2Box DrumIT five MKII

Gestart door Murgen, sep 17, 2011, 13:01

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Murgen

For something completely different: voor als de 2Box opstelling me toch gaat vervelen of als er optredens gaan komen. :)

http://www.jobekydrums.co.uk/index.php?main_page=index

>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan


Nou Murgen, laat ik mezelf nog eens quoten..




Ik heb al eerder gezegd dat 2box er slim aan zou doen als ze zich volledig zouden richten op de module. ( mits daar geen patent issue ligt). Kijk naar wat nordlead heeft gedaan..een klein degelijk ding waar je de hardware naar keuze aan hangt. Er zijn tal van hardware merken ( drum-tec, hart , jobkey, pintech etc) die er boven op zullen springen en een config maken voor de 2box module (gebeurd al) . Laten we wel wezen, al het gedoe rond 2box zit ( nu dus misschien ook ) in de hardware en niet in het concept wat 2box uniek maakt tov de rest..het gebruik maken van goede samples als klankbron.



We zijn er bijna.. *O*
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen

Er ligt bij mij alleen geen kapot Pearl pedaal in de hoek.  :+
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

Nabrander op het VDrums forum:

Citaat
It *always* comes down to that: Roland's stranglehold patent here in the US on the mesh head. Folks, that's why these products are available practically everywhere else in the world, even those places with decent intellectual property rights laws: Roland's never been able to apply the same patent logic in (pick your country) and get it to "stick" they way they did here on mesh heads and their relation to electronic modules.

---------><---------

There are actually 5 separate patents that are related to Roland mesh head pads.

Mesh material, Multi-Ply Mesh, 2 separate patents pertaining to sensor position, and a broader Pad Structure patent that includes the head, cushion, sensor, and support member. At least four (and in some cases all five) patent numbers are imprinted on current Roland mesh heads.

Geek out with Google Patent Search!



Ik hou van volledigheid.  :w
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Murgen

Tweedehands een MkI rack gekocht en de tubes gebruikt om mijn MkII rack naar MkIII om te bouwen.  :6


Untitled by murgentemplar, on Flickr

Met vier Gibraltar klemmen heb ik een voor en zijstuk toegevoegd. Voorstuk om de bass-drum vast te zetten en zijstuk om de module lager te zetten. Geeft ruimte voor een extra tom. :)


Untitled by murgentemplar, on Flickr

Met een extra front-bar is het erg makkelijk om de bass-drum te fixeren. Met een Gibraltar multi-klem en een oude Pearl bass-drum cowbell mount was het een fluitje van een cent.


Untitled by murgentemplar, on Flickr

De mount heeft een voetje met een rubber bescherming. De rest heb ik er afgesloopt.


Untitled by murgentemplar, on Flickr

Het resultaat is fantastisch. Rack is stabieler, bass-drum staat als een huis. Er is al belangstelling van een drummer uit Duitsland om de andere tube over te nemen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drum1964

Goed gedaan Murgen.

Het blijft toch jammer dat er zoveel geïmproviseerd moet worden, om het geheel wat stabieler te krijgen.
Ook heb ik de indruk dat er nog teveel stuk gaat aan een 2 box kit.
Zo goedkoop is hij nu ook weer niet.

Was de hardware maar zo goed als module......
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Murgen

Er is bij mij anders nog weinig stuk, hoor. :) en ik speel er dagelijks op. Ik ben alleen aan het experimenteren met de bassdrum omdat een gaasvel en mini tennisbal wel heel erg bouncy zijn. Het helemaal vastzetten van de bass-pad was een volgende stap. Een volgende stap zou een rubber/gewoon vel zijn. Veerspanning klopper levert weinig op en gaasvel spanning ben ik mee bezig. Maar sodeju, wat speelt die kit lekker. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

drum1964

Fijn dat je kit heel blijft Murgen.

Maar als ik het 2box forum zo lees, ben ik van mening dat alles nog niet op punt staat.
Vooral de bekkens en hi-hat zijn minder goed.

Ik heb meer dan 200 gigs gedaan met mijn TD 8, en ik gebruik hem( of haar ) wekelijks voor repetities.
nooit problemen gehad.

