Spelling en grammatica.

Gestart door Machiel, jan 20, 2012, 10:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

rammerdebam


Ik vind van niet, want dit is een logisch gevolg als je mensen gaat aanspreken op taalfouten.
Vandaag zeg ik dat jij iets verkeerd hebt geschreven, dikke kans dat dat een keer als boomerang terug komt.
Zo werkt dat namelijk op alle fora.

Het is prima om iemand aan te spreken als  er helemaal geen touw meer aan vast te knopen is door bijvoorbeeld straattaal gebruik. Het is namelijk ook in het belang van de poster dat zijn post duidelijk is voor iedereen.
Maar hameren op d's en t's gaat me te ver, zeker als een reactie in een discussie.
Dit topic is prima, je vraagt simpelweg iedereen te letten op zijn/haar taal gebruik.
Reageren met als enig doel het verbeteren van een post, door bijvoorbeeld dezelfde tekst met de juiste spelling bold geschreven om aan te tonen dat er veel fouten instaan vind ik ook geen gewenste richting..
Uiteindelijk is dit een drumforum en moet het over drummen gaan. Dat je je irriteert aan me/mijn, dat snap ik wel, maar als je dan de neiging hebt om dat te verbeteren zie ik liever dat je dan een pm stuurt of het iets subtieler aanpakt. Dit omdat je ook de poster te kakken zet en de stemming makkelijk kan laten omslaan.


Wat een flauwekul zeg !!!!!!!!
Gaat het nou over drummen of niet ?????
Als ik hoogleraar was in de NL taal was het wat anders, maar dit gaat WERKELIJK nergens meer over !!!!!!!!!
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Nijlpaard


Wat een flauwekul zeg !!!!!!!!
Gaat het nou over drummen of niet ?????
Als ik hoogleraar was in de NL taal was het wat anders, maar dit gaat WERKELIJK nergens meer over !!!!!!!!!



-O- :/ :? :?


Wat is dit nou voor reactie ?? Ik heb het vermoeden dat je RJ's post totaal verkeerd opvat. Lees hem nog eens rustig met in het achterhoofd dat RJ een rustig, redelijk en respectvol persoon is.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

rammerdebam



-O- :/ :? :?


Wat is dit nou voor reactie ?? Ik heb het vermoeden dat je RJ's post totaal verkeerd opvat. Lees hem nog eens rustig met in het achterhoofd dat RJ een rustig, redelijk en respectvol persoon is.


ja, en precies dat ben ik ook  *O*
Vind het alleen moeilijk om in de NL taal te schrijven, vandaar.
( ja, die gekke Zwitsers :-))))
DW Collectors, DW hardware, Istanbul cymbals

Anserini


ja, en precies dat ben ik ook  *O*
Vind het alleen moeilijk om in de NL taal te schrijven, vandaar.
( ja, die gekke Zwitsers :-))))
Vreemd dan dat je zo reageert, want volgens mij ben je het volledig met RJ eens en daarbij moet je het niet te persoonlijk opvatten. Zolang men ten minste zijn best doet om een post leesbaar te maken in normaal Nederlands is het prima, als er dan grote fouten in een post staan en iemand wil die gene daar op attenderen dan doe dat netjes en subtiel.
Dat is toch denk ik ongeveer de point die RJ probeert te maken.

paQ

Ik weet het wel zeker!
RJ deelt je mening hoor.


Maar laten we dit topic maar sluiten. Bottomline; als iedereen enigszins moeite doet om duidelijk te posten, dan zullen kleine taalfoutjes niemand worden kwalijk genomen.

MSN-slang of Vlaamse dialecten zijn voor velen amper leesbaar, of zonder enige moeite te begrijpen.

Anyway. Degenen die hun zegje wilden doen hebben dat nu gedaan.
RJ heeft rechten om nog te reageren rammerdebam, dus mocht hij dat willen dan komt dit topic vanzelf weer in je ongelezen topic lijst.

Omhoog