Vreemde lichamelijke verschijnselen na het drummen

Gestart door Nlz, nov 19, 2011, 17:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Stella

Ik heb live best vaak dat ik mijn ademhaling niet meer kan controleren, mijn hart heel hard gaat en ik zit te trillen. Dat heeft echter meer met 'in de muziek zitten' te maken dan met drummen. Ik kan dit ook hebben als ik naar muziek luister, live. Eerder een teken dat ik erg geniet dan dat er iets mis is denk ik :)

Hoefnix

Dat klinkt als hyperventilatie Stella

Nijlpaard

Eens, het lijkt me igg goed om eens bewuster naar de ademhaling te kijken :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Hoefnix

In de racewereld is het een bekend fenomeen dat (amateur-)coureurs bijna out gaan vanwege ademhaling. Op het rechte stuk wordt normaal ademgehaald, in de bochten houden ze hun adem in omdat het spannend is.

Als je mee-ademt met de ritmes krijg je denk ik hetzelfde effect. 

MatiZ

Ik merk inderdaad ook wel eens dat bij wat lastiger stukken ik mijn adem inhoud (concentratie?) en als we weer in de flow zitten weer normaal en rustig ga ademen...
Droge bek is standaard maar een flesje water doet hier wonderen :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

djska

Ik houd ook mijn adem soms te lang in en ik weet wel zeker dat het goed zo zijn langzaam en diep in te ademen, maar dat is lastig met drummen, voelt alsof je nog een 5e ledemaat aan de gang moet houden.

Omhoog