Bassdrum spurs

Gestart door ArcticLight, nov 24, 2014, 21:20

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ArcticLight

Hallo allemaal! Alweer een tijd geleden dat ik hier wat gepost heb. Echter drum ik nog steeds!

Ik heb een vraag waar jullie me vast mee kunnen helpen. Mijn trouwe Tama Rockstar (uit 89 geloof ik) heeft last van  'luie' bassdrum spurs, aka na een bepaalde tijd staat ie weer met de hoop op de grond.. Tijd voor wat nieuwe spurs dacht ik zo

Ik heb wat gegoogled en kwam op deze Tama onderdelen pagina uit. Volgens mijn metingen is de afstand tussen de schroeven bij mijn kitje ook 58mm (iemand die dit kan bevestigen?). Met andere woorden, volgens mij kan ik de spurs van mijn oude Tama kit vervangen met 'n setje nieuwe.

Mijn vragen aan jullie; kan ik ze daadwerkelijk vervangen? Welk setje moet ik dan pakken? Hoe kom ik aan die onderdelen?

animal

Typisch een vraagje voor Piet Klaassen te Badhoevedorp. Hij zal je graag van dienst zijn. :Y

ArcticLight

Bedankt voor je reactie animal! Badhoevedorp ligt niet bepaald voor de deur, maar ik zal hem eens contacteren!

ArcticLight

Het advies van Piet:
Koop een paar slangklemmen en gebruik ze als memorylocks! Zo kan de basdrum niet meer schuiven. Wat een briljante oplossing, ik had al vaker goede verhalen over Piet gehoord, ze worden zo alleen maar bevestigd! Super service

Thijs

Fantastisch!

koko

Als ik hrt goed begrijp zakt een deel van de poot in het andere deel. Een slangeklem werkt dan prima, maar ziet er niet uit natuurlijk.

Als je een stukje pijp over het ene deel schuift en dan weer inelkaar schuift hij ook niet meer naar binnen. Als je dan een stukje chromen pijp afzaagt van een bekkenstand zie je er niks van. Veel mooier imo

ArcticLight

Nee, dat is bij mij niet het geval. Bij mij gaan de spurs door de bracket, zoals in het systeem hieronder

De slangklem gaat hier dus de bracket ondersteunen waardoor deze niet verder naar onder kan zakken.

Wel bedankt voor het meedenken! :)

koko

Ah, ik zie het.

Buisje kan nog steeds hoor. Mooi dun chromen pijpje tussen bracket en voet, maar het blijft een kwestie vsn wat je wil natuurlijk. Mooiste is natuurlijk dat je probleem is opgelost. Daar gaat het uiteindelijk om.

Omhoog