in actie!!!

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:25

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

groovemaker

Ja de percussionist stond met zijn spullen vlakbij de camera dus die hoor je vrij hard. Had van mij idd ook zeker niet gehoeven :F . Heb geprobeerd met EQ'ing het er wat uit te halen maar daarmee werd de overall geluidskwaliteit ook een stuk slechter dus heb het maar zo gelaten... Ik heb de Zoom Q2N (wat een superhandig ding voor muzikanten!) nog niet zo lang dus is even vallen en opstaan wat betreft plaatsing. Heb hier wat dat betreft ook zeker van geleerd  :Y
If it's too Loud you're too old!

groovemaker

#726
dec 24, 2018, 13:23 Last Edit: dec 24, 2018, 13:26 by groovemaker
https://www.youtube.com/watch?v=ziJXHUv-Gyk

Hier een versie met beter geluid (vooral harder  ;) )

Ik krijg het btw niet voor mekaar om het mooi in een youtube venstertje op het forum te krijgen... Iemand die me daarbij kan helpen?  8)7
If it's too Loud you're too old!

hjs

onder het filmpje op delen klikken en dan die link gebruiken.

Heb je ook nog een filmpje van het spektakel om je heen?
En wie zat er nu in het publiek?



https://youtu.be/ziJXHUv-Gyk

Technobeat


Netjes gespeeld HJS , compleet met doublebass :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

groovemaker

Hier een (telefoon) opname van het totaal van iemand uit het publiek:

https://www.facebook.com/100000419431525/posts/2247802768577016/


Ik weet niet wat je bedoeld met wie er in het publiek zit maar qua aantel gok ik op een kleine 900 man bij beide shows (dus 1700 a 1800 in totaal)

Om het youtube linkje eens te proberen (en schaamteloos mezelf nog een keer te kunnen posten) hier Brand New Day. In deze show zitten veel nummers waarvan ik me afvraag 'moet dit nou?' maar je moet er toch iets moois van maken...Hoop dat het met dit nummer is gelukt! (en wederom, sorry voor de percussionist 8)7 )



If it's too Loud you're too old!

kaboemba

Netjes gespeeld HJS , compleet met doublebass :)  .
Tja das nu net wat van mij niet had gehoeven.

hjs

Je was enigzins zenuwachtig om iemand in publiek.

groovemaker

Ooh zo! Hahahaha dat was Robby Valentine
If it's too Loud you're too old!

Harre

Om het youtube linkje eens te proberen (en schaamteloos mezelf nog een keer te kunnen posten) hier Brand New Day. In deze show zitten veel nummers waarvan ik me afvraag 'moet dit nou?' maar je moet er toch iets moois van maken...

Die vallen onder de noemer 'klassiekers' en die leer je nog wel waarderen :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

hjs

Ooh zo! Hahahaha dat was Robby Valentine
Ah, die kennen we.
Heb het een keer gehad dat Joop Tromp in de zaal zat, helpt ook niet  *D
(Dizzy mans band)

djska

Lekker strak gespeeld, top, maar percussie bij Jump, argh. Goed dat je je niet laat afleiden door de slechte timing van de percussionist(e).

groovemaker

#736
dec 25, 2018, 12:57 Last Edit: dec 25, 2018, 13:00 by groovemaker
Die vallen onder de noemer 'klassiekers' en die leer je nog wel waarderen :)
Begrijp me niet verkeerd, het zijn goede nummers! Maar de meeste nummers heb ik al zooooo vaaaaak moeten spelen of heeft het publiek ook al zooo vaaaak gehoord dat ik me dan afvraag of daar ook verrassendere alternatieven voor zijn. Maarja, het zijn natuurlijk niet voor niks klassiekers! En het blijft natuurlijk mooi om een zaal te horen meezingen en klappen. Ben dan toch gezegend dat dit (grotendeels) mijn werk is!

Mochten jullie benieuwd zijn naar andere nummers, er staan er nu nog een aantal op mijn youtube kanaal!
Fijne dagen iedereen!  :)
If it's too Loud you're too old!

Technobeat

Hier een (telefoon) opname van het totaal van iemand uit het publiek:
Het klinkt van uit het publieksperspectief als een goede eenheid , jou drumspel is goed aanwezig en de percussionist is voor hen ( gelukkig ) bijna niet te horen :X  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ooh zo! Hahahaha dat was Robby Valentine
Nou daar hoef je niet de zenuwen van te krijgen wat een fake is dat zeg.

Harre

Ah, die kennen we.
Heb het een keer gehad dat Joop Tromp in de zaal zat, helpt ook niet  *D
(Dizzy mans band)
Tja, de gitarist van een bandje waar ik ooit in zat zei letterlijk: maar er zitten mensen! Daarmee bedoelde hij voor hem bekende mensen natuurlijk, maar toch... Mij persoonlijk boeit het niet wie er in de zaal zit. Er zijn net zoveel andere als betere drummers dan ik, alleen zitten ze op dat moment niet op het krukje en je kunt beter wat lol hebben dan jezelf druk zitten maken over wat dan ook.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

hjs

Nou daar hoef je niet de zenuwen van te krijgen wat een fake is dat zeg.
Boeien wat jij er van vindt?
Als hij het wel een toffe peer vindt  *O*

Gelukkig verschillen smaken  :Y

Gelijk heb je hoor Harre, lekker spelen.
95 vd 100 drummers zijn toch beter dan mij ;)

kaboemba

Tja, de gitarist van een bandje waar ik ooit in zat zei letterlijk: maar er zitten mensen! Daarmee bedoelde hij voor hem bekende mensen natuurlijk, maar toch... Mij persoonlijk boeit het niet wie er in de zaal zit. Er zijn net zoveel andere als betere drummers dan ik, alleen zitten ze op dat moment niet op het krukje en je kunt beter wat lol hebben dan jezelf druk zitten maken over wat dan ook.
Juistem dat is de instelling.

kaboemba

Boeien wat jij er van vindt?
Als hij het wel een toffe peer vindt  *O*

Gelukkig verschillen smaken  :Y

Gelijk heb je hoor Harre, lekker spelen.
95 vd 100 drummers zijn toch beter dan mij ;)
Boeien wat jij dan weer vindt wat ik vind.
Btw ik lees nergens dat hij het een toffe peer vindt.

Robby Valentine heeft niks met smaak te maken, tis een rol die hij speelt.

groovemaker

Ik ken hem persoonlijk een beetje en ik vind het zeker wel een toffe peer. Eens, zijn shows zijn idd over the top, maar dat vind ik juist goed bij zijn muziek passen. En zijn muziek is waar het voor mij om gaat...

Maar dit lijkt me een discussie voor in een ander topic?
If it's too Loud you're too old!

Joris

Klein studiofilmpje.


Hammar

Baas!

Paul

Gaaf! Ziet er ook uit als een prima studio!

Het valt me op dat je als zware metaldrummer helemaal niet overdreven hard mept, juist heel beheerst, met toch voldoende power. Ik kan dat wel waarderen :)

Jazz

Motdomme,  GAAF !
There is no music without jazz

Joris

Gaaf! Ziet er ook uit als een prima studio!

Het valt me op dat je als zware metaldrummer helemaal niet overdreven hard mept, juist heel beheerst, met toch voldoende power. Ik kan dat wel waarderen :)
Heel hard meppen is in de meeste gevallen ook vrij zinloos, het is veel belangrijker om constant op hetzelfde volume te slaan. Anders hoor je bij blastbeats in een keer geen snare meer, grootste fout die je kan maken als metaldrummer, als je het mij vraagt.

Robert-Jan

Het is ook niet vol te houden..én hard én snel
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog