Yamaha DTX-PRO module

Gestart door Wichert, dec 20, 2022, 05:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Wichert

Heeft iemand op dit forum gebruikers ervaring met de Yamaha DTX-pro sound module? Ik gebruik nu de DTX-502 module en hoop door de aanschaf van de DTX-PRO qua gebruik en geluid me te verbeteren.

Wichert

Heeft iemand op dit forum gebruikers ervaring met de Yamaha DTX-pro sound module? Ik gebruik nu de DTX-502 module en hoop door de aanschaf van de DTX-PRO qua gebruik en geluid me te kunnen verbeteren.

alhambra

Heb deze 2 dagen gehad, was niet onder de indruk, sterker nog ik was teleurgesteld.
Vond het geen grote verbetering op de 700 en 900 en zeker niet tot de efnote die ik heb.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

#3
dec 22, 2022, 13:58 Last Edit: dec 22, 2022, 19:32 by Wichert
Met welke module, die compatible is met mijn Yamaha kit en enigszins betaalbaar is, kan ik me dan wel verbeteren t.o.v. mijn DTX502?

drfill

adviezen zijn altijd moeilijk, als iemand atv, mimic, dtx, efnote, en software heeft gehad
heeft deze een totaal andere achtergrond (en wensen) dan jijzelf..
dus 'wat ik zou doen' is naar de grootste muziekzaak gaan die de kit(s) heeft staan
waar je interesse in hebt, en dan minstens 3-4 uur lang proberen (en tweaken)
'zonder' geld in je zak.. en dan eerst nog ns een paar dagen alleen erover nadenken..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Ik heb een zelf samengestelde Yamaha-kit met TCS (texured cellular silicone) drumpads. En daar ben tevreden mee. Dus een nieuwe kit gaat het niet worden. Het gaat specifiek om het vervangen van mijn DTX502 module. Met de DTX PRO dacht ik me te kunnen verbeteren. Maar na jou oordeel twijfel ik toch om het te doen.Ga kijken of er in Amsterdam een Yamaha kit staat opgesteld met de DTX PRO.

Fijne feestdagen en een goed uiteinde.

drfill

yep, dat bedoelde ik ook, 'een' yamaha kit met dezelfde pads als jij hebt,
en die dtx-pro kan best wel eens meevallen (hoe hij klinkt) hij is wel makkelijk
bedienbaar (wat ik ervan begrijp) ook prettige dagen (allemaal)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Wichert

Heb deze 2 dagen gehad, was niet onder de indruk, sterker nog ik was teleurgesteld.
Vond het geen grote verbetering op de 700 en 900 en zeker niet tot de efnote die ik heb.
Ook ik was niet echt onder de indruk van deze module. De DTX-502 vind ik persoonlijk beter qua kits en het gebruik van de app bij de 502 vind ik ook handig. Dus ik ben het achteraf eens met je oordeel over deze module. Hij gaat weer retour richting Drum-Tec,


alhambra

Dus ik was niet de enige, ik vond het een flinke teleurstelling ook de pro-X vond ik een zware teleurstelling.
Dan kom je jaren met niks, maak je mooie e-kits (in hardware), heb je voorbeelden van zeer goede ontwikkelingen (atv efnote) en dan is dit het ??????????
Yamaha gaat hier geen marktaandeel mee pakken.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Woozie

Hallo ,heeft er iemand ervaring met het afstellen van drum triggers op een akoestische set? Ik heb de Yamaha DTX pro gekocht met de Yamaha triggers.
Zijn er speciale tips voor de afstelling van de triggers op de vellen te verbeteren of moet ik mesh vellen leggen? Alvast bedankt! ( Ik ken namelijk niets van elektrisch drummen en ben nog druk bezig met de instellingen van de triggers en de module! )

Omhoog