De geschiedenis van drums

Gestart door ArcticLight, dec 21, 2012, 14:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

ArcticLight

Hallo drum(forum)mers!

Mijn naam is Frank en ik ben op zoek naar mensen die mij wat info over de geschiedenis van drums kunnen verstrekken. Ik heb namelijk een schoolopdracht om een 'datavisualisatie' te maken over een van m'n passies, en dat is drummen.

Ik heb nog niet zozeer in gedachte wat voor eindproduct ik ga maken (waarschijnlijk een infrographic of een interactieve timeline), maar daarvoor heb ik eerst info nodig die ik kan verwerken.

Ik ben niet zo heel bekend met de geschiedenis van drums en daarom roep ik de hulp in van dit forum! Mijn idee is namelijk om de geschiedenis van het moderne drumstel in kaart te brengen, dus vanaf 1930 als ik wikipedia moet geloven.

Ik ben vooral op zoek naar gegevens zoals wat de leidende merken waren, de gangbare ketelmaten, houtsoorten, opstellingen etc. (Zoveel mogelijk). Daarnaast misschien de bekende/extreme kits door de jaren heen. Ik weet niet in hoeverre dit allemaal verkrijgbaar/mogelijk is, maar niet geschoten is altijd mis toch? ;)

Mocht er wat moois uitkomen dan deel ik dat uiteraard met jullie.

Bij voorbaat dank! :)

Groeten,
Frank

Kn@pestaart

#1
dec 21, 2012, 17:21 Last Edit: dec 21, 2012, 23:15 by Kn@pestaart
Ik zeg: Winnie Mensink  8)

Koop het boekje van Hugo Pinksterboer, over drums en lees :)

Jenslathouwers

Ik weet niet of je nog aan die opdracht bezig bent ?

op deze site:

http://www.vintagedrumguide.com/

vind je wel vanalles als je op zoek bent naar foto's van vintage drums e.d. , of badges, of...  *)
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Technobeat


Ook interessant voor mensen die geen schoolopdracht hoeven te maken zie ik . :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog