Aansluiten Elektrisch drumstel iDM05 via Laptop HELPP

Gestart door Johnny Carvalho, jan 31, 2016, 17:31

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Johnny Carvalho

Goedenmiddag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Johnny Carvalho en hoop via deze weg antwoord te krijgen op mijn probleem. :?

Ik heb een elektrisch drumstel iDM05 gekocht voor mijn zoon van 5 jaar. Hij is super muzikaal en wilt als het aan hem ligt de hele dag muziek maken.

Ik ben afgelopen 2 dagen bezig geweest om zijn drumstel aan te sluiten en alle programma's te installeren. Ik krijg geen geluid uit mijn boxen als ik op de pads sla!!! HELPPPP

Drumkit via USB aansluiten op LAPTOP

Als ik de USB kabel in me laptop stop brand het groene lampje maar heel kort en vervolgens gaat het lampje weer uit. Als ik dan de USB stekker er opnieuw instop gaat het groene lampje weer branden. Is dit de reden dat als ik het besturingsprogramma heb draaien ik geen groen lampje krijg en het programma de e-drumkit niet herkend? Kan het kloppen dat de laptop automatisch de voeding onderbreekt van de drumkit?

De geinstalleerde software 'Virtual Drum X Game' ziet de drumkit niet. Je hebt een icoontje waar een groenlampje moet branden bij Joystick. Daar staat nu None en er brand een rood lampje (ipv groen).

Ik heb via configuratiescherm al gekeken bij Aparaten en daar herkend hij wel de USB MIDI DRUM.

Hebben jullie een idee hoe ik de elektrisch drumstel aan de praat krijg? Alle snoertjes en alle programma's zijn geinstalleerd. Moet ik misschien nog extra drivers installeren. Ik heb niet zo heel veel verstand van dit soort zaken dus heb echt jullie hulp nodig!!!

Bedankt alvast en hoop dat mijn zoontje zo snel mogelijk kan rammennnnn

Groet,
Johnny




animal

#1
jan 31, 2016, 18:37 Last Edit: jan 31, 2016, 18:48 by animal
Heb je er een cd bijgeleverd gekregen?
Zo ja,  staat er een mapje genaamd "drivers" op?
Zo ja, deze installeren.

Ik weet niet welke versie van Windows je gebruikt, maar wat ik op internet vind is allemaal behoorlijk gedateerd, uit de tijd van windows '98  :?  :?
Ik lees dat het nog zou moeten weken op Windows 7, maar als je windows 10 gebruikt, zou dat wel het probleem kunnen zijn.
Een andere mogelijkheid is dat je een USB-3 aansluiting gebruikt, het ZOU allemaal downwards compatible moeten zijn, maar praktijk en theorie liggen wel vaker uit elkaar.

Omhoog