EFNote

Gestart door animal, mrt 02, 2021, 21:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

alhambra

Mark drum yes, zo jammer dat ze daar niet mee door zijn gegaan, heb nog geen elektronisch drumstel gezien wat zo'n dynamiek had.
Ad5 heb ik niet meer mimic pro ook al heel lang niet, nog wel een alesis strike module liggen en nog een doos vol roland modules die ik in een rustige tijd moet herstellen (bekende scherm problemen).
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ja die bevalt eigenlijk nog steeds prima,
En wat een mooie sound heeft die module.
 
Die Alesis strike module werkt die ook met Roland pads/ cymbals.

Schijnt dat die module niet zo goed triggert klopt dat?

alhambra

Uiteraard werkt die ook met roland pads. Het is gewoon een trigger, niks bijzonders aan, enige uitzondering daarop zijn soms yamaha pads en dan vaak alleen de cymbals en ook dat is prima op te lossen door wat draadjes om te draaien.

Niet goed triggert ? Niks van gemerkt, kwestie van afstellen, ik gebruik van alles van zelf omgebouwde akoestische sets tot atv/ef pads en yamaha cymbals. Alles werkt alles triggert goed, echt al die verhalen over de verschillende modules. Je hoeft maar 1 ding te onthouden het werkt bijna allemaal het zelfde en roland heeft slechte samples.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ben toch nog aan het twijfelen wat ik ga kopen. Nu efnote 3 er is en de atv exs-3cy
Denk dat mijn td17kv plaatst gaat maken voor een ander set.

alhambra

#29
jul 02, 2022, 06:44 Last Edit: jul 02, 2022, 06:50 by alhambra
Had jij de atv 3 niet gehad en weer weggedaan omdat deze ernstig tegen viel ?
Het schijnt in ieder geval niet te vergelijken zijn met de 5.

Heb zelf de 5 gehad en echt de efnote is beter, kwa ,mogelijkheden zeker kwa sounds minimaal gelijk.
enige nadeel, geen extra sounds (op dit moment).
Echter hoeveel heb je nodig aan sounds ?

Btw er is al een tijdje een app voor de efnote, daarin kan je extra kits downloaden. Op dit moment maar 3 maar het is een begin.

Ik weet uiteraard niet of en wat er meer komt, ik weet wel de atv veel belooft heeft maar met niks komt. Nog steeds de uitbreidings module die ze al vanaf het begin beloven.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Nee ik heb nog nooit een atv ad3 gehad, wel een set adrums dat waren hele mooie drums.
Maar efnote is dus een betere module dan de atv?

alhambra

Kwa geluid is het denk ik zo goed als gelijk.
Efnote heeft echter de mogelijkheid van 4 outputs (kost je wel de koptelefoon uit) de atv 2. Efnote heeft bluetooth wat echt heel fijn is.
De hihat van de efnote is echt geweldig, atv meer dan prima maar niet zoals de efnote.
USB audio interface.
Touchscreen.
Efnote heeft een app, atv dacht ik niet.

Atv heeft bewezen dat ze niet doen wat ze beloven, aan de andere kant moet efnote nog bewijzen dat ze dat wel gaan doen.

En dan ook bijna 200 euro goedkoper.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ik heb mijn Roland TD-17KV verkocht.
Wat nu? Jullie meningen aub:

Efnote 3 1795 euro bij Baxshop

Of Atv EXS-3CY 1669 euro bij Drumtec.

alhambra

Beetje laat, vakantie, maar 100% zeker de efnote.
Van atv wil je zeker niet de kit met de 3, met de 5 okee.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Nog geen keuze kunnen maken, maar kun je met de Efnote 3 ook goede rock spelen?
Het lijkt erop dat de Efnote module nog niet echt een vette rock kit erin heeft klopt dat?

chico

Ik wil mijn edrum altijd zo compact mogelijk dus efnote 3 of de atv exs-3cy is goed voor mij.

alhambra

Tja wat is een rock kit ?
Ik speel in een rockcover band en krijg alleen maar lovende woorden over het geluid van de efnote. Die je bovendien behoorlijk kan editen.
Ik zou niet weten wat een rock kit is, ik zoek altijd een diepe strakke bass en een strakke snare die er duidelijk uitspringt.
Wil ik iets meer funk dan neem ik i.p.v. een 10/12/14 tom een 8/0/12 en een snare met meer hoog.
Maar dat is het wel.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ok, ik had begrepen dat jij je efnote 3 op
Een drumrack heb gemonteerd he? Heb je daar foto's van? En hoe heb je de snare gemonteerd?

alhambra

Ik heb dat anders gedaan.
Ik heb een oude bass genomen, daar een gat in gezaagd en daar zit de module in.
Daarnaast zit er een houder in de bassrum waar de spd30 op zit en aan die houder zit inderdaad een rack.
S nare zit gewoon in een snare standaard.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ik moet nog 2 sets verkopen en dan komt de efnote.

chico

En Alhambra heb je de Efnote 3 te koop
Staan op marktplaats? Ik heb gereageerd.????

alhambra

En verkocht !!!
Veel plezier er mee Chico.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Hoi Rob,

We proberen het een 2e keert heb je een bericht gestuurd op marktplaats.
Wil jou efnote 3 kopen.

Gr,
Chico (Roel).

alhambra

Nou ik dacht het niet, ik heb het geld niet nodig en als iemand mij de eerste keer zo laat zitten dan hoeft die de tweede keer niet bij mij aan te komen.
Is ondertussen verkocht.
Ben nu weer een stapje verder met de efnote 5 en een roland spd-sx pro
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Even een vraag weet iemand of de clamp
Wat aan een efnote 12 inch tom zit ook los verkrijgbaar is ik heb er 1 nodig.

chico

Wat kun je doen als die speciale hihat connector kapot gaat van de efnote 3 hiihatcontrollet , die wat aan de kabelboom vast zit.
Zijn daar betere oplossingen voor?

animal

#46
mrt 02, 2024, 12:44 Last Edit: mrt 02, 2024, 12:50 by animal
Ik adviseer je contact op te nemen met Maatwerk in Drums, als er (al) een alternatief bestaat kunnen zij je daarover informeren.
https://maatwerkindrums.nl/CONTACT

Als jezelf handig bent en aandurft ...

Omhoog