in actie!!!

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Julius Heide

De Gigant, Apeldoorn - Metalfest


Melkweg, Amsterdam - support voor We are the Fallen/ w. My Favorite Scar..


Metalfest 2008.. w. Detonator
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Hans

Goeie foto's man. 3 verschillende kits. Vertel ons meer ;)

animal

Zeker mooie foto's  :Y , ziet er heftig uit, met name de Ludwig  *O*

Julius Heide

Bedankt voor het compliment jongens!! Jaaajaaa, die Ludwig is mijn eigen kit. Het is een Ludwig Classic Maple USA, Black Diamond Pearl. Ik probeerde altijd zo vaak mogelijk op mijn eigen kit te spelen op festivals en in zalen, echter door het tijd gebrek tijdens de switch-over kon dit niet altijd en speelde ik wel eens op de kit van de headliner of andere support. De middelste foto is de SQ2 set in Solid White van Stephen van Haestregt (My favorite Scar/ex. Within Temptation). Eigenlijk geen straf dus om niet op je eigen set te kunnen spelen:-) De bovenste foto is gewoon een ordinaire, over de top dubbele bass kit, van TAMA die als vaste kit op een metalfest in de Gigant, Apeldoorn stond. Overigens zorgde ik er altijd wel voor dat ik mijn eigen Pedals (Cobra's), snare (Mapex Maple Deluxe 14" x 6,5" Back Panther) en bekkens (Zildjian A-custom & Zildjian K-custom) bij me had. Om zo wel een eigen sound te hebben.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Erik


De bovenste foto is gewoon een ordinaire, over de top dubbele bass kit, van TAMA die als vaste kit op een metalfest in de Gigant, Apeldoorn stond.


Hey hey hey, een beetje meer espect voor over the top dubbelbass kits van tama aub...

;)
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Julius Heide

Daarmee bedoel ik niets slechts of negatief naar Tama toe Erik. Ik ben zoals velen van ons ooit op een Tama begonnen met drummen:) Dat is is mij altijd goed bevallen qua looks en sound. En ook deze ietswat uitgebreide Tama had een prima geluid en ziet er natuurlijk  tegek uit omdat het alle toms en stands aan het rack gemonteerd had zitten.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

Hans

Laat je niet gek maken, blijft 'gewoon een ordinaire, over de top dubbele bass kit, van TAMA'  :)    met tape op de reso vellen

Julius Heide

Prima!!
Ja die tape, erg he!! Dat is beslist niet mijn manier van geluids beheersing...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth


Julius Heide

Mooie set heb je daar Henkeman, maar wat is dat voor vet diepe snare op de foto?
Wist je dat wanneer de kabel van de bassdrum mic op je reso vel, deze ongewilt gedempt wordt...
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

NathanR

Volgensmij is de snare een Ludwig, verder kom ik ook niet :p

Stokmans

Volgens mij is het een 'Horst Link' snare van Sonor

Julius Heide


Volgens mij is het een 'Horst Link' snare van Sonor


Als ik naar de lugs kijk is het inderdaad een Horts Link, maar hoe diep is die snare wel niet... Lijkt mij een erg "vet" klinkende snare.
Ludwig Classic Maple USA - Ludwig Black Beauty - Zildjian - Vic Firth

drums97

#138
jun 22, 2012, 22:33 Last Edit: jun 22, 2012, 22:33 by drums97
Sonor HDL 580 snare, houtsoort bubinga 14" x 8"
zie; http://www.sonormuseum.com/1989snares/1989snares.html

BTW: Vette kit Henkeman!
Sonor Champion 22" BD, 12", 13", 14" toms, 16" and 18" floortoms. Sonor D454 en Sonor D426

Animal baars

#139
jun 25, 2012, 09:05 Last Edit: jun 25, 2012, 09:12 by Animal baars


Afgelopen zaterdag een aantal koren mogen begeleiden in Aalsmeer. Erg tof om te doen! in 2013 ga ik weer touren met een van die koren :)


Nog een shot tijdens het doorspelen van de nummers. Er zaten wat lastige stukken in. En volgens mij waren we dat aan het spelen  8)7

groovemaker

#140
jun 30, 2012, 19:07 Last Edit: jul 11, 2012, 10:53 by groovemaker
Zo...even een kleine greep uit een antal foto's. de echt MOOIE foto's staan op mijn pa's camera, en die kan ik nergens vinden, misschien post ik die nog eens.....



























If it's too Loud you're too old!

WHiZZi



Gemaakt op FantasiaFest in Meppel.
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

Nijlpaard

Zingende drummers zijn cool  8)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Wat staan je toms schuin, wel goede opstelling verder.

harmen 18

Ik doe het je niet na, zingen en drummen. (eigenlijk zingen sowieso niet..............) nog een ding om onafhankelijk in te worden.

WHiZZi


Wat staan je toms schuin, wel goede opstelling verder.


Is niet mijn set. Ik was één van de 3 drummers op het festival en ga niet een hele opstelling verbouwen alleen omdat het er vreemd uitziet ;)

Ik vond het al op het randje dat ik zijn kit heb zitten stemmen (na overleg natuurlijk) omdat het echt gewoon ruk klonk. 8, 10, 12, 13 tom, 14 floor rechts en 16 floor links (erg onhandig). Ik had op een bepaald moment zijn 14" floor lager gestemd dan zijn 16" >:). Uiteindelijk ook zijn 16" maar een stukkie lager gemaakt qua toon.. achja.. het leven on the road zeg ik maar :P


Ik doe het je niet na, zingen en drummen. (eigenlijk zingen sowieso niet..............) nog een ding om onafhankelijk in te worden.


Vraag mij ook niet om heftige breaks te doen tijdens het zingen, dat gaat mij ook niet lukken hoor ;)
Twitter

Officieel Pyrate en Rock n Roll.

dunDaan


Ik doe het je niet na, zingen en drummen. (eigenlijk zingen sowieso niet..............) nog een ding om onafhankelijk in te worden.

Valt wel mee hoor. Zorg ervoor dat je je drumpartij goed kent en dat je die zonder er bij na te denken kunt spelen, dan hoef je je alleen op de zang te concentreren.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Anserini

Je ziet er wel bad ass uit.  8)

Dribbel



Ik zing ook geen hele stukken maar het voegt wel wat toe als band als er meerdere bandleden oe/ah/stukken meezingen. *O*
Yamaha recording & sabian

Hammar

Altijd goed voor een 2e stemmetje, al heb ik altijd wel een beetje ruzie met de microfoon. Tijdlang zo'n headsetje gebruikt maar dat is ook niet alles qua dynamiek.

Omhoog