rest on the hihat receiver. Press CALIB to store the closed position, now an open hihat symbol will blink. Open the hihat to the position where the sound should just reach completely open and press CALIB once more to store the open position.
If the calibration is ok, Done will be displayed, otherwise NoChg appears indicating that no settings have been changed. This might be because the range between open and closed is too small. Finally fix it at a (possibly higher) open position which suits ones playing style.
MIDI selects between continuous controller 1 or 4. The CC value range can be set from 0 when open to 127 when closed (arrow down) or from 0 when closed to 127 when open (arrow up). Normally MIDI pedal data is only sent just before a note on, selections with a ! indicate that pedal changes are sent continuously. Pedal down transmits control change and note on, the corresponding note off is send when the pedal moves up again. A short time between down and up results in a foot splash, a longer time results in a foot chick.
LEVEL shows the pedal trigger level in dBs. It is also shown on the UNIT-TRIG page when the hihat channel is selected.
SENS sets the sensitivity +-6 dB. Adjust it so only a firm foot down gives full trig level (0 dB).


Dit heeft foot splash en foot chick duidelijker gedefinieerd en geeft dezelfde geluiden als van het openen en sluiten van een echte hihat.

Tenslotte zijn alle nieuwe samples compleet en vooral de Groove13 en Groove15 hats spelen lekker.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

Goed gedaan, jij wordt nog eens Midi-Master of the Universe  ;)

Murgen


Goed gedaan, jij wordt nog eens Midi-Master of the Universe  ;)


Tja, nou eens nadenken over een buttkick en in-ears. PaQ maakt die toch ook?  *D
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

animal

Yep, zouden we partij-korting kunnen bedingen?  ;)

Murgen

Ik wist dat het eraan kwam:

http://lustark.com/sdse

SDSE - Simple Drum Sounds Exporter

From Superior Drummer 2 to .dsnd and .dkit in one click

Automatically export Drum instruments or whole kits from a VST like Superior Drummer 2 to .wav and optionally to .dsnd and .dkit for the 2Box DrumIt Five module. Can also be used without Reaper or a VST to quickly build Hats from .wav sounds using DSoundTool.

For Windows 8 32/64, Windows 7 32/64 or XP SP2/SP3

Various features require one or several of the following programs:
Reaper 4.2+ 32/64, a VST like Superior Drummer 2, DSoundTool 1.12

Main Features:
- one-click operation from SD2 to .dsnd + .dkit
- automatically generate a .dkit from the newly converted .dsnd
- automatically adjusts HiHat zones when building a .dsnd
- automatically rename the .dsnd using the original instrument names (Superior Drummer 2 only)
- option to shrink filenames using user-defined search/replace, required to be able to build .dkits properly, and to identify parts on the small DrumIt Five screen.
- option to put width first in filenames, 14x6.5 instead of 6.5x14, to make it easier to find an instrument when browsing.
- option to add SDX short names as filename suffix or prefix, useful to identify which sounds belong to the same recording room.
- option to add custom suffix to the files when exporting kit variations
- options to disable exporting Tom Rim, Crash Mute and Hats Bell
- option to normalize .wav files to avoid samples being cut short in DSoundTool
- option to save the resulting .dsnd in subfolders, when exporting from a known VST, its name will be appended to the subfolder: "Cymbal Crash SD2".
- prompt to add missing MIDI mappings to Superior Drummer 2 configuration if needed

Lustark Software is not affiliated with or endorsed by 2Box, Cockos or Toontrack.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Hammar

Ik dacht dat de geluiden in de 2box module top waren, waarom dat toch SD2 geluiden??
Wel geweldig natuurlijk dat het kan! gewoon andere geluiden van andere partijen gebruiken!

Is dit door tweakers bedacht?

Murgen


Ik dacht dat de geluiden in de 2box module top waren, waarom dat toch SD2 geluiden??
Wel geweldig natuurlijk dat het kan! gewoon andere geluiden van andere partijen gebruiken!

Is dit door tweakers bedacht?


Samples zijn over het algemeen heel erg top maar als je eenmaal de modificatie van 4 naar 32 GB hebt gedaan wil je meer. Een Yamaha Oak, Pearl Reference, Paiste Giant Beat en zo heb ik er wel meer. Dit biedt de mogelijkheid om relatief eenvoudig kwalitatief goede geluiden toe te voegen. 

