Headset/Hoofdtelefoon

Gestart door Hellwin, jan 10, 2012, 11:55

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Als je dan toch richting die prijscategorie gaat zou ik zeggen, spaar nog ff door en laat je door paQ een setje aanmeten; dat is uiteindelijk toch de beste optie.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Hellwin

Ik heb nu om 't uit te proberen gewoon ff een Sennheiser HD201 gekocht. Beviel me prima, zweten viel harstikke mee en ik heb toch flink lopen hakken. En 't was goed te horen.
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

sjeupie


Klopt, ik haal dan de 12dB filters er uit en stop de sennheisers er in.
Ze dempen dan meer, maar natuurlijk niet meer lineair, dus je hoort de omgevingsgeluiden flink verstomd.


Wacht even, bedoel je dat ik met bijvoorbeeeld de Sennheiser CX 300-II mijn op maat gemaakte 25dB oordoppen (bij BeterHoren) kan omtoveren in in-ear monitoren voor 30 euro? Simpelweg door mijn filter eruit te wippen en de Sennheiser erin pluggen? Dat scheelt wel aanzienlijk geld....? Of is de demping dan vrijwel verdwenen?

Vind jij 12dB trouwens genoeg? Ik ben de enige mafkees in mijn omgeving die voor 25dB is gegaan maar ik ben dan ook de enige drummer dus ik dacht altijd dat het daaraan lag, maar nu zie ik jouw reactie....Ik sta nog wel eens in een club (of op mijn eigen optreden) en druk mijn 25dB's er nog ff verder in om te controleren of ze nog wel goed zitten want het staat allemaal zo ontzettend hard tegenwoordig....!  Gaan oordoppen na verloop van tijd trouwens 'slechter zitten'? Ofwel, moeten ik ze na een paar jaar opnieuw aan laten meten omdat mijn oor is vervormd?

Nlz

Ik vind 12dB inderdaad genoeg, haalt het te harde randje er af, maar dynamiek is nog wel hoorbaar. Heb nog geen ervaring met andere demping, want ik vind dit gewoon erg prettig.

Je kunt bij Beter Horen een afdichtingstest laten doen om te checken of je doppen nog goed zitten. Let er dan wel op dat degene die controleert niet het slangetje om dat te testen dichtknijpt, dat schijnt nog wel eens te gebeuren. Dan weet je in ieder geval dat het slangetje van het apparaat lekvrij is, maar over je doppen weet je nog niks  :N

Dat verwisselen hangt af van welke variant doppen je hebt. Heb je de Music ER, of de Music 2-in-1? Die laatste kunnen wel bepaalde oordopjes in, in de ER niet.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

sjeupie

Ik neem aan dat dat erop staat? Zal ik vanavond eens kijken....zo op het eerste gezicht zou ik zeggen de ER

Nlz

Ik geloof niet dat dat er op staat. Als je me een fotootje mailt waarop het filter te zien is kan ik je vertellen welke je hebt.
Gewoon netjes aan elkaar: niels dik (epesteertje) online (puntje) nl
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

kan ook in de ER hoor ;)

adaptertjes via via ;)
en desnoods print ik ze  :D

Nlz

Adaptertjes in de ER's... Weer wat geleerd  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

wordt wel en en en, maar goed het is theoretisch mogelijk.
Ideaal is het resultaat echter nooit. wel leuk om eens te 'proeven'  aan oortjes die goed zitten, maar daar heb je dan ook alles mee gezegd.

animal

Dit werkt ook prima i.c.m. met ER gehoorbeschermers.
http://www.thomann.de/nl/hearsafe_hs154.htm

Hammar

godsamme...leuk prijsje ook!

paQ

Ik houd mijn mond

Behalve dan dat alle gehoorbeschermerboeren zo'n "ding" hebben. 
Hoop geld voor net niet

animal

Ik gebruik zelf al jaren de duurdere versie, de Hearsafe hs 15-2W.
Ze kosten een paar centen, maar een betere, natuurgetrouwere sound, zul je niet snel tegenkomen.

