Het Grote 'Wat Is Dit Waard?' Topic

Gestart door Anserini, sep 16, 2011, 14:25

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Lucas


ik geef het teminste eerlijk toe , en dat is iemand blijkbaar een -1 karma waard . 8)7 bedankt ! -O-


Ik had medelijden, dus heb ik een plusje gegeven :p

harmen 18

Je zou maar geen verstand van acoustische kits hebben.................

(+1 voor techno)

Animal baars

Wat zou een mooi bod zijn voor deze set ketels??
http://link.marktplaats.nl/555490433

En hoeveel zou ik terug kunnen krijgen voor m'n Yamaha??

Technobeat


Je zou maar geen verstand van acoustische kits hebben.................


Tja , wat moet je dan met je leven . :+
Niet dat ik geen acoustische kit zou willen , maar meer omdat het beter is i.v.m. geluidsoverlast heb ik gekozen voor een E-kit , en om toch het acoustische gevoel te hebben heb mijn set omgebouwd tot AE-kit .
Als er ooit een gelegenheid komt om een A-kit te plaatsen komt hij er zéker .
Maar voor nu ben ik nog super blij met mijn huidige set .

Enuh , Thanx boys .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dmenace


Wat zou een mooi bod zijn voor deze set ketels??
http://link.marktplaats.nl/555490433

En hoeveel zou ik terug kunnen krijgen voor m'n Yamaha??



1500 is veel teveel voor die set. Inclusief snare 1200 misschien, zonder 1000. Maar dat is erg optimistisch ingeschat.
Wat voor Yamaha is het, welke maten? etc

dmenace


Vancore maakte ook wel dure custom dingen maar de waarde lijkt me nu inderdaad niet echt hoog. Niet echt courant type en maten ook. Doet me wel denken aan oude Tama Cordia drums met die fineer binnenkanten.


Foei Tanco, ga je mond spoelen. Vancore is in geen enkel opzicht vergelijkbaar net de pure magie van de Artstar :-) De Artstar is seks, de Vancore spijt.

Animal baars

#231
mei 02, 2012, 14:30 Last Edit: mei 02, 2012, 14:31 by Animal baars

1500 is veel teveel voor die set. Inclusief snare 1200 misschien, zonder 1000. Maar dat is erg optimistisch ingeschat.
Wat voor Yamaha is het, welke maten? etc


Thanks! Het is een Stage Custom Advantage. 20, 10, 12, 14, 14sd en een 10" tama side snare. Maar die komt dan incl. een tassenset. (20" gewa SPS en 10,12,14" Gewa Line) De 14" SPS voor m'n snare hou ik wel zelf.

koene

Hey iedereen,
weet iemand de verkoopwaarde ongeveer van een oude paiste formula 602 16" thin crash, 18" medium ride en 22" ride (niet samen, maar apart)? (pre-serial, behalve de 18", da's een black label). Oude ebay-prijzen etc lijken me niet echt meer een goede indicatie sinds ze herintroduceerd werden?
Alvast bedankt!

Fibesman


Foei Tanco, ga je mond spoelen. Vancore is in geen enkel opzicht vergelijkbaar net de pure magie van de Artstar :-) De Artstar is seks, de Vancore spijt.


Ja tuurlijk, ik zei alleen dat het me er aan deed denken(in de verte)  :X

dmenace


Thanks! Het is een Stage Custom Advantage. 20, 10, 12, 14, 14sd en een 10" tama side snare. Maar die komt dan incl. een tassenset. (20" gewa SPS en 10,12,14" Gewa Line) De 14" SPS voor m'n snare hou ik wel zelf.


Mijn expertise ligt niet direct bij Yamaha. Erg courant zijn ze iig niet. Reken op de helft van de nieuwwaarde, mogelijk minder. Sidesnare en hoezen apart verkopen levert meer op trouwens.

ArcticLight

Een vriend van me gaat z'n drumkit verkopen en hij vroeg zich af hoeveel dat waard was. Het is zo'n simpel beginnerssetje:

Pearl snare - Hij vertelt me dat er 'mirror chrome' op staat, geen flauw idee wat voor snare dat is.
Simpel bekkensetje van Pulse 16" crash, 18" crash/ride, 14" hi-hat
Toms en bass van Peace.
Hardware setje met dubbelbenige stands, kruk etc. zal ook niet zo speciaal zijn.
Vellen zijn aan vervanging toe.

Iemand die een indicatie kan geven? :)

Rick


Een vriend van me gaat z'n drumkit verkopen en hij vroeg zich af hoeveel dat waard was. Het is zo'n simpel beginnerssetje:

Pearl snare - Hij vertelt me dat er 'mirror chrome' op staat, geen flauw idee wat voor snare dat is.
Simpel bekkensetje van Pulse 16" crash, 18" crash/ride, 14" hi-hat
Toms en bass van Peace.
Hardware setje met dubbelbenige stands, kruk etc. zal ook niet zo speciaal zijn.
Vellen zijn aan vervanging toe.

Iemand die een indicatie kan geven? :)


Zo'n complete set moet toch wel 300 op kunnen brengen denk ik. Zou met 400 beginnen, wel goede foto's nemen dan.

dmenace


Zo'n complete set moet toch wel 300 op kunnen brengen denk ik. Zou met 400 beginnen, wel goede foto's nemen dan.


