Yamaha Stage Custom shellset

Gestart door HHBBXX, dec 29, 2016, 18:54

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

HHBBXX

Hoi allemaal,

Sinds 25 november ben ik bezig om een Yamaha Stage Custom shellset op te knappen. Ik heb deze set kunnen kopen voor weinig geld en dat maakte het interessant als project om deze set weer nieuw leven in te blazen. Dit heb ik al gedaan voor 2 snares en die gebruik ik nog steeds regelmatig met veel plezier.

Deze set heeft de nodig gebruikssporen en had wel wat aandacht nodig. Volgens mij is het een verhuurset geweest of zo. Er zaten in elk geval stickers op met een soort typenummer, vandaar dat ik dat vermoed. Deze set heb ik gekocht in een liquidatieverkoop en later ben ik nog terug gegaan om nog een bassdrum en 2 snares te kopen. De bassdrum voor de pootjes, want die zaten bij mijn eerste aankoop er niet bij. Van de snares is er inmiddels 1 klaar, maar die houd ik even buiten dit topic.

Oke, tijd voor plaatjes:





Netjes alles bij elkaar houden, maakt het straks weer makkelijker  :P


Die stickers hebben ook wel even tijd gekost om te verwijderen, pffff


Zoals ik al zei, gebruikssporen


Toch maar aan het schuren gegaan, die krassen waren toch wel diep



De laatste loodjes


De bassdrum paste niet in mijn spuitcabine, dus met zeilen een deel van de zolder tot spuitcabine omgebouwd



Na 4 lagen blanke lak, nog even polijsten en in de autowas gezet. Dan zie je dus dit:


En nu met de opgepoetste metalen spullen er weer op


Detail van de mooie houtnerf die nu zichtbaar is


Dit is nu de stand van zaken, 1 down, 3 to go...


Ik vind het wel wat worden. Wat vinden jullie ervan?

Groeten,
Harry.


Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

drfill

wow.. dat heb ik dus nog nooit gezien, lak tot op het hout afgeschuurd.. vroeg me altijd af hoe dat eruit zou zien..
maar is dus een heel cool effect met blanke lak..  en echt niemand heeft die kleur..  mooier als origineel ..
(maar ik hou dan ook van naturel kleuren..)
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Robert-Jan

Sjiek hoor!
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Klasse Harry. Hoeveel tijd gaat daar welnie in zitten om de trommels zo te krijgen ?

Hammar

Goed bezig! *O*

Technobeat


Super netjes , ziet er zeer naturel uit zo 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

#6
dec 29, 2016, 23:05 Last Edit: dec 29, 2016, 23:13 by HHBBXX
Klasse Harry. Hoeveel tijd gaat daar welnie in zitten om de trommels zo te krijgen ?
Met het schuren op zich ben ik per trommel tussen de 30 minuten (voor de kleine tom) tot 90 minuten (voor de bassdrum) bezig dus dat valt niet tegen. Het spuiten is vooral wachttijd waarin de boel moet drogen, dan even licht schuren, schoonmaken en de volgende laag. De doorlooptijd is dan 4 dagen, gewoon 1 laagje per dag, maar weinig tijd per laag, hooguit 15 minuten alles bij elkaar. Dan minstens een week uitharden en polijsten, was voor de kleine tom klaar in 20 minuten.

Het kost dus wel even wat tijd, maar het effect vind ik wel cool. Had het ook nog nooit gezien en eigenlijk was mijn plan om ze weer zwart te spuiten, maar dan moest ik de diepere krassen eerst superglad plamuren. Op zwart zie je elke oneffenheid en na het schuren vond ik het er zo cool uitzien dat ik maar direct lak op heb gemikt.

De meeste tijd zit em eigenlijk nog in het mooi maken van het ijzerwerk. Nogal flink moeten poetsen en smeren, pffff. Daar krijg je echt pijn van in je handen...
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

animal

Ziet er strak uit  :Y . Als ik dit soort van zaken zie zou ik willen dat ik ook wat 'handiger' was geboren. ;(

Mad Devil

Een mooi project, met een pracht resultaat.
Bedankt dat je dit met ons wilde delen.
Gear: Yamaha V Power 22', 16', 13', 12'. Yamaha Recording Custom snare 14' x 7'. Paiste 2002 ride, crashes en splash. Paiste 2002 sound edge hihats

Otje

Met het schuren op zich ben ik per trommel tussen de 30 minuten (  ) tot 90 minuten (   ) bezig dus dat valt niet tegen.
"Oooooh...
Zeg Harry, Ik durf 't haast niet te vragen.. maar uhh...

jamsmurf

Wauw! Arbeidsintensief, maar gezien het resultaat de moeite meer dan waard!
HULDE!