Jongens die het gemaakt en getest hebben zijn erg goed in het omknutselen van e-kits en e-samples.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Ben benieuwd hoe dit uitpakt..het idee is tof maar het zou ook wel eens en andere wending kunnen krijgen.
Je geeft nu zelf een paar voorbeelden van sets die niet allemaal in 1 pakket zitten..superior heeft dit bfd heeft dat. Je kan er op wachten dat binnenkort alle samples uit alle pakketten kant en klaar te downloaden zijn..als je weet hoeveel tijd en energie het kost om die samples te maken dan kan ik niet anders denken dan dat de software makers helemaal niet blij zijn met deze ontwikkeling.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Ben benieuwd hoe dit uitpakt..het idee is tof maar het zou ook wel eens en andere wending kunnen krijgen.
Je geeft nu zelf een paar voorbeelden van sets die niet allemaal in 1 pakket zitten..superior heeft dit bfd heeft dat. Je kan er op wachten dat binnenkort alle samples uit alle pakketten kant en klaar te downloaden zijn..als je weet hoeveel tijd en energie het kost om die samples te maken dan kan ik niet anders denken dan dat de software makers helemaal niet blij zijn met deze ontwikkeling.


Helemaal met je eens. Ik wil het eigenlijk wel eens gaan uitproberen. Ik heb hier alle spullen staan (Mac, PC) maar nog geen software. Als ik het - als leek - goed begrijp heeft deze jongen gewoon een converter gebouwd. Daar kan niemand iets tegen hebben, toch?  :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Ja, maar wat je dus krijgt is dat jij zometeen bijvoorbeeld je SD sampeltjes hebt, omdat jij toevallig de sd software hebt..ik heb bfd ..convert convert..nu hebben jij en ik alle samples van SD en BFD.
Kees op de hoek heeft alle abbey road samples inmiddels..
De makers van de software zien dus dat ten eerste hun software al te downloaden is en moeten nu dus zien dat hun samples er los ook al uitgepikt worden...je zou je dan kunnen gaan afvragen als software maker waarom je uberhaupt nog de studio in zou gaan om nieuwe samples te maken...dus als er iemand is die er iets tegen heeft dan zijn zij het denk ik.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

In principe koop je je samples via een pakket maar stelt deze converter je in staat om die files te converteren om makkelijk in de 2Box module te importeren. 2Box is nu eenmaal gebaseerd op een open source gedachte. 

Natuurlijk snap ik je punt, maar jij weet net zo goed als ik dat het kopiƫren van muziek en software net zo oud is als de geboorte van de tape recorder. Het 2Box forum staat overigens geen illegale ruiltjes toe. Net als dit forum.

Waar gaat het naar toe? Naar crowdfunding. Je ziet in de software, hardware en muziekindustrie allerlei initiatieven ontstaan om vooraf geld in te zamelen om iets te kunnen maken/produceren. Marillion doet dit al jaren met hun albums, Sellaband was een matig initiatief om dat voor nieuwe bands te doen. Kickstarter.com is bijvoorbeeld een interessant platform voor allerlei initiatieven en op het 2Box forum loopt nu ook een initiatief voor een hardware modificatie.

Over een paar jaar kan je via een Kickstarter de vraag stellen wie interesse heeft in de samples van een Pearl Reference. En die opname maken als er voldoende mensen zijn.

We zitten in een interessante transitie periode waarin machtspatronen en rollen veranderen. Internet is nog krachtiger dan we altijd al dachten. 
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan




Over een paar jaar kan je via een Kickstarter de vraag stellen wie interesse heeft in de samples van een Pearl Reference. En die opname maken als er voldoende mensen zijn.


Die opnames zijn er simpelweg al ..en waarschijnlijk dus makkelijk verkrijgbaar voor de tweakers.
Van de gebruikers is er uiteindelijk maar een hele kleine groep die zijn hele schijf volzet met samples en nog steeds meer wil hebben, de rest is de gewone happy huis tuin en keuken gebruiker die misschien heel af en toe eens een ander geluid wil. Maar die bereik je niet zolang je eerst een modifiactie moet toepassen aan je module zoals jij gedaan hebt of via externe software moet rippen van andere software. Ik heb aan het begin van 2box al geroepen dat ze zich moeten focussen op de module en gaan kijken of ze de partijen als toontracks mee kunnen krijgen zodat je bijvoorbeeld heel simpel voor bijv 5,99 een sample kit koopt..zo van de website in je module..maar daarvoor heb je ook massa nodig (aantal gebruikers) en die is er niet. Die kan er komen als ze zoals eerder gezegd die hele hardware laten liggen en zich op de module storten..maar dan val ik in herhaling ;)
Ik moet je zeggen dat het idee voor crowdfunding voor een hardware modificatie bij mij eerder mn wenkbrauwen doet fronzen dan dat het een goed idee lijkt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Maar jouw reactie is zoals ik had verwacht. Laat maar.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

 :?
Is toch een gewone discussie of wat?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hoefnix


Maar jouw reactie is zoals ik had verwacht. Laat maar.


