Fibes Crystalite ontlakken*

Gestart door Duncan, apr 23, 2012, 11:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Duncan

apr 23, 2012, 11:07 Last Edit: apr 23, 2012, 11:31 by paQ
Beste forum leden,

Sinds gisteren ben ik de super troste eigenaar van een Fibes Crystalite drumkit.
Nu heeft alleen de eerste eigenaar besloten om haar te bewerken met autolak, het is super netjes gedaan maar toch ben ik benieuwd of het mogelijk is om de cleare acryl shell weer terug te krijgen.

Iemand tips / ideeën?

http://pic.twitter.com/qTnqYZGz


Duncan

paQ

ohja die... die was al eens voorbijgekomen van de week :P
welkom overigens

ik verwacht dat het schuren / polijsten moet worden.
Ik ben bang dat als je met chemicaliën aan de haal gaat, het acryl dat niet fijn zal vinden

Hoefnix

Waarom zijn de ketels gelakt? Waren ze erg beschadigd en was lakken de enige optie?

Weet waar je aan begint, dit gaat veel vrije tijd kosten. :0

Duncan

Van wat ik aan de binnenkant kan zien, zijn de ketels nog vrij gaaf. Maar 100% zeker kan ik dit niet zeggen.

Paintpro

Duncan: Neem van de week anders ff een tom mee naar school? ;)

paQ

je kan ook ergens een plaatje acryl proberen te bemachtigen, daar primer op, dat lakken, weekje laten uitharden, en eens gaan schuren en doen. Dan krijg je een indicatie van de hoeveelheid werk en het resultaat

NathanR

Ik heb hem toen gemaild, waarom hij die ketels heeft gelakt... daar heeft hij nooit op gereageerd. Lijkt me toch niet dat iemand dat zonder rede doet?!

paQ

of mail Fibes, en vraag het hen :)

Hammar

oei,oei,oei...schuren van acryl zou ik nooit doen. Je wil immers toch weer doorzichtige ketels hebben, toch?
Eer dat je dat weer glad gepolijst hebt ben je heel veel verder...........

Fibesman

#9
apr 24, 2012, 11:13 Last Edit: apr 24, 2012, 11:15 by Fibesman
Ja, schuren is het begin van het einde. Misschien dat je met goede polijst spullen/machine wat kan.
Weet je zeker dat het acryl is trouwens? Ik zie op die twitterfoto de binnenkant van die bassdrum en dat lijkt wel hout of fiberglass misschien?

Fibes is nog niet opnieuw opgestart trouwens. Ze hebben wel een pand wat momenteel wordt gerenoveerd om aan nieuwe regels te voldoen. Keep my fingers crossed.

Duncan

Ja, ik weet bijna zeker dat het acryl is, je ziet echt de doorzichtige ketel voordat dat bruine komt, dat zit echt aan de buitenkant.

Lastig dus.

paQ

zal wel de primer zijn waar je tegenaan kijkt

Robert-Jan

Als je je vel eraf haalt zie je toch zo aan de edges wat het is?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Duncan

Acryl!

Technobeat


Beste forum leden,

Sinds gisteren ben ik de super troste eigenaar van een Fibes Crystalite drumkit.
Nu heeft alleen de eerste eigenaar besloten om haar te bewerken met autolak, het is super netjes gedaan maar toch ben ik benieuwd of het mogelijk is om de cleare acryl shell weer terug te krijgen.


Niet voor het één of ander , maar ik vind de set zoals hij NU is zeker niet verkeerd .
Maar kan mij voorstellen dat als je de kit als acryl drumstel gekocht hebt , je weer de orginele uitstraling terug wilt hebben .
Mocht je besluiten om aan het project te gaan beginnen zou het leuk en leerzaam zijn als je van het geheel wat foto`s wilt nemen en hier plaatsen .
Wat je ook gaat doen , met de set in de huidige staat kun je met gepaste trots overal op het podium verschijnen .

Succes !
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hammar

Ohw en trouwens, hoe weet je dat de acrylketel nu al niet geschuurd is om de primer beter te laten hechten?

En vraag 2, waarom koop je in godsnaam zoiets, als je niet weet waar je aan begint?

Duncan

Ik heb hem gekocht omdat het een super mooie kit is in een topstaat met een te gekke sound en met de finish zoals nu heb ik absoluut geen moeite. Maar het idee dat het van origine clear acryl ketels zijn lonkt op een of andere manier ook.


Dennis Boxem

Nou heb ik toevallig redelijk wat ervaring met zowel acryl (drums) en autolak (in mijn vrije tijd restaureer ik oldtimers) en mijn advies is, begin er niet aan. Het acryl is zeer waarschijnlijk uitgebeten door de kunststofprimer en ook als er een ets-primer is gebruikt is het acryl waarschijnlijk niet meer helemaal helder.
Als er een standaard primer is gebruikt, die niet geschikt is voor kunststof, dan heb je binnen een paar jaar een ander probleem, want dan begint de verf vanzelf van de ketel te vallen.

De verfafbijtmiddelen die geschikt zijn om 2k autolak op te lossen zijn veel te aggressief en lossen ook je ketel op. Als er watergedragen lak is gebruikt zou je het met een beetje thinner kunnen proberen. Je zou het op een klein stukje aan de onderkant van de ketel kunnen proberen. Gewoon even een wattenstaafje in de thinner, even uit laten wasemen en even poetsen. Lost de verf op, dan kun je meteen zien hoe de ketel er aan toe is.

Je kunt een acryl ketel polijsten, maar dat is nog geen simpel klusje, want zodra er teveel warmte in komt begint de ketel te smelten. Een laklaag laat zich wat dat betreft beter polijsten.

De set ziet er netjes uit nu, en als de klank je aanstaat dan zal hij ook net zo goed blijven klinken, maar of hij er zo uit blijft zien... Ik vind het link.

grtz!

Dennis

Duncan

Ik heb besloten dat ik hem maar zo ga laten, het risico is mij inderdaad iets te groot.
Bedankt voor alle tips tricks en feedback!

Omhoog