EFNote

Gestart door animal, mrt 02, 2021, 21:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

animal

mrt 02, 2021, 21:26 Last Edit: mrt 02, 2021, 21:29 by animal
Nou Chico, je kunt aan de slag !

https://link.marktplaats.nl/m1673678379

Ik kan er mijn ATV op inruilen  8)7  ..........ik dacht het niet  :N
Maar ik kan er wel eens naartoe gaan, het is redelijk bij me in de buurt.

chico

#1
mrt 02, 2021, 21:54 Last Edit: mrt 02, 2021, 22:04 by chico
Ja ga er eens achter zitten en laat ons weten wat je ervan vind, de prijzen in Nederland zijn weer aan de hoge kant....

alhambra

Ik zag het ook, jammer dat nu net die zaak de meeste drums lijkt te hebben staan.
Mij zien ze er niet meer.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Ja die vent heeft echt geen verstand van edrums dat merkte ik meteen, ik ben er 1 keer geweest.

alhambra

He gelukkig, ik dacht ff dat ik de enige was.
Het is niet alleen geen verstand maar ook geen interesse, ik kwam er voor de mimic pro een module van 2300 euro.
Nou ik denk niet dat veel drumwinkels dagelijks iemand binnen heeft die voor een module van 2300 euro komt, dan mag je toch ook wat verwachten kwa hoe je geholpen wordt.

Het is was ongeveer zoek het maar uit die module is mij te ingewikkeld.
Heb nog even naar zijn zelf gemaakt ecymbals gekeken, trigger kastje met een aar lelijke schroeven aan de goedkoopste silent cymbals die er zijn.
En ik had er dik 120 km voor gereden he.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Das dan wel jammer.

Deze ziet er wel erg mooi uit op de website :




chico

Hij heeft ook de Efnote 5 nu staan zie ik.

alhambra

Heb mij zelf net een kerstkado besteld. Wordt niet moeilijk om te raden wat dat is.
Had bij drumtec wat drumpads besteld maar dacht er nog even over na en kwam tot de conclusie dat ik dat geld beter bij een complete set kon doen.
Dus hopelijk nog voor de kerst een complete efnote 3 binnen, ik laat uiteraard weten hoe alles is.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

Wichert

Ben heel benieuwd naar je ervaringen met deze kit! Ik moet optisch gezien wel even wennen aan de opstelling, maar uiteindelijk gaat het om de bespeelbaarheid natuurlijk.

Heb je hem als kunnen testen?

alhambra

#9
dec 20, 2021, 18:10 Last Edit: dec 20, 2021, 18:16 by alhambra
Ongetest, maar ongeveer alles bekeken en beluisterd wat er online is.
Uiteraard heeft ook deze weer zijn beperkingen, geen samples zelf kunnen laden en relatief "beperkt" in zijn geluiden.
Maar he, voor samples heb ik een alesis strike pad en de atv is/was veel beperkter in zijn standaard kits/sounds.
Helaas geen schuiven op deze module.
Ik was weg van de geluiden van de atv en het idee van niet te veel mogelijkheden maar wel goed.
Mogelijkheden bleken echter net iets te beperkt dus ik hoop dat dit een atv ad3 PLUS is en daar lijkt het wel op.

Net wat meer mogelijkheden:
setlist met click
bluetooth
touchscreen
Aantal outputs is niet helemaal duidelijk, ik zag reviews het hebben over 4, maar in de handleiding staat 2? En dan weet ik niet wat ik kan doen met de 8 usb outputs, mogelijk kan ik daar nog een kastje tussen zetten, geen idee.

Hihat schijnt heel mooi te werken.

Belangrijkste is de geluiden en dat zijn precies mijn soort geluiden naar het schijnt, weinig sustain en moderne kits.
Tja en optisch, die driepoten zijn iets wat je moet bevallen, maar ik denk in praktijk wel heel praktisch en zolang er mensen zijn die de oranje pads van de 2box accepteren ...................

Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

alhambra

Zooo die duitsers zijn snel, was gisteren al binnen. Kanmeneer bax wat van leren want die roept dat het de volgende dag binnen is maar dat heb ik nog nooit meegemaakt bij hun.

Maar goed eerste indruk:

Hardware, beter dan verwacht. Chroom is netjes, die tripods zijn meer dan stevig genoeg en ook de kunststof klemmen lijken solide.
Bij geleverde snare stand ook prima, net als de tom en bekken armen.

Bekkens, voelt goed en als ik het vergelijk met de yamaha pads die ik heb zijn ze zeker dunner en ook wat harder (klinken niet harder). 360 graden triggering werkt goed en ondanks dat er geen systeem is wat ze op hun plaats houdt heb ik nog niet gemerkt dat ze draaien. Voor de kabels zit er aan elke bekken arm een keurige klem. Er zijn wat reacties dat ze het grijs minder mooi vinden dan het zwart. Ik vind het eigenlijk erg mooi.

Ketels, zijn heel licht en daardoor dacht ik dat de kwaliteit niet geweldig is. Maar het speelt heel stevig, hang goed en trillen/veren nauwelijks in hun ophanging (die simpel is maar goed werkt). Alles oogt wat iel als je yamaha en oude ddrum gewend ben maar het is zeker stevig genoeg. Triggering totaal geen klachten, dynamiek veel beter dan bij de (single) trigger pads die ik gewend ben, geen last van hotspots.
Hihats pedaal werkt heel erg goed, en mijn yamaha hohat pad werkt prima hier mee, komt mooi uit want dan kan ik de 12 hihat pad van efnote gebruiken als splash bekken.

Module, klacht is dat het scherm niet gevoelig is en inderdaad als ik het vergelijk met de mimic pro die ik had dan is het meer een pushscreen dan een touchscreen. Maar het is niet zo dat je echt moet drukken. Maar waar je bij de mimic je vinger er op kon leggen moetje hier gewoonlicht drukken. Wend snel en niet echt een klacht. Scherm oogt simpel maar helder.
Bluetooth werkt prima, en dat is geweldig.
Interface is (voor mij) heel logisch en ik vind snel de weg naar de juiste instellingen welke je trouwens niet hoeft op te slaan, gewoon aanpassen en klaar. Kabels ogen en voelen zeer stevig en ook de connectors aan de module voelen erg goed. Module is erg klein, wat ik een voordeel vind (al had ik graag een grotere module gehad met schuiven).

Klank, die gewoon heel erg goed en inderdaad kan je horen dat de heren van atv komen.
Dit is de eerste ervaring, zo out off the box. Deze week en volgende week ga ik er dieper in duiken en dan hoop ik meer te kunnen vertellen over de editing mogelijkheden.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Geil, wir sind gespannt auf die erste Bilder.

Mmm, dat Bax dingetje ervaar ik niet zo. Heb best wel wat bestelt en 9 van de 10 de volgende dag binnen. Maar ik heb ook geen drumkit daar bestelt.

Maar veel plezier met de ontdekkingsreis.


Wichert

Hoi Alhambra,

Je hebt me wel enthousiast gemaakt met je review over de Efnote 3 Ik heb mijn oog laten vallen op de Efnote 3X. Wellicht brengt mijn Yamaha kit nog wat op. Mooi om dat tijdens de kerst te gaan bekijken.

Het lijkt me kwalitatief een stapje verder in e-drum land.

Hammar

Het wordt wel steeds mooier hè, die e-drums.
Als ik nog eens opnieuw kon beginnen wist ik het wel.

alhambra

Na mijn eerste positieve reactie op de geluiden was ik de dagen er naar niet heel verrast meer.
Enkele dagen wat gedrumd met muziek mee, paar uurtjes bij elkaar en ik was zelfs wat teleurgesteld, had ik dan toch de set niet moeten kopen ?