HHBBXX

"Oooooh...
Zeg Harry, Ik durf 't haast niet te vragen.. maar uhh...

Oei, die gaat wat langer duren. En het spuiten van de lak...
Ik pas even voor deze  :)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

HHBBXX

Bedankt voor de positieve reacties, dat is leuk om te horen.
Inmiddels heb ik de 3 toms in elkaar zitten.  *O*

Waar ik nog naar op zoek ben is de Yamaha tom stand welke op de bassdrum geplaatst moet worden en waar de 10 en 12" toms aan komen te hangen.
Heeft iemand die toevallig nog liggen en niet meer in gebruik? Dan wil ik hem graag overnemen  :Y  Ik heb een nieuwe gezien in een webshop in de UK, maar die kost wel wat.

Onderdeel van de lol is om zo voordelig mogelijk deze set weer goed en compleet te maken.

Zo mis ik ook nog 1 onderste deel van de bassdrum poot, zo'n schroefdeel met een puntige onderkant. Ik zal er eens een foto van maken en dan bij de gevraagd topics neerzetten. Maar toch alvast even ook hier de vraag om deze spullen.

Ik hoor het graag als iemand me hieraan/hiermee kan helpen.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

musiqman

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/yamaha-doppel-tom-halter-double-tom-holder-yess/575129137-74-6252

En als je er liever 1 hebt met drie gaten in de holder wilt voor bijv een splash, wil ik die wel ruilen, zocht er juist een met twee.

Black Page

Neem contact op met jouwdrumstel.nl
Wellicht heeft hij zo'n stand....

Grt Rene

HHBBXX

Bedankt voor de tips, ik ga er eens naar kijken.
Wessel, ik heb je een pb gestuurd.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

J.W.S

#16
jan 01, 2017, 14:50 Last Edit: jan 01, 2017, 15:03 by J.W.S
Ik heb hier nog een met 3 gaten te liggen van Yamaha.
Ik heb zelf laatst een Yamaha stage custom advantage nouveau weer opgeknapt. Bij bax-shop kan je het rubberen pootje zo aanvragen.
Ludwig Classic maple - Murat Diril Cymbals - DS Drums

Harre

Het kost dus wel even wat tijd, maar het effect vind ik wel cool.
Dat is een understatement in mijn beleving. Echt super vet!
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

HHBBXX

Ik heb hier nog een met 3 gaten te liggen van Yamaha.
Ik heb zelf laatst een Yamaha stage custom advantage nouveau weer opgeknapt. Bij bax-shop kan je het rubberen pootje zo aanvragen.
Hoi J.W.S.

Ik heb je gisteren een pb gestuurd. Heb je die al gezien?

Groeten,
Harry
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

HHBBXX

Alle trommels zitten weer in elkaar.
Zo ziet de bassdrum er nu uit. Hier mis ik nog wel wat spanschroeven, een mooie ring om het gat in het voorvel en het stelpootje voor de bassdrum poot (zie gevraagd topic), maar het begint al ergens op te lijken.



Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Technobeat


Netjes Harry :Y  , wij zijn nu erg benieuwd naar het eindresultaat , dus als je de set helemaal compleet hebt zien we graag en aantal mooie plaatjes :)  .
Het kan niet anders dan dat het een super kit wordt .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

HHBBXX

Ik zal zeker wat foto's plaatsen als ik de boel compleet heb. Nog een aantal dingen bestellen en zoeken, komt wel goed denk ik.  8)
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

hjs

Gaaf hoor  :Y

HHBBXX

Hij is klaar!
Dinsdag heb ik de laatste spullen opgehaald, die waren besteld bij de importeur van Yamaha. Tomhouders en wat spanschroeven. Het bassdrumpootje heb ik via Interdrum kunnen krijgen. Niet helemaal dezelfde, maar wel een originele Yamaha, dus ik vind het best zo.

Hij is nu opgebouwd en ik speel er nu op, dus de Starclassic is even naar zolder verbannen  -O-
Maar ja, na al dat werk wil ik er wel even van genieten natuurlijk. En hij klinkt lekker! De ophanging van de "floortom" met een eigen Yamaha stand werkt ook goed. Stukken beter dan met een multiklem aan een cymbalstand (wat ik bij de Starclassic gebruik). Ook de nieuwe K hybrid 9" splash kan ik nu mooi boven de toms hangen met de 3e aansluiting in de tomhouder.

Zo staat het er nu bij:



Zo is het toch een soort floortom  :P


Met de Ludwig snare die ik vorige week heb gescoord, ook een lekker trommeltje!  :Y


Ik ga er nog even van genieten, tot later  *O*

Groeten,
Harry.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Harre

Echt héél netjes geworden. Super gaaf op deze manier.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Omhoog