Maar het idee/concept van de 2box drumit5 en zeker de geluiden zijn stukken beter dan die van roland.
En dan heb ik het als Belg nog niet gehad over dat oranje kleurtje...... 8)7

Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

paQ

zwart geel rood wordt te Josti-band

Murgen



Maar als ik het 2box forum zo lees, ben ik van mening dat alles nog niet op punt staat.
Vooral de bekkens en hi-hat zijn minder goed.



Zucht, er is heel veel hear-say op dit punt. Feiten zijn dat ik jarenlang op een TD3 heb gerepeteerd en dat alle componenten van de 2Box beter zijn dan die van Roland. Qua design en uitvoering. Op de hihat standaard na. Het MkII rack is heel stabiel, de snare standaard is prima en de bekkens zijn zwaar, want 2 aluminium schijven, maar triggeren prima. De hihat is, mits goed gecalibreerd en met de volledige set samples, superieur aan die an Roland en door de magnetische sensor ook veel minder slijtage gevoelig.

Gelukkig telt er maar 1 ding, of ik er blij mee ben en weet je, ik zou niets anders meer willen. Ik weet ook dat er minstens 3 andere nederlandse drummers 2Box spelen maar hier niet komen vanwege de kritische geluiden van mensen die er zelf geen hebben en hun mening baseren op hear-say of een bezoekje aan een beurs of muziekwinkel.

Zow, beter kan ik deze dappere poging een innovatief en kwalitatief goed product in de markt te zetten niet verdedigen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Stokmans

Nou, om dan iets positiefs toe te voegen: Ik heb er laatst eentje geprobeerd en was aangenaam verrast door de constructie, de geluiden en het speelgevoel op die vellen. En ik ben nog steeds aan het overwegen of ik mijn omgebouwde A-kit met TD-20 module er uit gooi om er een 2Box voor in de plaats te zetten...

drum1964

Misschien moet ik maar eens aan die brief voor sinterklaas en/of de kerstman beginnen.  :)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Robert-Jan


De hihat is, mits goed gecalibreerd en met de volledige set samples, superieur aan die an Roland en door de magnetische sensor ook veel minder slijtage gevoelig.




Je doelt neem ik aan dan op het verschil tussen de Roland td 3 en de 2box en niet op Rolands ' hihat s in het algemeen.. (?)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Je doelt neem ik aan dan op het verschil tussen de Roland td 3 en de 2box en niet op Rolands ' hihat s in het algemeen.. (?)


Constructie algemeen: superieur.

Huidige software: nog niet goed genoeg om zich met de duurdere Roland te meten. Maar veel beter dan jij hebt ervaren. Kwestie van goed instellen.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

Sja ten opzichte van een 8 jaar oude set wat toen de instapper was kan ik me wel vinden in die conclusie.

Maar let wel, ik ben er lang genoeg mee bezig geweest om de conclusie te kunnen trekken dat de 2 box niet naar mijn hihat hand te zetten is..dat is de mensen van 2box ook niet gelukt, calibratie na calibratie na calibratie na calibratie.

Overigens is dat een algemeen probleem met edrums op basis van samples..daar ligt naar mijn mening de issue met de hihat ..2box is niet de enige hiermee.
Mogelijk meer hierover later..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Murgen


Overigens is dat een algemeen probleem met edrums op basis van samples..daar ligt naar mijn mening de issue met de hihat ..2box is niet de enige hiermee.
Mogelijk meer hierover later..


Test in voorbereiding? Ik heb me er de laatste tijd behoorlijk in verdiept en ook als je dat niet doet snap je dat je digitaal heel lastig zo'n complex samenstel van voetpedaal, 2 bekkens, sticks en luchtcompressie kan emuleren.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Robert-Jan

#116
nov 01, 2012, 18:45 Last Edit: nov 01, 2012, 18:47 by Robert-Jan
Ja ..
En bij sommige systemen gaat dat best goed en bij andere minder.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Murgen , de optie die jij op 3 oktober linkte is zeker niet verkeerd . 8)
Jobeky maakt erg mooie sets  zoals de Jobeky 2Box Stealth ProXL , en voor de prijs van 1700,= euro zit hij keurig in lijn met de Roland TD15 en de door jou zo beminde 2Box .
Toch is Jobeky in Nederland niet zo bekend , en ik zou dan ook niet zo 123 een muziekwinkel weten die een paar sets van deze bouwer in zijn zaak heeft staan . :/
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Technobeat