Maar nee ik besefte gewoon niet dat de geluiden veel beter IN de muziek paste en daarom minder opvielen dan de strike pro die ik er nog naast heb (en waar ik zeker ook nog zeer tevreden over ben). Het blende zich meer in de muziek wat dus eigenlijk heel positief is.

Nog niet veel aan het tweaken geweest, wel de triggering op sommige plekken licht bijgesteld en werkt echt heel lekker, vergeleken met de strike meer dynamiek, veel meer in control van het volume.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

alhambra

Zo vandaag wat wezen tweaken met pitch en ander zaken. Werken erg fijn, heel direct en ook nu weer niks opslaan wat je instelt blijft, heeft ze nadelen en voordelen. Met alleen de pitch is er al erg veel mogelijk kwa geluiden.

Kritiek ? Nou je de houder, of liever gezegd het systeem waarmee je het op de houder doet oogt wat iel, maar zit stevig.
4 outputs is inderdaad mogelijk maar dan moet je wel je koptelefoon out opgeven (en waar doe je de click dan heen).
De oefen mogelijkheden die er op zitten zijn niet heel bijzonder en erg beperkt (maar die gebruik ik toch niet).

Ben nog niet helemaal zover dat de alesis strike al weg mag, maar de kans is groot om dat ik voor optredens zeker een tweede set moet (en op zijn minst een backup module).
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

alhambra

Al bijna een week elke dag met hel veel plezier gespeeld, en dat is voor mij het grootste bewijs dat het een geweldig drumstel is.
Ondertussen tweede besteld, aangezien ik ook live digitaal speel (daar waar het nodig is, laag volume).

Bekkens zijn trouwens heel goed, als je dat kan zeggen na een week, redelijk stil, stevig en spelen lekker. Prima scheiding tussen buitenkant, binnenkant en de bell is goed te bespelen. Ik gebruik dus de hihat van yamaha en dat werkt erg goed en daardoor heb ik dus een 12 inch bekken er bij.

De ingebouwde effecten (alleen reverb) is niet erg uitgebreid en is niet heel verschillend per setting, maar voor mij net genoeg om het e.a. wat ruimtelijker te laten klinken. Verwacht hier dus niet veel van.

De week maar eens gaan richten op de click en de setlist mogelijkheden.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

67Deadman

Mooi, dat je er zo tevreden over raakt. Had je nog eens een foto zodat we kunnen zien hoe je opstelling eruit ziet ?

raymondg

Hallo allemaal,
Dit is mijn eerste post op dit forum. Dit draadje leidde me ertoe om te registreren zodat ik mijn ervaringen met jullie kan delen.
Ik heb een aantal weken terug een EFNote 3 aangeschaft. Ik heb uitgebreid vergeleken met de Roland TD-17KVX, Alesis Strike Pro, Pearl eMerge (showmodel), Roland VAD 306 en de ATV EXS-5. Budget was 3000 euro max. De EFnote had onder de streep het meest te bieden. Ik was voornamelijk op zoek naar de volgende eigenschappen in mijn nieuwe e-kit:

1. Stevige, kwalitatief hoogwaardig hardware
2. Grotere diameter voor de pads en cymbals voor een realistischer speeloppervlak (minimaal 12" snare / ft, minimaal 10" toms)
3. Niet te groot qua omvang dus geen A-kit shell sizes)
4. Geloofwaardige sounds zonder dat ik genoodzaakt ben om met VST's te gaan werken
5. Zo veel mogelijk dynamiek en muzikale uiting
6. Voldoende mogelijkheden om alles op mijn voorkeuren af te kunnen stemmen
7. Mogelijkheid tot uitbreiden naar 2de floortom en 3de crash

Mijn vorige kit was een Roland TD-4 KVX. Leuk setje maar veel te kleine pads en de sounds zijn gewoon slecht te noemen.

de EFnote vervult de meeste van mijn wensen.
De hardware is gewoon prima in orde: alles voelt lekker stevig en solide. De lambda-stands zijn ook aardig maar ik heb alles overgezet naar mijn custom Roland rack (uitgebreid rack t.o.v het TD-4 standaard rack). De lambda stands zijn prima maar als je een 3de crash wilt plaatsen wordt de boel al wat instabiel en wiebelig.

