Het "BASDRUMPEDAAL" topic

Gestart door Juniper, sep 15, 2011, 22:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Robert-Jan

#25
sep 29, 2011, 01:37 Last Edit: sep 29, 2011, 01:39 by Robert-Jan
Zeker niet (zoals NLZ al stelde) als je niet eerder met de 'originele ' hebt gespeeld.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hammar

Was dat tandwiel trouwens niet excentisch geplaats? Kan me zoiets herinneren...... *)

vandertol

Hallo,

Mijn zoon van 11 heeft inmiddels zijn drumstel (pearl export, 2e hands) daar zat een nieuw drumpedaal bij: Gibraltar Avenger 6611 zie foto hieronder:
• Cam drive.
• Adjustable spring tension.
• Improved rocker hub, hook and bearing transfer system.
• Adjustable beater angle and pedal board height.
• Dual surface/self-aligning beater with hardened steel beater shaft.
• ABS hinge support eliminates pressure on hinge.
• Adustable bass drum hoop tongue.

Echter als we deze onder de bassdrum schuiven, wipt de pedaal het drumstel iets omhoog? De pedaal loopt iets omhoog aan het eind.
De pedaal is dus niet waterpas...hoort dit?
Graag advies.
groeten,  Linda




ArcticLight

Je moet de bassdrumhoop (dat is de ring die aan het uiteinde van de bassdrum zit) in de klem van het pedaal klemmen. Zoals de klem op dit plaatje:

En dan zorgen dat de bassdrum recht komt te staan door de spurs (pootjes) aan de andere kant te verstellen.

Stokmans


Echter als we deze onder de bassdrum schuiven, wipt de pedaal het drumstel iets omhoog? De pedaal loopt iets omhoog aan het eind.
De pedaal is dus niet waterpas...hoort dit?




Wanneer wipt het drumstel omhoog? Bij het plaatsen van het pedaal, of bij het trappen? Meestal is het pedaal goed, in tegenstelling tot de plaatsing ;)

Als je het pedaal eens op een tafel zet, ligt het hele voetbord dan op tafel (dwz. hij maakt overal contact)? Zo nee, dan kon dat wel eens het probleem zijn. Het voetbord moet recht zijn.

Verder, weet je zeker dat het pedaal goed geplaatst is? Als je hem plaatst en je draait de schroef aan waarmee je hem klemt, blijft het pedaal dan vlak staan of trekt hij rechts of links omhoog? Als hij omhoog trekt betekent dat dat het pedaal niet goed in het midden geplaatst is (trekt rechts omhoog, dan staat hij teveel naar rechts, en vice versa).

Als de achterkant van het voetbord (bij de hak dus) omhoog steekt, dan sluit het pedaal mogelijk niet goed aan op de bassdrum (hoop). Even controleren of de hoop vlak is (desnoods een paar laagjes ducttape er op), en dan weer monteren. Blijft hij omhoog wijzen? Leg er maar iets onder (niet zo spannend allemaal).

vandertol


Wanneer wipt het drumstel omhoog? Bij het plaatsen van het pedaal, of bij het trappen? Meestal is het pedaal goed, in tegenstelling tot de plaatsing ;)

Als je het pedaal eens op een tafel zet, ligt het hele voetbord dan op tafel (dwz. hij maakt overal contact)? Zo nee, dan kon dat wel eens het probleem zijn. Het voetbord moet recht zijn.


Dat is het dus...als ik het pedaal op tafel neerzet is hij niet recht maar loopt iets omhoog aan het uiteinde (het gedeelte wat onder de basdrum komt) Als je dan dus trapt, wipt hij omhoog...


Stokmans

Zou je eens een foto kunnen maken van het pedaal los op tafel en een foto waarbij het pedaal aan de bassdrum vastgemaakt is?

Wat je ook nog even kan proberen is om de pootjes van de bassdrum dusdanig hoog te zetten dat aan de voorkant de bassdrum los komt van de grond (een centimer max ofzo, meer zou niet nodig moeten zijn en anders forceer je de plaatsing van het pedaal).

vandertol


Zou je eens een foto kunnen maken van het pedaal los op tafel en een foto waarbij het pedaal aan de bassdrum vastgemaakt is?


Ik heb foto's gemaakt maar hoe kan ik deze verzenden?

