Welke Hoofdtelefoon?

Gestart door wexel, nov 16, 2011, 23:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Technobeat


Deze Sennheiser HD-205 ga ik zeker testen in de winkel .

Een andere optie zou zijn de Sony MDR-XB500 , met een frequentie bereik van maar liefst 4 tot 24.000hz en waarbij XB staat voor : exstra bass . 8)

Zowel de Sennheiser als de Sony zitten in het zelfde prijssegment , dus dat wordt nog moeilijk kiezen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

leeqnl

Ik ben momenteel aan het kijken naar de universele in-ear dingen van sennheiser. Moet ook heel goed spelen heb ik begrepen, en het staat op t podium iets beter dan dat je met zo'n dikke HD-205 op je hoofd zit (vind ik dan). Ben wel aan het sparen voor de in-ears van PAQ, maar nog niet genoeg centjes. En wil toch op niet al te lange termijn richting in-ear gaan. (iemand toevallig ervaring met de sennheiser IEC-6?)

frakke

Ben aan het twijfelen voor op de roland td11  tussen de Sennheiser HD 205 Hifi of de rolannd rh5?
Of iemand een ander voorstel. 
Alvast bedankt. 
Grts Frank.

Otje

Er is een keer sprake geweest over het merk 'Teufel'. De kritieken waren lovend over deze betaalbare koptelefoon , is me bij gebleven.. . Welk type het is geweest weet ik niet meer, wellicht dat anderen daar iets meer over kunnen zeggen.

http://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/alle-koptelefoons.html?partner_id=adwords.search.b.brand_generics_x.kopfh

frakke

#29
dec 25, 2014, 13:39 Last Edit: dec 25, 2014, 13:44 by frakke
Ziet er niet slecht uit + 10% korting nog bedankt voor de tip  ;)

Zou dan voor de  teufel Aureol Massive kiezen omdat die gesloten is.
Grts Frank.

dutchdrummer


Ik ben momenteel aan het kijken naar de universele in-ear dingen van sennheiser. Moet ook heel goed spelen heb ik begrepen, en het staat op t podium iets beter dan dat je met zo'n dikke HD-205 op je hoofd zit (vind ik dan). Ben wel aan het sparen voor de in-ears van PAQ, maar nog niet genoeg centjes. En wil toch op niet al te lange termijn richting in-ear gaan. (iemand toevallig ervaring met de sennheiser IEC-6?)


Yep, ik heb de Sennheiser IE 6, al enkele jaren. Voordeel (voor mij) ten opzichte van de hele dure gegoten in-ears, is dat ik nog kan horen wat er op het podium gebeurt.



Kwalitatief een prima in-ear, met 6 verschillende pasvorm dopjes. Kort geleden vergeleek onze toetsenman deze IE6 met zijn gegoten oortjes, en deze hebben zelfs iets meer bas dan die van hem.

Destijds €120 bij Feedback.

Hammar

Heb jij er geen last van dat, tijdens het spelen en je een beetje zweterig wordt, die dopjes langzaam uit je oren glijden?

Technobeat


Ziet er niet slecht uit + 10% korting nog bedankt voor de tip  ;)

Zou dan voor de  teufel Aureol Massive kiezen omdat die gesloten is.




Is een echte aanrader , ik heb hem zelf ook :) .
Heb er vorig jaar nog 79,= euro voor  betaald , maar idd : Een degelijke en goede no nonsense koptelefoon . 
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

frakke

#33
dec 25, 2014, 14:16 Last Edit: dec 25, 2014, 21:31 by frakke



Is een echte aanrader , ik heb hem zelf ook :) .
Heb er vorig jaar nog 79,= euro voor  betaald , maar idd : Een degelijke en goede no nonsense koptelefoon .


Had juist je topic gevonden en een paar revieuws gelezen op het www hoe zit het met de bass lees dat die overheersend is?  of valt het mee met de tijd.

hier is het topic voor de geinteresseerden
http://www.drum-forum.nl/index.php?topic=2662.0
Grts Frank.

Technobeat


Bass gehalte valt uiteindelijk wel mee , ik kwam van een Sennheiser HD205II , en die was niet zo goed voorzien van bass .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

frakke

ok Bedankt!!! ;)
Grts Frank.

dutchdrummer


Heb jij er geen last van dat, tijdens het spelen en je een beetje zweterig wordt, die dopjes langzaam uit je oren glijden?


Nee, heb ik geen last van. Met de juiste pasvorm dopjes blijft het goed zitten.

jjweydemuller

Ik heb ook de vic firth maar het geluid is niet al te best. Ik heb van de week deze besteld bij bax-shop en hem uitgeprobeerd.
http://www.bax-shop.nl/drum-hoofdtelefoons/kat-percussion-ktui26-isolerende-hoofdtelefoon

Deze dempt het tikken van de pads volledig weg en kwalitatief is het geluid stukken beter t.o.v. de vic firth koptelefoon



animal

#39
dec 30, 2014, 22:10 Last Edit: dec 30, 2014, 22:10 by animal
Ik heb deze http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtelefoons/focal-spirit-professional-studio-hoofdtelefoon/product-details.html, echt een aanrader (als je een niet al te dikke kop hebt). :)
Sluit prima af en een mooi neutraal/eerlijk geluid.