In geen 100 jaar 400 euro. 200 max, maar ik denk zelfs nog minder.

groovemaker


1500 is veel teveel voor die set. Inclusief snare 1200 misschien, zonder 1000. Maar dat is erg optimistisch ingeschat.
Wat voor Yamaha is het, welke maten? etc


Ik denk ook dat €1200 een mooie prijs is. Met een beetje mazzel krijg je dat ook voor je yamaha!


Mijn expertise ligt niet direct bij Yamaha. Erg courant zijn ze iig niet. Reken op de helft van de nieuwwaarde, mogelijk minder. Sidesnare en hoezen apart verkopen levert meer op trouwens.


De helft van de nieuwwaarde lijkt mij wel heel erg weinig...Hangt natuurlijk ook af van de staat waarin je kit verkeerd.
If it's too Loud you're too old!

Animal baars

De Yamaha zal ik niet voor €1200 kunnen verkopen.. De set is nog erg netjes. Alleen een krasje van een tom op de bassdrumhoop.. En een door Gert aangepaste snaredrum. Maar daar vang je niets extra voor.. Ik zat zelf qua prijs te denken aan €600 ofzo. Maar ik moet eerst afstuderen dus voorlopig heb ik mezelf verboden op MP te kijken haha..

drummermaarheeze


In geen 100 jaar 400 euro. 200 max, maar ik denk zelfs nog minder.


Inderdaad, ik heb zo'n idee dat zo'n setje ongeveer 150 euro op kan brengen. Of je moet een hele goede verkoper zijn natuurlijk...

ArcticLight


In geen 100 jaar 400 euro. 200 max, maar ik denk zelfs nog minder.

Zoiets verwachtte ik ook al, dank allen! :)

dmenace


Ik denk ook dat €1200 een mooie prijs is. Met een beetje mazzel krijg je dat ook voor je yamaha!

De helft van de nieuwwaarde lijkt mij wel heel erg weinig...Hangt natuurlijk ook af van de staat waarin je kit verkeerd.


Helft van de nieuwwaarde bij een niet courante set is heel normaal hoor. Normaal is het iets van 60%.
En dan van de huidige nieuwwaarde natuurlijk bij de goedkoopste aanbieder.
Dit was in de tijd dat ik nog wel eens wat kocht, tegenwoordig is het allemaal nog veel minder trouwens. Misschien krijg je het wel voor meer dan de helft verkocht, maar dat duurt dan heel erg lang of je hebt gewoon mazzel.

drum1964

Ik kan een nieuwe (is een showroom modelletje geweest )  Roland spd 20 kopen voor 580 €.
Er zijn heel lichte gebruiksporen te zien, verder in prima staat.

Weet iemand wat een spd 20 v/d laatste reeks nieuw koste ?
De verkoper zegt dat ie nieuw rond 875 € koste, ik heb er geen idee van.

Ik vind geen (nieuw)prijzen meer op WWW omdat de spd 30 nu de spd 20 vervangt.

Is 580 € ok of teveel voor alleen de spd 20 ? ( klem en statief niet inbegrepen )
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Dezain

Waarde van deze kit? Ludwig Rockers kit.


http://link.marktplaats.nl/560111390
Experience is the name people give to their mistakes.

Dezain

Niemand enig idee?
Experience is the name people give to their mistakes.

Dries


Iemand die weet hoeveel deze drum ongeveer waard is? Ik ben serieus aan het overwegen om naar een drum over te gaan die minder plaats inneemt.. Wel super tevreden van trouwens!
Het is een mapex saturn set met maten: 10" 12" 14" & 14" snare. Basdrums zijn 22"
Ik heb het nu over de prijs zonder hardware ;)
De kleur is laser canary! GEEL!  :D
Drum is nog in perfecte staat.



Deze kit is al meerdere malen op MP verschenen in de afgelopen jaren.

Ik denk eigenlijk dat je er niet meer dan de door jou betaalde €1200 voor zult vangen.
€1200 lijkt me al een mooi bedrag. Ik vind de kleur gaaf, maar ik heb het idee dat er een kleine markt is voor gele drumstellen. Daar komt bij dat lang niet iedereen twee bassdrums wil. Veel drummers die wel twee bassdrums bespelen (of hebben ;) ) spelen met meer toms.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick

Ik heb de mogelijkheid mijn 16" byzance crash om te ruilen voor een stalen 14x6.5 pearl free floater. Iemand een idee of dat een goede ruil is en wat free floaters een beetje waard zijn? Ik ben niet zo van de stalen snares, en ik heb al 3 14x6.5 snare, dat is het enige punt waar ik mee zit. Wie helpt? :D

Panda-Beer

#248
mei 27, 2012, 15:43 Last Edit: mei 27, 2012, 16:44 by Panda-Beer
Heey!,

Iemand een idee wat ik nog kan vangen voor mijn Mapex Black Panther Steel Snare
(snare is voorzien van Die Cast Hoops)?
Wil namelijk graag een Maple snare maar moet dan wel geld hebben .. (een Pearl MPL/MCX bijv.) :P

foto:




Ziet er nog goed uit geen beschadegingen of dergelijke.

- Panda
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hans

Mooie snare. Inderdaad Die Cast Hoops (gegoten spanranden).

Wat zijn de maten ? Lijkt me geen 14" snare of.... als hij dat wel is, is hij wel diep ?

Dus : maten ?

Omhoog