Welke kit moet ik kopen? / drumkit vs. drumkit topic

Gestart door ArcticLight, sep 15, 2011, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Dries


Idd, zoals ik zei!

Maar 20% is wel een erg lekkere korting! Zoveel heb ik nog nooit gehad......K zal es even wat vaker langskomen in die winkel denk ik.... :6


Op de adviesprijzen hé...
Vergelijk de Thomann-prijzen bijvoorbeeld maar eens met de adviesprijzen.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

roessinkje

Iemand bied mij een -- Mapex Pro M set. gloednieuw met 10"/12"/14" toms, 20" bass en een 14" snare met hardware. de set is afgeprijst van 1095 euro naar 750 euro. Nu zit er ook nog eens 10% korting op. Je komt dan uit op 675 euro! Hier zitten geen bekkens bij maar daar hebben wij een uitermate geschikte set voor. Masterwork Troy serie. Een set met 20" ride, 16" crash en een 14" hi-hat. -- dit komt uit het mailtje. Klopt het een beetje wat hij zegt? en zijn er mensen met een mapex pro m set, die er ervaring mee hebben?

paQ

#277
feb 14, 2012, 15:50 Last Edit: feb 14, 2012, 15:52 by paQ
klopt allemaal
pro M is een heul mooi setje (worden niet meer gemaakt overigens), evenzo met de troy
en 675 voor een echt nieuwe set (uit de winkel?) is niet duur

dit was een proM:

Rick

Ik speel regelmatig ergens waar in de backline een pro-m set staat. Geen slechte kits. 675 euro vind ik alleen wel aan de prijs voor een 5-delige shellset (nieuw, of niet). Deze serie is nl. discontinued, heeft plaatsgemaakt voor de Meridian Maple series.

roessinkje

Hij zegt dat het een helemaal nieuwe set is. -- Deze set klinkt geweldig en is nog helemaal nieuw! de
set is afgeprijst van 1095 euro naar 750 euro. Nu zit er ook nog eens 10% korting op. --
Ik vraag hem naar wat foto's en dan kan ik wel een keer bij hem langskomen voor meer uitleg en kijken of ik het goed vind klinken.

Maar zou ik op deze set ook weer een paar goeie jaren op vooruit kunnen gaan? Mee voor de dag kunnen komen bij bijvoorbeeld een optreden?

paQ

ja eg wel.
voor een instapper is dit een zeer goede kit hoor!
inderdaad opgevolgd door de meridian, maar ik vind dat ze beter de pro-m hadden kunnen oppoetsen eerlijk gezegd.

advies was 1100, en ze gingen in de winkel voor iets van 900 - 950 dacht ik.
dus 675 is geen gekke prijs.

groovemaker

Persoonlijk vindt ik een 20"wat aan de krappe kant,
maar zo'n set kun je zeker weten aankomen bij een optreden, vooral de toms vindt ik mooi...

Maar je moet kijken naar wat je er zelf van vindt en of de kit bij jouw stijl past.
If it's too Loud you're too old!

Rick

De pro-m kits zijn al 3-4 jaar discontinued, dus ik zou wel goed kijken of hij niet verkleurd (oid) is in de winkel. De toms en bass zijn super, de snare ziet er uit als een snare en daar is ook alles mee gezegt. Hij kan ten opzichte van de kwaliteit van de toms en kick absoluut niet mee.

zildjianboy


Budget is €500-€800.Hoeft niet speciaal een ddrum te zijn.Er zijn gewoon ddrum sets met leuke kleuren, en dat spreekt me aan.Deze set lijkt me ook wel wat, en valt binnen mijn budget.



Iemand ervaring met een Gretsch Catalina Club Mod?Wil natuurlijk ook dat de set goed klinkt.Ga mijn Tama rockstar daarna verkopen.De maten bevielen me niet, was een veel te diepe tom en wil tenslotte twee toms hebben.






kijk ook naar deze  die vast ook in jou  budget  !!


roessinkje

kwam dit tegen op marktplaats: Hij/zij zegt dat er een paar beschadigingen aan zitten. Één van de bekkens heeft een scheurtje. Hij/zij gebruikte zijn drumstel voor studio opnames. Voor 1300 euro. wat zeggen jullie?