HHBBXX

Ik gebruik de Bowers & Wilkins P7, die sluit geluiden mooi buiten en kinkt super. Blijft ook comfortabel als je hem lang op hebt. Is wel duur, maar elke euro waard vind ik. Enne... de telefoon en deurbel hoor je, net als de tip op de pads, ook niet. Alleen maar gunstiger dus  :)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

djska

#41
jan 16, 2015, 08:08 Last Edit: jan 16, 2015, 08:09 by djska
Vergeet niet op de impedantie te letten! Bij een hogere impedantie (zeg groter dan 100Ohm) kan het volume tegenvallen als je de koptelefoon direct op een drummodule aansluit en dan heb je een aparte koptelefoon versterker die wel een veel hogere uitgangsspanning heeft (en daarmee ook bij hogere impedantie voldoende stroom levert).
De KRK van Bas is 36 Ohm en de Focal is 32, dus mooi hiervoor, bij de KAT zie ik niets staan.

richardcs65


echt een aanrader (als je een niet al te dikke kop hebt). :)


Helaas, dan valt deze af :'(
Er zitten behoorlijke prijsverschillen tussen de hoofdtelefoons, terwijl vrijwel iedereen toch tevreden lijkt over zijn eigen exemplaar. Wat is de voornaamste oorzaak van die hoge prijsverschillen en hoor je dat dan ook terug? En dan bedoel ik eigenlijk met name bij meedrummen met muziek met e-kit.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW


Jazz

Ik heb tot nu toe in-earpluggen gebruikt en wil overstappen op n
kwalitatief goedklinkende koptelefoon.
Nu is mijn aandacht gevallen op n Beyer dynamic DT 770M

En de Audio Technica ATH M40X

Is er iemand die een van deze twee of misschien beide merken kent ?
There is no music without jazz

Jazz

Keuze is gevallen op n beyerdynamics 860
There is no music without jazz

Paul

Keuze is gevallen op n beyerdynamics 860
Waarom die i.p.v. eerder genoemde kotelefoons?

Ik heb ongeveer een jaar geleden gekozen tussen een Beyerdynamic DT-770 Pro en een Audio Technica ATH-M50. Dat was in eerste plaats wel voor tijdens het werken/studeren en reizen, niet zozeer drummen.
Qua draagcomfort is de DT-770 onovertroffen vond ik. Het geluid is erg fijn, niet gekleurd, geen overdreven bassen, maar voor mij wat te terughoudend. De ATH-M50 is iets directer in geluid (niet per se gekleurder!), wat ik wel fijn vond. De ATH-M50 is ook iets minder afgesloten dan de DT-770, wat ik toch wel prettig vind werken. Voor studio-doeleinden niet per se een pluspunt.
Zou ik de keuze nu opnieuw moeten maken, dan is het wederom een moeilijke keuze.

Jazz

Afgelopen tijd in-earpluggen gehad. Vorige week even n beyerdynamic 990 opgezet van iemand anders. Vond m wel veel te donker van geluid maar t verschil was enorm.
Afgelopen zondag in n shop beyerdynamics 660 en 860 uitgeprobeerd en deze laatste vond ik prima zitten en t geluid beviel me wel.
Is zo'n ongelooflijk verschil met die eartjes
There is no music without jazz

willem4130

Ik heb onlangs een Sennheiser HD25 II-c gekocht. In eerste instantie voor live monitoring (weliswaar akoestische kit) maar ik zit er sindsdien ook thuis al mijn muziek mee te luisteren.

Ben er ongelooflijk tevreden over. Sluit goed af en eerlijke geluidsweergave. Te gek ding :Y
In hoeverre deze headphone zich leent voor een e-kit durf ik niet te zeggen maar kan me bijna niet voorstellen dat het tegenvalt.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

HHBBXX

Er zitten behoorlijke prijsverschillen tussen de hoofdtelefoons, terwijl vrijwel iedereen toch tevreden lijkt over zijn eigen exemplaar. Wat is de voornaamste oorzaak van die hoge prijsverschillen en hoor je dat dan ook terug? En dan bedoel ik eigenlijk met name bij meedrummen met muziek met e-kit.
Er zitten echt wel duidelijke verschillen in de koptelefoons hoor. Ik ben een uurtje gaan luisteren en toen uitgekomen op de B&W P7. Die heb ik gekocht om naar muziek te luisteren, omdat ik toen nog niet aan het drummen was  -O-
Mijn doel was toen om in de trein de buitengeluiden te dempen en dat deed deze prima, zonder zo'n systeem die "tegengeluid" maakt om buitengeluid te neutraliseren. Werkt ook wel goed, maar ik vond het geluid minder mooi. Gelukkig werkt-ie bij mijn e-kit ook perfect.

Waarom is dan iedereen tevreden met zijn koptelefoon? Volgens mij omdat je er een paar probeert en dan degene koopt die je het meeste aanstaat. Je kunt natuurlijk niet alle soorten die er zijn uitproberen voordat je een keuze maakt  :6  En dan is die je hebt gekozen de beste die je kent en dus voldoet-ie prima  *O*  Gelukkig maar...
Nou ja, dat denk ik dus.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Omhoog