Niet zo snel aangebrand en op de persoon spelen. Niet nodig en helpt niet.
Je persoonlijke missie lijkt om de 2box te promoten. Toevallig is niet iedereen enthousiast over de 2box hardware en werkwijze (ik niet iig) en dat mag ook gezegd worden.

Robert-Jan

#142
nov 25, 2012, 17:49 Last Edit: nov 26, 2012, 12:12 by Robert-Jan
Murgen,

Met grote verbazing lees ik je post op het 2box forum.
Laat ik duidelijk zijn, nergens bash ik jou en ik ben de laatste die een merk zal haten.
Uit je post blijkt dat je simpelweg niet begrijpt wat ik wil zeggen, hoe ik het moet doen zodat je het wel begrijpt weet ik gewoon weg niet meer. Als de bovenstaande posts voor jou de reden is om hier niet meer te komen, dan is dat je vrije keuze natuurlijk. Ik kan niets vinden waarvan ik denk dat ik je persoonlijk aanval, of 2box op zo n manier afbrand dat jij je daar persoonlijk door aangevallen moet voelen.
Ik vind het vooral heel jammer dat je mijn posts over 2box alleen als bashen ziet, volgens mij draag ik ook ideeen aan..iets wat ik nooit zou doen als een produkt me helemaal geen moer doet.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico

keep on smilling mannen!

Technobeat


Chico , heb je met je laatste upgrade in januari (  2 basspads ) je voorlopige wensen bereikt of zijn er inmiddels al weer andere veranderingen voor de set op komst ?
Ziet er trouwens wel gaaf uit zo`n rock opstelling . . 8)

BTW , Hoe bevalt de kruk met rugleuning , ik ben namelijk ook naar iets dergelijks op zoek .
Welk merk en type kruk heb je en waar gekocht ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

chico

#145
dec 16, 2012, 10:01 Last Edit: dec 16, 2012, 10:23 by chico

Chico , heb je met je laatste upgrade in januari (  2 basspads ) je voorlopige wensen bereikt of zijn er inmiddels al weer andere veranderingen voor de set op komst ?
Ziet er trouwens wel gaaf uit zo`n rock opstelling . . 8)

BTW , Hoe bevalt de kruk met rugleuning , ik ben namelijk ook naar iets dergelijks op zoek .
Welk merk en type kruk heb je en waar gekocht ?


Hallo Technobeat,

De upgrade naar 2 basspads heeft zeker positief uitgepakt, speelt erg fijn en ziet er gaaf uit.
Ik heb weer een aantal nieuwe ideen/verbeteringen voor mijn setup maar daar ben ik nog mee bezig.

Over de Pearl Drumkruk Type D2500BR (nieuwprijs 260 euro) ben ik zelf wat minder tevreden, de rugleuning is voor mij geen meerwaarde Ook zou ik liever stof dan leer willen hebben voor het zitvlak, Ik heb liever toch een Roc N Soc drumkruk dus die van mij is binnenkort te koop dus als je interesse hebt hoor ik t wel.

Groetjes,
Roel.

chico

#146
dec 25, 2012, 10:34 Last Edit: dec 25, 2012, 10:39 by chico
Hier nog een leuk demo filmpje van de Musikmesse:

http://www.youtube.com/watch?v=Wkch0Ns-yLg

en hier een filmpje 2box met drumasonic 2 samples:

http://www.youtube.com/watch?v=qsUms1rZ02M

Technobeat


De set in het tweede filmpje komt een beetje in de buurt bij jou kit Chico , al heeft die 2 bassdrums en NOG meer cymbals . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Robert-Jan

#148
jan 09, 2013, 10:54 Last Edit: jan 09, 2013, 11:28 by Robert-Jan
Namm nieuws van 2box;

Hoshino usa (Tama) gaat de distributie doen voor de USA.
De pattent issues met de mesh heads zouden worden omzeild door de 2Box mk2-US kit, een set met rubber pads,op de markt te zetten.. waar je dan weer meshheads op kan zetten indien gewenst.
Dit alles op Namm 2013..

Namm 2015 de Tama e-star? ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Slimme zet van beide partijen  *O*

Omhoog