Robert-Jan

Heb je in al die jaren dan toch steeds wat anders geprobeerd?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Anserini

Ben je dan uiteindelijk niet net zoveel kwijt als echte op maat gemaakt IEMs?

paQ

...met een verwisselbaar kabeltje :P

animal


Heb je in al die jaren dan toch steeds wat anders geprobeerd?


Nee, maar bevriende drummers met ER die mijn HS 15-2W hebben uitgeprobeerd reageren in eerste instantie met:"Hij staat niet aan". Als ik de volume dicht draai realiseren ze zich pas dat het systeem wel aan stond maar vanwege een heel natuurgetrouwe weergave niet werd opgemerkt.

Ik schrijf dus niet dat er geen gelijkwaardige systemen bestaan, maar heel veel zullen het er niet zijn als ik de vele tests er op nalees. Of het prijsverschil tussen gelijkwaardige systemen uiteindelijk groot is, wens ik te betwijfelen, ook al willen anderen ons anders doen geloven

"Natuurgetrouw" staat overigens niet per definitie aan "lekker klinkend". Zo maken hele volkstammen  veelvuldig gebruik van de loudness-knop op hun hifi-systeem, ook bij hogere volumes, omdat ze dat beter vinden klinken. Een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik het niks.

Robert-Jan


.

Ik schrijf dus niet dat er geen gelijkwaardige systemen bestaan, maar heel veel zullen het er niet zijn als ik de vele tests er op nalees. Of het prijsverschil tussen gelijkwaardige systemen uiteindelijk groot is, wens ik te betwijfelen, ook al willen anderen ons anders doen geloven



Het vergelijkbare hearsafe systeem met in ear is uiteindelijk goedkoper dan de set die jij hebt plus de gehoorbeschermer..ik zou dan ook benieuwd zijn wat jij van die twee de beste optie vind, maar dat is natuurlijk de het ding van ' welke in ears wil ik ' even makkelijk de verschillen testen is er niet bij.
Ik weer dat er goedkopere 2weg sets zijn in ieder geval. ook daar is het lastig vergelijken.

Daarbij , ik heb je inderdaad leren kennen als iemand die gaat voor het meest natuurgetrouw qua sound.
Dat zoek je ook in je randapperatuur zoals mics, mixers, monitors etc..is het dan niet zo dat daar ook een groot, misschien wel het grootste gedeelte ligt van de natuurgetrouwe sound die je hebt?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

animal

Het voordeel van de oplossing, zoals die ik nu gebruik, vind ik, dat ik zowel op maat gemaakte goede gehoorbeschermers heb met een (redelijk) vlakke frequentie demping als een goed in-ear systeem, ik hoef alléén maar de filters te vervangen door de "speakertjes" et voila .
Het is wel zo dat, in de tijd dat ik mijn gehoorbeschermers en in-ears speakertjes kocht, de prijzen van op maat gemaakte goede in-ear systemen een stuk hoger lagen. Nu zou ik waarschijnlijk voor twee seperate oplossingen gaan, want de ER's met losse speakertjes is een stuk "bulkier" dan bijvoorbeeld de in-ears van paQ.

musiqman

Losse kabeltjes kan/kon ook met dit systeem, dan gaan ze onder de vlag van Voicetronic (volgens mij nog steeds allemaal gemaakt door een man gemaakt Walter Schroder)





Ze komen/kwamen in enkel en dual drivers, ze passen ook op de ER adapters.

Ik had destijds contact gehad met Walter, hij stond toen aan het begin otoplastieken te maken in diverse modellen voor rond de 400-500.  Het lijkt of dit nu gedaan is onder de Hearsafe branded vlag. Ik zie alleen de losse kabel mogelijkheid niet waar we toen over spraken.