De afstelmogelijkheden in de module zijn wat beperkt. Je hebt eigenlijk alleen de beschikking over pitch, muffling en een 2-band EQ. Ook de velocity curves zijn beperkt (Roland biedt hier veel meer soorten curves, zoals een S-curve).
De reverb opties zijn aardig maar ook vrij beperkt (hall,room,plate). Wel fijn om wat meer body te geven aan je kit!
Het is ook mogelijk om extra layers toe te voegen aan een instrument. Dit heb ik nog niet geprobeerd.
Wat ook een fijne bijkomstigheid is, is de bluetooth verbinding (in en out).

even op een rijtje, de voor- en nadelen;

PRO's hardware
- Goede, stevige stands / clamps met alle benodigde afstelmogelijkheden
- Mooi afgewerkte ketels die een stuk beter ogen dan de roland PDX pads
- Ophanging van de toms is 'geveerd' waardoor ze wat realistischer bewegen bij het bespelen
- fan-tan-tische bekkens. 360 graden bespeelbaar, goede 'feel' en de cup van de ride is subliem. Dit zijn de beste cymbals op de markt wat mij betreft (wellicht dat de digital ride van Roland beter is maar die heb ik nog niet geprobeerd)
- hi-hat pedaal is goed doorontwikkeld en speelt echt fijn. Veel dynamiek en veel gradaties in open/close stand
- Mesh heads reageren net als die van Roland. Gewoon goed dus. wel lekker strak opspannen want anders heb je trampolines
- Aparte trigger area bij de snare voor x-stick spelen. Ziet er wat maf uit maar het werkt erg goed
- Kick drum is dik in orde en speelt meer als een echte bassdrum dan de KD-8 die ik gewend was bij de TD-4
- Handige houder voor de module + smartphone. Flexibel en goed in te stellen op een fijne stand

CON's hardware
- De lambda stands zijn niet stabiel als je er meer op wilt monteren dan de basis elementen
- Pootjes van de kick zijn niet erg ver uit te schuiven. Mijn kick staat op een noise eater (NE-10) en ik moest er nu NE-1-tjes bij kopen om de boel stabiel te kunnen plaatsen


PRO's module
- De sounds van de drumkits zijn eigenlijk allemaal erg goed. Had ik met mijn TD-4 continue het idee dat ik met een e-kit bezig was dat is nu helemaal weg. Dit komt voor mij dicht genoeg bij een Akit om er eigenlijk niet meer bij stil te staan
- Weinig tot geen machine gunning, ook niet bij snelle passages
- Bluetooth integratie voor mix IN en MIDI OUT
- Pitch en muffling en fijne reverb opties
- Eenvoudige en intuïtieve navigatie van de module
- Wijzigingen worden automatisch opgeslagen. Handig
- Formfactor is erg goed. Klein maar fijn!
- Sensitivity is dik in orde en zorgt voor een groot dynamisch bereik
- Handige 'levels' optie waar je snel de elementen van je kit qua volume kunt afstellen op elkaar en je mix-in

CON's module
- niet uitbreidbaar met extra sounds/kits. Ik denk niet dat ik het nodig zal hebben maar toch, wat percussie sets erbij zou fijn geweest zijn
- 2-band EQ voor de instrumenten is wat beperkt
- Wat meer inputs zou fijn zijn geweest. ik moet nu de cup triggers op mijn crashes opofferen voor crash 3 en tom 4
- Velocity curves wat beperkt


alhambra

#19
jan 27, 2022, 11:45 Last Edit: jan 27, 2022, 11:49 by alhambra
Zo weer een update over de EFNOTE 3:

Afgelopen week bij oefenen met de band gebruikt, efnote op een rek (losse standaards is mij niet snel genoeg).
Opzetten, volume instellen en klaar (nou vooruit tijdens het spelen heel af en toe een kleine aanpassing op individuele volumes van pads).
Dit ging heel erg goed, duidelijk meer gevoel en dynamiek (de klacht van de bandleden was vooral dat er weinig verschil was tussen hard en zacht spel). Triggers ingesteld tot op het randje van de gevoeligheid, dus als je hard slaat dat deze ook op zijn hards klinkt) en dan 1 of stappen terug is mijn tactiek.

Drumstel ging perfect op in de mix, waar anderen vaak of in het geheel verdwenen of te duidelijk aanwezig waren, vaak door te overdreven drumsounds.

De 3 poot statieven hadden voor mij niet gehoeven, zijn inderdaad minder stabiel en voor mij is een rack veel handiger.
Ik maak een rack altijd perfect passend zodat het rechtop in de auto past, kort daarom rustig een rack flink in.
Kabels eraan vast, alle klemmen, tomhouders enz enz perfect op de plaatst en in 10 minuten staat alles klaar.
Die 3 poten kan je ook niet heel makkelijk naast elkaar kwijt, nou naast elkaar wel maar zodra je er 1 wat gedraaid zet zitten ze elkaar snel in de weg. Wat verder opvalt, de boom armpjes zijn glad afgewerkt en hebben de neiging daardoor te draaien (of heel hard aan draaien wat niet nodig zou zijn als de armen rus waren).

Kortom, zeer tevreden over de module, cymbalen en pads, minder over de hardware. Kwaliteit van e.a. kan alleen de toekomst uitwijzen.

O het drumstel klonk wat weer anders dan thuis, wat doffer/matter dan thuis. Zo zie je maar dat je wel sterk afhankelijk bent van in dit geval de p.a. van de oefenruimte. Thuis een fohhn set en in de oefenruimte een samenraapsel van 20 jaar oud.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Koop een Roland MDS-4 rack past zo rechtop in je kofferbak.

alhambra

Is al aangepast en dan niet half werk.
Neem een oude basdrum, met de slijptol een vak eruit waar precies de efnote module in past, elektra aan de binnenkant, led verlichting aan de voor kant. Alle kabels weggewerkt in de bassdrum, alle elektra in de bass drum, 1 aansluiting aan de buitenkant en klaar.
Nou niet helemaal, ik wil ook nog 4 jack aansluitingen voor de 4 outputs.
In de tomhouder op de bass zit nu de houder voor de strike multipad en aan die houder zit met een klem een simpel rack waar de rest aan hangt, toms, cymbalen.
Alle kabels en aansluitingen met fluoriserende tape gelabeld, in het donker op een podium zijn die teksten op de kabel echt niet te lezen.
Opbouwen in minder dan 10 minuten, afbouwen 5.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

Alhambra wanneer kan ik je Efnote 3 set overnemen, ik ben wel weer eens toe aan iets nieuws… hahaha????

alhambra

Voorlopig niet, sterker nog ik heb er ondertussen twee.
Ach ik koop wat ik wil en wanneer, heerlijk kan doen wat ik wil (misschien naar jaren hard werken kom jij ook ooit in die positie, ik betwijfel het).

Btw de ayotte collectie begint ook gestaag op te lopen, heerlijk !!!!!!!
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

chico

#24
jun 23, 2022, 14:27 Last Edit: jun 23, 2022, 21:07 by chico
Je hebt ook de ad5, mimic pro, en de strike module he?

Ik ga zelf de ad-5 gebruiken met mijn roland set,
En ik gebruik nog altijd mijn uitgebreide Markdrum Yes set!

Omhoog