in actie!!!

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kaboemba

Doe ik je zeker niet na, ik ben nogal een rechtdoor boerenlul drummer.
Enige wat mij een paar keer op viel was een hele korte hapering (nano seconden zal ik maar zeggen) bij wat overgangen en een keer een tik op een rim of zo.
Voor de rest alleen maar jaloers.

Btw hoelang doe je er over om dit in te studeren en die improvisaties, hebben we het dan over echt improvisaties (dus ter plekke) of meer ingestudeerd eigen stukjes ?

Jazz

Proficiat !!
Daar kun je zeer zeker heel tevreden mee zijn.

Kaboemba, denk niet als je daar zit zomaar even gaat improviseren. Neem aan dat alles ingestudeerd is.
There is no music without jazz

groovemaker

De gedeeltes 1:58 tot 2:16 om de accenten heen en 2:56 tot 3.21 zijn volledig geïmproviseerd, dus ter plekke verzonnen. Mocht ik de solo ooit opnieuw spelen dan zullen die gedeeltes ook wel anders anders klinken daardoor.

Ik ben hier bijna een jaar mee bezig geweest, met sommige weken elke dag een paar uur uitzoeken en instuderen tot soms ook ff een paar weken dat ik er nauwelijks aantoe kwam. Het meeste werk is op youtube in slow motion uitzoeken wat Todd precies deed. Het oorspronkelijke plan was om de solo exact te kopiëren om mezelf een uitdaging te geven. Ik ging dus heel secuur te werk en dat kost veel tijd. Daarnaast zaten er ook een aantal dingen in die makkelijk klinken, maar technisch nog best een opgave bleken te zijn  8)7

De kleine slordigheidjes vielen mij bij het terugkijken idd ook op, perfectionistisch als ik ben :F  Maar die kwamen grotendeels door de zenuwen. Niet om dat als excuus te gebruiken ofzo hoor. Die zenuwen horen er op een examen natuurlijk bij  :Y
If it's too Loud you're too old!

Jazz

#778
okt 07, 2019, 14:59 Last Edit: okt 07, 2019, 15:01 by Jazz
Ik dacht je was zo nerveus, knap om dan te improviseren.
Gaaf gedaan !
There is no music without jazz

Paul

Chapeau! Da's een beste solo! *O*
Daar heb je dan ook een paar jaar voor gestudeerd! Niet alleen het jaar uitzoeken en oefenen, maar ook het traject er naartoe natuurlijk.

Ook heel tof dat Todd er persoonlijk op heeft gereageerd!

Hammar

Te gek man!!!

animal

Ja, heb er maar één woord voor "respect"!  :Y

Dreamdrummer

Lekker bezig man !!
Ludwig Epic drums- Pearl Redline Eliminator Twinpedal - Masterwork Troy cymbals - DIY E-kit: Roland TD-9, EZdrummer2 + EZX, DIY Cymbals

drfill

dus, eh thomas.. je speelde die drumsolo en dat piano nummer tijdens datzelfde optreden ?
(zeg maar niks.. want ben al best depri)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

groovemaker

Hahaha Jaa klopt  :Y  8)7 
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

Ik dacht je was zo nerveus, knap om dan te improviseren.
Gaaf gedaan !
De zenuwen kwamen daar ook wel deels vandaan...


Bedankt voor jullie toffe reacties!
If it's too Loud you're too old!

Technobeat


Gefeliciteerd Groovemaker , prachtig eindexamen stuk 8)  .

je doet je forumnaam absoluut eer aan *O*  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

hjs

Wauw  :Y

Robert-Jan

 Top, gefeliciteerd!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

dunDaan

In je drumwerk is er weinig van te merken dat je zenuwachtig was. Heul cool !! Gefeliciteerd.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

kaboemba

Sjesus een jaar uitzoeken en oefenen, respect ik haak meestal na 5 minuten af (da's ook de reden dat ik technisch niet heel bijzonder ben vrees ik).

Harre

Zie hier en hoor graag van jullie!

Gaaf!!! Goed gespeeld en als je van Todd zelf ook nog een leuke reactie krijgt kan ik me voorstellen dat dit een soort van kers op de taart is.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

FreeFloater

Netjes groovemaker!  :Y  *O*
Pearl | Paiste | Evans | Pro Mark

Omhoog