Robert-Jan

Ja maar in deze tijd is die 'oplossing' echt zonde van het geld. Dit sluit veel minder af dan op maat gemaakte doppen en zal ook veel minder comfortabel zitten.
Je ziet overigens wel dat de kabels met een stekkertje vast zitten en dus gewoon los kunnen.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

musiqman

#46
mei 27, 2012, 17:54 Last Edit: mei 27, 2012, 17:58 by musiqman
Ik doelde op de op maat gemaakte stukken die eerder werden aangehaald, van mijn voorbeeld wist ik dat idd, heb ze zelf ook gehad (de blauwe waren van mij)

sjeupie


Ik geloof niet dat dat er op staat. Als je me een fotootje mailt waarop het filter te zien is kan ik je vertellen welke je hebt.
Gewoon netjes aan elkaar: niels dik (epesteertje) online (puntje) nl


Staat er inderdaad niet op maar in het 'foldertje' dat ik erbij kreeg wordt gesproken over de ER.
Dus hoe zit dat met 'adaptertjes' e.d.? Gaat de dempende kwaliteit dan niet heel erg achteruit? En ik stel mij zo voer dat er dan een kleine toren uit mijn oor komt (ER doppen + plus adapter + speakertje + stekkertje + draadje)?

paQ

charmant is anders ja.
En omdat je afhankelijk bent van de hoek waaronder het filter is geplaatst, automatisch ook onder welke hoek je universele set op de otoplastieken geklikt kan worden.

erisnobody

Hoi,

Als je op zoek bent naar een goede koptelefoon hoop ik jullie met deze informatie verder te kunnen helpen , maar dit zijn mijn oren en ervaring en ik kan dit voor niemand anders invullen.
Omdat ik vaak informatie vind op dit forum als ik vragen heb (en vaak antwoorden vind) staat er jammer genoeg niet veel op over een goede  koptelefoon of wel maar dan vaak tegenstrijdig en dan bedoel ik dus goede informatie.Op het oude drumforum staat een lang topic en hier ook twee maar er staat een hoop ( onduidelijke en vage ) informatie op waar je niet verder mee kan dus heb ik ook op de buitenlandse forums gezocht.Waarschijnlijk heb ik een hoop niet gezien maar hier mijn ervaring:
Na verschillende redelijk  hoogwaardige koptelefoons te hebben geprobeerd kwam ik toevallig uit bij AKG.
Er zullen ongetwijfeld nog veel betere koptelefoons zijn maar zelf heb ik de   AKG 1 81 dj gekocht en ik gebruik nooit de extra bass deze staat gewoon uit .(klinkt op het  drumstel te zwaar en is beter voor op telefoon of mp3 speler ofzo en klinkt dan zeer goed.
De Roland , Beyerdynamic dtt 170 en de Senheiser hd 25 ga ik nog een keer beluisteren in de winkel maar las hier veel meningsverschillen over, en zelf ben ik  in het bezit van de Roland TD9 en hierop getest.
De AKG 181 dj klinkt op alle sounds geweldig helder en zuiver en laag blijft strak laag en dit geld ook voor midden en hoog en zuiver stereo het lijkt wel of je tussen de muzikanten inzit en is fantastisch.iedere keer weer opnieuw is het genieten van het prachtige geluid en verveelt nooit.
Er zijn ook 2minpunten  want de koptelefoon zit erg strak op je hoofd maar na 2 weken iedere dag de koptelefoon een paar uur op te hebben dan zit deze lekker of misschien is het wennen en soms lijkt het als de muziek hard staat en ik trap op de kick en gelijktijdig  de snare en een van de pads dan lijkt het even alsof er een beetje vervorming hoorbaar is .
Gaat de muziek te hard of zacht dan stuur ik dit bij met het volume op de mp3 speler en kan ook de td9 module harder of zachter zetten dus eigenlijk is dit zo een perfecte oplossing.
Als er iemand andere ervaringen heeft hoor ik het graag en hopenlijk heeft iemand iets aan deze informatie.

Groetjes Willie



Commentaar van de moderator topics samengevoegd

Omhoog