Sorry , het is niet 1700,= euro maar 1700,= pond .
Dan komt de Jobeky 2Box Stealth ProXL set op 2110,= euro , dus alsnog in de lijn met de Roland TD-15 .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Murgen

Geld is niet het issue, meer de noodzaak. In mijn drumcabine voldoet de 2Box prima. Pas met optredens zou zo'n Jobey een optie zijn.
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

chico


Zucht, er is heel veel hear-say op dit punt. Feiten zijn dat ik jarenlang op een TD3 heb gerepeteerd en dat alle componenten van de 2Box beter zijn dan die van Roland. Qua design en uitvoering. Op de hihat standaard na. Het MkII rack is heel stabiel, de snare standaard is prima en de bekkens zijn zwaar, want 2 aluminium schijven, maar triggeren prima. De hihat is, mits goed gecalibreerd en met de volledige set samples, superieur aan die an Roland en door de magnetische sensor ook veel minder slijtage gevoelig.

Gelukkig telt er maar 1 ding, of ik er blij mee ben en weet je, ik zou niets anders meer willen. Ik weet ook dat er minstens 3 andere nederlandse drummers 2Box spelen maar hier niet komen vanwege de kritische geluiden van mensen die er zelf geen hebben en hun mening baseren op hear-say of een bezoekje aan een beurs of muziekwinkel.

Zow, beter kan ik deze dappere poging een innovatief en kwalitatief goed product in de markt te zetten niet verdedigen.


eindelijk! iemand die het met mij eens is mooi gezegd Murgen.Ik heb alles in het verleden gehad Roland ,Yamaha enz 2box voelt beter aan dan al die andere e-kits.

chico

#121
nov 05, 2012, 21:12 Last Edit: nov 05, 2012, 21:21 by chico
at Murgen Live speelt de 2box ook erg fijn, heb je er ook een versterker bij? zo ja welke?

Waarom zou je Live een Jobeky kit moeten kopen??? de 2box set ziet r echt cool uit en word al door veel artiesten Live gebruikt.

Robert-Jan

#122
nov 05, 2012, 21:18 Last Edit: nov 05, 2012, 21:24 by Robert-Jan

eindelijk! iemand die het met mij eens is mooi gezegd Murgen.Ik heb alles in het verleden gehad Roland ,Yamaha enz 2box voelt beter aan dan al die andere e-kits.


Als ik het goed begrijp uit je eerdere posts heb je een td 12 en nog een yamaha gehad..
Is 'alles' dan niet een beetje overdreven? ;)
Als ik je foto's zo zie dan begrijp ik heel goed dat je de 2 box veel beter vindt aanvoelen, de grote  pads vind ik ook erg prettig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

chico

#123
nov 05, 2012, 21:25 Last Edit: nov 05, 2012, 21:26 by chico

Als ik het goed begrijp uit je eerdere posts heb je een td 12 en nog een yamaha gehad..
Is 'alles' dan niet een beetje overdreven? ;)


ook nog een Alesis kit en Ddrum kit gehad maar dat is heel lang geleden...

Murgen


at Murgen Live speelt de 2box ook erg fijn, heb je er ook een versterker bij? zo ja welke?

Waarom zou je Live een Jobeky kit moeten kopen??? de 2box set ziet r echt cool uit en word al door veel artiesten Live gebruikt.


Ik speel momenteel alleen in een dweilband met een cocktailset van Yamaha en in mijn drumhok hangt de 2Box aan een stereosetje met 2x100 watt basreflex boxen. :)

Zodra ik mijn bluesbandje bj elkaar heb en we gaan optreden dan zou het zomaar met de 2box kunnen gebeuren, 1 tas voor de hardware, 1 tas voor de pads en de module. En reserve spullen. :)
>>  Murgen left the forum, no April fool <<

Omhoog