Wie is de drummer op "Duurt te lang"

Gestart door dunDaan, mei 01, 2019, 18:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

dunDaan

Ik vind het nummer op sich wel aardig, maar ik vind die drumsound echt fantastisch, dus ik zou graag weten wie dit nummer heeft ingedrumd zodat ik wat dieper in het eea kan duiken.

Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

MatiZ

Als ik mij niet vergis is dat ook de drummer van Jan Smit en Nick en Simon; Marijn van den Berg...
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Hoefnix

Marijn heet van den Berg en dat is toepasselijk want hij heeft een berg spullen.

http://www.damount.nl/damount.nl/Gear.html

Wordt nog lastig om de set te achterhalen.

musiqman

Op de plaat lijkt het me haar vriend, mede producer van het nummer EN haar live drummer Sebastiaan Brouwer, al dan niet geholpen door sampled layers.

Bij de DBZVNL is het idd Marijn van den Berg.

Deze speelt meestal op de Starclassic Bubinga, voor zijn deal met Tama speelde hij op de Adams 8000

Vaak met 8/10/14/22 danwel 10/14/22.

Hier lijkt het de Superstar Birch te zijn.

HarryD

Marijn van den Berg volgens de site van Marijn van den Berg ("CD's en CD singles waarop ik te horen ben")
Hier dus: http://www.damount.nl/damount.nl/Discography.html

dunDaan

Dank allen. Ik kan vooruit.

Marijn heet van den Berg en dat is toepasselijk want hij heeft een berg spullen.

http://www.damount.nl/damount.nl/Gear.html

Wordt nog lastig om de set te achterhalen.
Mijn God zeg, wat heeft die gast een berg spullen inderdaad. Zou hij reageren als ik 'm eens een mailtje stuur? Ik ga het gewoon proberen ......
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

Vraag hem dan ook meteen naar de naam van de geluidsman, want die is voor minstens 80% verantwoordelijk voor een/de goede (drum)sound.

dunDaan

Kreeg nog snel bericht terug ook nog :)
Hij speelt bij dit nummer blijkbaar op een Tama Superstar Hybrid, inclusief de originele snare waar dan weliswaar een sample overheen zit.
Op de snare heeft hij een Evans Power center reverse dot en op de toms G2 clear.

Tsja, de geluidsman is natuurlijk erg belangrijk, net zoals de stemming van de vellen en de manier van spelen.
Maar goed, is altijd een leuke uitdaging om een bepaalde sound zo goed mogelijk te benaderen, dus ik kan nu kijken hoe ik dat het beste kan bereiken.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Tof dat hij zo snel en open reageert.

Het geeft ook weer aan dat de Superstar als middenklasser veel waarde voor het geld geeft. Ik vond mijn Superstar het ook prima doen in de studio.
Opvallend wel dat hij de snare ook gebruikt. Dat vond ik veruit het zwakste deel en daar kon ik ook niet goed mee uit te voeten. Alleen met een bak compressie was daar iets van te maken, ten koste van dynamiek. Dat past natuurlijk wel goed bij het meer "in-your-face" popgeluid dat we hier horen. En met nog een sample er overheen blijft er weinig over van het originele geluid.

kaboemba

Euhh er zit een sample overheen !!!!!!

Technobeat

Euhh er zit een sample overheen !!!!!!
Ja .... trigger , module en dan in de mix :) , denk ik  :?  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

kaboemba

Ja dan kan je dus leuk leuteren over welke snare gebruikt hij hier maar dat doet er dan niet echt heel erg toe.

Technobeat


Idd , daar heb je wel gelijk in .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Omhoog