Vreemde lichamelijke verschijnselen na het drummen

Gestart door Nlz, nov 19, 2011, 17:01

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Nlz

Ik merk de laatste tijd als ik gedrumd heb dat ik 'last' heb van tintelende lippen, en een lichte houtsmaak ik mijn mond... En nee, ik sla mijzelf niet regelmatig voor mijn kop, dus dat kan het niet zijn. Maar wat dan wel?

Andere soortgelijke ervaringen mogen uiteraard ook gedeeld worden  ;)
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

paQ

Bloeddruk

Nlz

Verklaar u nader?
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drum1964

Probeer eens je drumsticks met je handen vast te houden ipv tussen je lippen.  8)7
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Ruud


Ik merk de laatste tijd als ik gedrumd heb dat ik 'last' heb van tintelende lippen, en een lichte houtsmaak ik mijn mond... En nee, ik sla mijzelf niet regelmatig voor mijn kop, dus dat kan het niet zijn. Maar wat dan wel?

Andere soortgelijke ervaringen mogen uiteraard ook gedeeld worden  ;)


Mijn ervaring: een ontzettend droge keel.. Waarvan ik eigenlijk zelf denk dat het met m'n ademhaling te maken heeft, of met dat ik door m'n mond adem, ipv neus.

Kan zoiets bij jou niet de oorzaak zijn?
you do mind about your make up, but you better make your mind up now

paQ

Soort hyperventilatie.  Zou ook kunnen ja

82keiko

Hmmm tintelende lippen krijg ik van de kou, droge lippen door zo enthousiast bezig te blijven spelen dat ik vergeet te drinken, maar een houtsmaak zomaar? Hmm, geen idee wat dat kan zijn  :R

Nijlpaard

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini

Tinteling in m'n broek van al die groupies!  8) :R

Hans

Niet toevallig op maat gemaakte houten vullingen in je kiezen ?

Erik

huhhuhhuh...He has taste of wood in his mouth. huhhuhhuh.


Geintje. Wel vervelend, heeft dat niet met droge mond en zware ademhaling van doen? Dan 'proef' je de lucht die in de kamer hangt. En als er parket ligt en een drumstel zal er wel een houtachtige geur hangen.
Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

Leon

Droge keel en mond herken ik, maar alleen van optredens.
Misschien heeft het met enthousiasme te maken?

Nlz

Nou ja, vervelend is het niet hoor, het viel me alleen de laatste tijd wat meer op. Zal dr wel gewoon bij horen voor me.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

drum1964

Droge mond door warmte van 1000w PAR 64 lampen die recht op je knikker schijnen heb ik ook wel eens last van.
Gelukkig  word er tegenwoordig meer met LED verlichting gewerkt op een podium.
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Technobeat

Heb wel eens last van tintelende vingers als ik lekker aan aan het spelen ben met veel en lang 16e op de hihat .

NLz , misschien i.v.m. de houtsmaak eens een keer spelen met een kauwgummetje in de mond ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hoefnix

Zou het kunnen dat je met het ritme mee ademt?
Van auto-coureurs weet ik dat je ongelooflijk gaat hyperventileren als je met het circuit 'mee-ademt'. Adem inhouden in de bochten en na de bocht heel snel en oppervlakkig ademhalen enzoverder. Misselijkheid, tintelingen, rare smaak in de mond en hoofdpijn zijn dan normaal.

Dries


Van auto-coureurs weet ik dat je ongelooflijk gaat hyperventileren als je met het circuit 'mee-ademt'. Adem inhouden in de bochten en na de bocht heel snel en oppervlakkig ademhalen enzoverder. Misselijkheid, tintelingen, rare smaak in de mond en hoofdpijn zijn dan normaal.


Stimuleer jij de staatskas af en toe wat extra ?

Ik kom nooit verder dan wat eeltplekjes, soms een blaar of pijn in de gewrichten van mijn vingers door de stokken even slordig vast te houden. De ''klappen'' worden dan niet voldoende geabsorbeerd.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Hoefnix

Af en toe wel :)

Normaal ga ik met de trein... maar soms even los gaan op een circuit is heel leuk.

groovemaker

Had tijdens het drummen vaak last van Panner.

Nu ik mijn techniek aanzienelijk heb verbeterd, heb ik er TIJDENS het spelen geen last meer van.
Maar nu vaak als ik NIET speel.....

If it's too Loud you're too old!

Nijlpaard

Panner ??
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Johan

google.nl typ panner  :w :w

dunDaan

De ziekte van Panner typeert zich meestal door stijfheid en pijn van de elleboog. Meestal bevindt de pijn zich aan de buitenzijde, maar pijn kan in de hele elleboog voorkomen. Panner komt vaker voor bij jongens in de leeftijd van 4 tot 8 jaar, maar kan tot ongeveer 12 jaar voorkomen. Het is een aandoening van de bloedvoorziening van de groeischijf aan de buitenzijde van de elleboog.
Thank God for Google
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Rick

Tinteling in mijn onderarmen, pols en net achter mijn pink onderkant hand zeg maar. Allemaal spieren die je gebruikt met spelen, lijkt mij een logisch genoege verklaring. Last heb ik er niet van, vind het eerder wel lekker eigenlijk haha.

groovemaker

Tja dat Panner (officieel Ziekte van panner) kwam bij mij toch wel een heel stuk later dan
12 jaar. De oorzaak ligt mogelijk wel ergens in die leeftijd.

Het houdt in dat een fragmentje bot uit gewricht (panner komt alleen voor in elleboog en knie) losraakt door een (tijdelijk) tekort aan bloed en zuurstof, meestal veroorzaakt door een zeer snelle groei. Dit kan ook als je te veel je biceps traint.

Ik ben er aan geopereerd, maar het is na die tijd niet helemaal goed gekomen (nog).....

Mij panner kenmerkte zich door steken van pijn tijdens en na het spelen, en slotverschijnselen.

heeeeeeeeelll iirrrritanntt
If it's too Loud you're too old!

Mike

De houtsmaak weet ik niet, maar die tintelende lippen zijn vrijwel zeker door hyperventilatie. Ga maar eens op bed liggen en adem een minuut of twee erg diep in en uit.. trippy as hell, heel je lichaam en vooral je lippen tintelen dan!
Setup: Sonor Force 3007 (12", 14" floor, 16" floor, 22" bass)
Homepage - Facebook - YouTube

Omhoog