leren tensionrod washers

Gestart door drfill, aug 11, 2019, 12:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

drfill

als je ook loslopende tensionrods hebt, op snare bv. (door rimshots) wat heel goed werkt is leren washers,
(a la canopus bolt tight) er zijn meer oplossingen te koop.. maar deze hebben ook nadelen, bv lug locks, zitten
in de weg voor stem sleutel..   loc tite of plastic spray etc.  maken je rods weer slechter draaiend, als je
normaal moet (bij)stemmen..   teflon, plastic en metaal (standaard) hebben niet genoeg grip..
dus dacht ik aan leren washers (maken)  deze werken heel goed hiervoor icm. de metalen ring..
dit gaat heel makkelijk met een paar holpijpen (alleen 10mm en 5mm nodig) en een oude leren broekriem waar je ze uit slaat .. 
https://www.hbm-machines.com/producten/gereedschap-en-toebehoren/holpijpen/hbm-8-delige-professionele-holpijpset?channable=e13762.TVBONjQwNA&gclid=EAIaIQobChMI4M6748364wIVCdKyCh3AogsXEAQYBSABEgJEgfD_BwE
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Harre

Wellicht vreemd genoeg heb ik er nooit last van, ook niet door het slaan van rimshots die ik eigenlijk altijd wel sla op de snare maar er werd in dit soort gevallen altijd geroepen: vioolhars. Toch is dit in mijn beleving ook wel een mooie oplossing  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

drfill

ik had het met die cast hoops, op snare..  vioolhars is ook een optie, alleen kijken welke je koopt
(sommige zijn te hard) en is beperkt houdbaar..  goeie leren ringen gaan wel tig jaar mee..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

GEWELDIG !
 Heb echt geen idee (ook niet n beetje) waar dit over gaat. Broekriem????
Hoef t ook niet te weten hoor
There is no music without jazz

drfill

#4
aug 12, 2019, 09:43 Last Edit: aug 12, 2019, 09:49 by drfill
ja, maar als je post dan geef ik ook antwoord.. deze dingen.. kun je ook helemaal namaken,
maar 1 leren ring werkt ook al genoeg..  'broekriem' is het sterke leer wat je nodig hebt met
een 'gladde' kant en een ruwe kant (onder) 
http://canopus.shop2.multilingualcart.com/ori/50038/goods_img/goods_16_1.jpg
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Aha en weer wat geleerd !
Drfill, dank je wel voor t verduidelijken.
There is no music without jazz

Omhoog