Quality issues met je set?!

Gestart door repelsteeltje, apr 16, 2012, 23:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Gert


Goedemiddag,

Ik heb een probleempje met mijn vintage ludwig.
De bassdrumhoop is kleiner dan mijn 22"vel, een tik té klein:

Het probleem is nu dat de rand van het vel teveel uitsteekt, waardoor het uiteinde van de bassdrumclaws tegen de rand van het vel aankomen. Alle spanning komt op deze punten te staan, ipv dat de spanning over de gehele hoop verspreid wordt.

Zo zit 't:




Zo moet 't:


Ik heb het met (zacht) geweld en geleidelijk vastdraaien, wel voor elkaar gekregen, maar er schoot er altijd een terug. Er staat dus teveel spanning op de hoop.

Ik ben bang dat als ik nog meer druk op zet de hoop zal komen te overlijden.
Wat is handig om te doen? (Ja ik moet m'n kamer stoffen)


Typisch probleem Ruubke,
Zo'n hoops heb ik al heel veel in handen gehad, en zeker niet alleen van Vintage drums maar ook veel hedendaagse drums.
dat euvel is echter mooi op te lossen door hout weg te frezen binnenin de hoop.

Ruubke

Bedankt voor de reacties.

Frezen in een vintage ludwig  8)7 Ammenooitniet  ;)

Om eerlijk te zijn was het me niet opgevallen met het vel wat er op zat. Ik denk dat ik eerdaags de zilveren lijmrand ga bewerken op alle punten waar een klauw zit. Een beetje indeuken zou geen kwaad kunnen lijkt me.

Hopelijk is er dan genoeg ruimte voor de klauw om over de zilveren rand te gaan en komt de spanning op de hoop te staan zoals het zou moeten. Waardoor de hoop meer uitzet. We'll see! 

harmen 18

Het was toch al een oud ding?  :X

Zijn er vellen die zo'n oplopende lijmrand niet hebben trouwens?

Gert

#28
jul 06, 2012, 21:58 Last Edit: jul 06, 2012, 21:59 by Gert
Huubke,
ik heb twee weken geleden nog een ludwig set binnen gehad voor een re-edging service en die had net hetzelfde probleem.
Aan de voorkant lag een Evans vel en vertoonde de klauwen identiek hetzelfde probleem.
Echter aan de slagkant lag een Remo PS en daar was het probleem niet.

nu is het precies dat er bij jou al een remo op ligt of vergis ik me ?
indien niet is dit mogelijk een oplossing.

Gert, Lignum Drums



harmen 18

Ik heb als slagvel een ps3 en als voorvel een fiberskyn.

De ps3 heeft het vage probleem met de lijmrand. De fiber niet.

Bij mij ging stemmen gewoon en ondervond ik geen andere problemen, dus heb ik er verder niets mee gedaan.

Dries

#30
jul 10, 2012, 00:00 Last Edit: jul 10, 2012, 00:03 by Freggle
Ik had hetzelfde probleem met mijn Masterworks i.c.m. een Remo Powerstroke 3.
Het leek wel alsof de rand van het vel te breed was voor de spanrand.
Aangezien ik hier vier Masterworks spanranden heb liggen (allemaal exact even groot) ben ik het probleem toch bij het vel gaan zoeken.
Na telefonisch contact met de verkoper (stokkenenvellendiscounter.nl) heb ik de PS3 teruggestuurd naar de winkel. Ze hebben me vervolgens een nieuw vel opgestuurd maar dit mocht niet baten.
Wederom leek de kraag de spanrand in de weg te zitten, waardoor het vel nooit vlak achter de spanrand bleef 'haken'. Dit had een zeer beperkt stembereik tot gevolg.

Wederom contact opgenomen met de winkel en in overleg heb ik een Aquarian Force 1 ontvangen.
Dit vel zit er nog steeds op en past prima. Erg goede service daar!
Vreemd verhaal, zowel de verkoper als ik hebben nooit een vergelijkbaar verhaal gehoord i.c.m. een high-end drumstel.

Ik zal in het vervolg nooit een Remo bassdrumvel kopen zonder het te passen.
Het blijft vreemd, aangezien Pearl de bassdrums van de duurdere series vaak a-fabriek voorziet van een Remo PS3.

Is dit verhaal vergelijkbaar met jouw situatie?
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Ruubke


nu is het precies dat er bij jou al een remo op ligt of vergis ik me ?

Gert, Lignum Drums

Reso: Remo Fiberskyn 3;
Slag: Remo Renaissance Ambassador.

Het beperkt inderdaad het stembereik.
Ik zal eerdaags kijken of het vel wat er bij aankoop op zat (Remo ... ) hetzelfde probleem heeft.
Ook is het een idee om de vellen van m'n Tama even uit te proberen (Evans emad en Remo reso).

Citaat
Het leek wel alsof de rand van het vel te breed was voor de spanrand.

Klopt! De rand zelf is breder dan de spanrand.
Op mijn Tama sluit de spanrand volledig aan op de rand van het vel. Op mijn Ludwig is dit niet het geval.

harmen 18

Waarschijnlijk is de spanrand van de tama groter waardoor hij buiten de lijmrand valt. Ik denk dat je het wel kan zien. Als je naar een winkel gaat en het vel bekijkt en er zit geen schuine lijmrand aan de rand, dan zou hij moeten passen en anders even een spanrand meenemen bij het zoeken van het vel.

Robert-Jan

@Freggle,

Ik meen het wel eens eerder gelezen te hebben met een masterworks, maar ik weet niet meer in welke hoedanigheid,
Gert, had jij niet eens zo n set onder handen genomen?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Dries


@Freggle,

Ik meen het wel eens eerder gelezen te hebben met een masterworks, maar ik weet niet meer in welke hoedanigheid,
Gert, had jij niet eens zo n set onder handen genomen?

Kan kloppen, ik heb er destijds een topic over geopend.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Ruubke

#35
jul 10, 2012, 11:43 Last Edit: jul 10, 2012, 11:43 by Ruubke
De ludwig weather king heavy (fabrieksvel: Remo?) heeft het probleem ook, maar door de ronde afwerking van de lijmrand lijkt het een stukje minder:





Ik denk dat ik me er bij neerleg en nu een stoffer ga pakken :')

animal


Gert, had jij niet eens zo n set onder handen genomen?


Ja dat heeft Gert, maar een spanrand van die kit heeft ie nooit gezien. Ik heb destijds kale ketels aangeleverd.

koko

Even terug naar de floortom.

Inderdaad is een goed geprofileerde draagrand die ook nog eens echt vlak is een absolute voorwaarde. Dat geldt natuurlijk voor alle ketels. Als je merkt dat een van je ketels niet of moeilijker stemt is dat het eerste om te onderzoeken. Een goed vlakke ondergrond kan een glasplaat zijn, maar controleer je bevindingen altijd door de ketel een slag verder te draaien.

Het schijnt ook zo te zijn dat zogeheten vierkante maten ketels moeilijker te stemmen zijn. Dat komt meestal alleen voor bij floortoms: 14x14 of nog vaker 16x16 zijn berucht.

Thijs van Custom Drums is een absolute aanrader als het gaat om herstellen of customizen van je draagranden. Hij heeft dat erg goed bestudeerd en vooral beluisterd.

Zijn de niet passende bassdrum hoops wel 100% rond?

Omhoog