Stokmans

Je moet ze even ergens online zetten (photobucket, picasa, weetikveelwaar) en dan via een linkje  hier op het forum zetten.

vandertol

#34
okt 10, 2011, 12:36 Last Edit: okt 10, 2011, 12:43 by vandertol

Je moet ze even ergens online zetten (photobucket, picasa, weetikveelwaar) en dan via een linkje  hier op het forum zetten.




kan je ze zo zien?

vandertol

#35
okt 10, 2011, 12:45 Last Edit: okt 10, 2011, 12:46 by vandertol



Stokmans

Nope, kan ze niet zien.

Heb ff een uitleg-topic aangemaakt:
How To: Foto's plaatsen


Nlz

Hij geeft aan dat ze niet gezien kunnen worden, waarschijnlijk een niet-openbaar album?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

vandertol


Hij geeft aan dat ze niet gezien kunnen worden, waarschijnlijk een niet-openbaar album?


En deze?

https://picasaweb.google.com/lvandertol/DrumpedaalGibraltar02?authuser=0&feat=directlink

Nlz

#40
okt 10, 2011, 11:10 Last Edit: okt 10, 2011, 11:16 by Nlz
Nu werkt-ie wel! En het lijkt er op dat de bodemplaat van het pedaal verbogen is  -O-

Je zou kunnen proberen de plaat weer recht te buigen, de hoek tussen de 'staanders' waar de as van de klopper op zit en de bodemplaat zou in principe 90 graden moeten zijn. Ik vrees dat het pedaal een keer klem heeft gezeten bij transport, waardoor die plaat verbogen is. Lijkt me een plaat die je zelf weer kunt proberen terug te duwen, maar wees dan uiteraard wel voorzichtig.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

vandertol


Nu werkt-ie wel! En het lijkt er op dat de bodemplaat van het pedaal verbogen is  -O-

Je zou kunnen proberen de plaat weer recht te buigen, de hoek tussen de 'staanders' waar de as van de klopper op zit en de bodemplaat zou in principe 90 graden moeten zijn. Ik vrees dat het pedaal een keer klem heeft gezeten bij transport, waardoor die plaat verbogen is. Lijkt me een plaat die je zelf weer kunt proberen terug te duwen, maar wees dan uiteraard wel voorzichtig.


Balen... kijken of het lukt...anders maar iets eronder om te stutten, denk ik.

Robert-Jan

Voordat je je pedaal gaat verbuigeb experimenteer vooral even met de hoogte van je basdrum poten zoals stokmans al eerder vertelde.
Ik denk dat als je je poten korter maakt het al beter wordt.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nlz

#43
okt 10, 2011, 11:29 Last Edit: okt 10, 2011, 11:30 by Nlz
Ligt je timmermansoog nog op je nachtkastje RJ? ;) Als je de bassdrumpoten korter maakt, gaat die alleen maar vlakker liggen, waardoor de achterkant van het pedaal verder omhoog zal komen, aangezien het scharnierpunt in dit geval ter hoogte van de knik in de bodemplaat zit.
De bassdrum met de voorkant omhoog zetten door de poten wat uit te schuiven zorgt er voor dat de achterkant van het pedaal juist op/dichter bij de grond komt te staan, en dat zou ook een (tijdelijke) oplossing voor het euvel kunnen zijn.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Stokmans

Yep, verbogen dus...


paQ

ik zeg: lekker vlakbuigen

drum1964

Idd terug vlakbuigen, maar niet als hij nog op de bassdrumhoop zit.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

stick tight

De beste methode om het pedaal weer recht te krijgen lijkt mij de volgende:

Je kan de bodemplaat in de meeste gevallen los schroeven van de rest. Dwz, het voetblad en frame waar de klopper ed. in zitten, zit vaak met schroeven vast op de bodemplaat. Als je dat geheel eraf haalt hou je een losse bodemplaat over. Waarschijnlijk zie je dan ook of deze verbogen is of niet. Ik zou hem dan zelf tussen een bankschroef zetten en heel voorzichtig terug buigen tot hij weer recht is.

Fibesman

Terug naar de winkel?

stick tight

Het gaat om een tweedehands kit, als je die in een winkel koopt heb je wel enigzins recht op garantie in de zin van klantenservice maar bij een particulier kan je dat vergeten..

Omhoog