Rockstar Custom in Mahogany Red finish (gelakt)
10x9", 12x10", 14x12" toms
22x18" bass
14x5.5" snare (niet afgebeeld op foto's)
Remo Clear Emperor batter heads (toms)
Remo Clear Ambassador reso heads (toms)
Remo Clear Powerstroke 3 (bass drum)
Alle toms worden bevestigd middels het Tama Starcast Mounting System

Orange County Drums and Percussion (OCDP)
13x7" Maple snare in Red Sparkle finish
Remo Coated Controlled Sound w/ white dot (batter)
Remo Clear Ambassador Snare (reso)


Cymbals.
14" Zildjian A-Custom Mastersound Hi-Hat
18" Zildjian A-Custom Medium Crash
19" Zildjian A-Custom Projection Crash
18" Zildjian Oriental China Trash
20" Paiste Dimensions Power Bell Ride
12" Wuhan China
8" Sabian B8 Pro Splash (bevat een scheurtje in het midden van de cymbal)
2x Ice Bell (6.5" + 7.5")

Hardware e.d.
Tama Iron Cobra Powerglide double-bass pedal met houten kloppers van Danmar. De originele felt beaters heb ik uiteraard ook nog.
Zeer stevige Tama Roadpro Hardware set - 2x boom, 1x straight, 1x hi-hat, 1x snare, 1x tom-mount + clamp (voor de 14" tom), 3 kleinere cymbal arms voor de splash, ice-bell en 12" china)
1 straight cymbal stand van Pacific
Pear D-1000SPN Drum throne (met vering)
Stickholder voor aan de hi-hat stand
Rockbag hardware-tas
Hardcase voor de snare-drum
SKB Roto-x cymbal vault
Sabian cymbal bag

rtniels

Deze dus: http://link.marktplaats.nl/528571070

Als al het opgesomde erbij zit is 1300 een faire prijs. De kit zelf is niet zo heel veel waard, maar is wel zeer degelijk. Ik heb er ooit nog zo een gehad.

Headshrinker


Deze dus: http://link.marktplaats.nl/528571070

Als al het opgesomde erbij zit [...]


... en je wilt 't allemaal hebben, in die uitvoeringen...

... dan zou 't wel 'ns goedkoper kunnen zijn dan e.e.a. los bij elkaar te scharrelen, denk ik ook.

Rick

Ik denk dat het wel een redelijke deal is.

Shellset: 200
Iron Cobra: 200
Alle Zildjian bekkens 150 p/s: 600
OCDP Snare: 250?
Hardware en overige bekkens dan nog...

ArcticLight

Is de shellset niet wat meer waard dan 200?

Rick


Is de shellset niet wat meer waard dan 200?


Zelfs met deze berekening is het een goede deal!

roessinkje

Ik ben vandaag bij Interdrums geweest in Winterswijk. De man bood ons een bijna nieuwe yamaha stage custom birch natural wood voor 795,- euro (geen krasjes etc tezien). Hier zit een andere maple snare bij (klinkt super mooi). Ik heb er een beetje op gedrumt en het klonk zeer goed. Hij had er ook nog een masterwork troy set bij (crash, ride en hihat). Intotaal wou hij dit verkopen voor 1270,- euro. Ik ruil mijn drumstel bij hem in en krijg de yamaha set, de maple snare en de troy masterwork set voor 1000,- euro. Wat zeggen jullie?

Hammar

Wat is je huidige drumkit? welke maple snare zit erbij? Koop je dan een shellset of met hardware?  Maar zo te lezen niet slecht hoor.

roessinkje

Een mapex UX. Mooie drumkit lijkt nieuw. Een maple snare t.w.v. 245,- euro (volgens mij van yamaha tour set maar weet niet zeker). alles zit er bij ook de hardware!

Nlz

Zit die snare al bij die 795 of nog niet? Zoals ik het nu lees is het me niet geheel duidelijk of de stap van 795 naar 1270 alleen de bekkens beslaat, en bijna 500 euro voor een Troy set is simpelweg veul te veul.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

harmen 18

Stage custom birch (10" tom, 14" tom, 20" bass, 14" snare) van Interdrum is al verkocht aan een vriend van mij. Hellaas dus. (gisteren verkocht trouwens, maar staat er nog wel, dus weet ik niet)

Of was het die met die zwarte spanblokjes?

Troys zijn toch niet zo duur dacht ik?

roessinkje

Harmen hij staat toch echt hier boven op me kamer  ;). Ik heb um uiteindelijk gekocht voor 1295,- euro. Mijn Mapex UX had ik verkocht voor 370,- euro. Dus ik moest 925,- euro betalen voor een yamaha stage custom birch, yamaha tour custom maple snare en een setje van troy bekkens (crash hihat en ride). Goeie deal dacht ik zo! want het klinkt ook nog eens goed. Ik zal wel een foto posten (weet eigenlijk niet precies hoe je plaatje in je reactie moet posten?!?).

Robert-Jan

Even tussendoor..
Ik denk dat je verkeerd kijkt..UX staat voor het type vel..je hebt remo ux vellen op je mapex, dat maakt het geen mapex UX.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

roessinkje

Jaa srry domme ik ;p ik bedoel Mapex VX  :Y

paQ

maar een mapex weatherking


:R


sorry

harmen 18


Omhoog