Rods

Gestart door Jazz, jan 24, 2016, 20:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jazz

Ik wil een paar rods. Ik kan in mijn band niet met stokken spelen , wel met rods.
Fijne stokjes is t niet, wel wat steviger maar die heb ik al. Ik vind deze echter te zwaar,
te lomp.
Zijn er wat stevigere rods die licht in gewicht zijn ?
There is no music without jazz

Hoefnix


willem4130

Toevallig afgelopen vrijdag twee setjes rods gekocht.

Ik denk dat het enige zinvolle advies is om er een paar te proberen. Ik vond het bizar hoeveel verschil er zat in speelgevoel en klank. Sommigen vond ik daarom echt waardeloos (althans, voor mijn smaak en beperkte kunde) en dat had ik op basis van specs alleen nooit kunnen achterhalen. Het zijn in die zin echt rare dingen. 

Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan met bamboe varianten, geloof ik. Voor mijn gevoel kwamen die het meest in de buurt van een 'light' versie van stokken. Die waren dun maar voelde wel stevig (zowel qua duurzaamheid als qua speelgevoel). Maar goed, de tijd zal het leren :-)

Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Jazz

Hier in de omgeving zit niet zoveel om dit uit te proberen en om nu zo te bestellen.....
Dan weet ik nog niets. In de muziekzaak hebben ze hooguit 2 soorten, dat schiet niet op. Misschien toch maar wat verder zoeken, moet daar bijna n uur voor rijden.
Vandaar ook mijn vraag. Maar je hebt wel gelijk, ik moet ze toch eerst uitproberen.
There is no music without jazz

Technobeat


Ben je zowel bij Muziekcentrum Venray en bij Hans van Bree geweest Jazz ?

En Willem , heb jij die uitgebreidere keuze gevonden bij Stockenhof in Beek / Ubbergen of elders ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Jazz

#5
jan 24, 2016, 21:42 Last Edit: jan 24, 2016, 21:45 by Jazz
Ha,
Ja bij beiden. Je kunt er wel bestellen, dat is geen probleem.
Maar ja , dat kan ik zo ook. Ik denk niet dat ze meerdere soorten gaan bestellen met de kans dat t niet de goede zijn.

Voor zover ik weet is Adams in ittervoort de zaak met meerdere keuzes, hoop ik.
There is no music without jazz

Nijlpaard

Je hebt een PB :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

willem4130

Ben je zowel bij Muziekcentrum Venray en bij Hans van Bree geweest Jazz ?

En Willem , heb jij die uitgebreidere keuze gevonden bij Stockenhof in Beek / Ubbergen of elders ?
Bij Stockenhof inderdaad. Stuk of 7 paar vergeleken.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Technobeat


Is op zeker een goede muziekzaak , en met een trotse Thijs aan het roer :)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

willem4130

Is op zeker een goede muziekzaak , en met een trotse Thijs aan het roer :)  .
Ik koop al mijn 'kleinigheden' daar: dus vellen, stokken (rods), soms hardware etc. Leuke gastvrije winkel met aardig en deskundig personeel. En je kunt er altijd alles proberen. Daar kwam ik er dus achter dat de ene rod de andere niet is. Vind het verschil eigenlijk groter dan tussen stokken.

Beetje off-topic maar wat ik ook leuk vind aan Stockenhof is dat ze een oogje hebben voor merken met goede prijs/kwaliteit-verhouding (Natal bijvoorbeeld) maar dat ze er ook vroeg bij zijn bij merken als Sakae (alhoewel het natuurlijk al lang bestaat waren ze wel een van de eerste winkels die de sets op voorraad hadden.
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

Wouter Menken

#10
mrt 30, 2016, 14:42 Last Edit: mrt 30, 2016, 16:51 by Paul
Commentaar van de moderator Nee dus, als je je eigen product met superlatieven aanprijst is dat gewoon reclame.

Jazz

Ik heb nog een vraag over de stokken.
Met reperteren speel ik met rods. Mooie lichte rods maar ik zou t liefst met stokken willen spelen. Dit is echter geen optie vanwege de decibels.
Is er niet iets wat zo rustig speelt als rods maar net zo lekker speelt als stokken ?
There is no music without jazz

Jazz

Heeft iemand ervaring met carbon fiber drumrods ?
There is no music without jazz

drfill

ja..  blasticks bedoel je ?  de 'fibers' zijn nogal lang, dus dit kost wat rebound (ook al heb je van die ringetjes erop)
ze blijven wel langer heel als hout ..  als je 'best of both worlds' zoekt,  zou ik pro mark S(tealth) rods eens proberen ..
dit voelt als een stick, maar heeft carbon rods, en vrij kort, zodat je toch nog een goede feel hebt ..

alleen met coated vellen moet je uitkijken..  het rode plastic geeft bij mij af (ik mep nogal)  met een
clear vel poets je dit zo weer weg..    met een coated vel, denk ik niet ..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Hoefnix

Het is niet de bedoeling dat het rode plastic het vel raakt ;)
Dan is het effect van rods weg, dan mep je eerst met rods en daarna een tik van het plastic :)

Licht spelen met rods is het best (vind ik).

drfill

tja.. it happens.. ligt meer aan de hoek waar je mee slaat..   ik gebruik rods nu alleen nog als 'oefensticks' op acoustisch..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Is t een rod die een "bijna" zelfde bounce, snelheid heeft als een gewone stok ?
There is no music without jazz

djska

Ik heb nog een vraag over de stokken.
Met reperteren speel ik met rods. Mooie lichte rods maar ik zou t liefst met stokken willen spelen. Dit is echter geen optie vanwege de decibels.
Is er niet iets wat zo rustig speelt als rods maar net zo lekker speelt als stokken ?
Lichtere maple ipv. hickory stokken bv. van Vater, scheelt al wat.

drfill

Is t een rod die een "bijna" zelfde bounce, snelheid heeft als een gewone stok ?
Ja, met deze rods speel je net zo makkelijk double strokes, als met sticks..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Jazz

Dat is heel mooi
Dat is wat ik zoek
There is no music without jazz

Jazz

Ik heb een set stealth rods besteld. Ik zal wel laten weten hoe ze bevallen.
There is no music without jazz

Thijs

Heeft er iemand ervaring met Q-sticks?

Met name de bewering dat ze op toms goed klinken, daar ben ik dus erg benieuwd naar.
Daarnaast is duurzaamheid ook wel een dingetje aangezien ik op repetities nu met Wincent Rods speel maar ze beginnen na 5 repetities al tekenen van slijtage te vertonen.

http://www.qpercussion.com/qsticks/nl/soortenenmaten.shtml

wat info van de pagina waar ik naar linkte:

Citaat
QSticks Blauw
(Foto 4, 9 & 14)

Verkrijgbaar in:   Natural, Colored en NEON Colored
Grip maat:   7A
Omschrijving:   Een geweldig 'puntige funky' sound. Mooie ronde tom sound. Puntig op cymbals. Super op de snare met rim shots.
QSticks Paars
(Foto 5, 10 & 15)

Verkrijgbaar in:   Natural, Colored en NEON Colored
Grip maat:   2B
Omschrijving:   De dikste QStick met het hoogste volume, maar altijd nog een stuk zachter dan echte stokken. De sound is een combinatie van echte stokken en rods, maar veel 'warmer' dan echte stokken. Super sound op toms. Nooit eerder gehoord!
QSticks CONVERSATION Colored (Paars / Licht Oranje) Nieuwste lid van de QSticks familie

Voor het eerst in de historie van de QSticks zijn de Colored en Natural versies van één model verschillend.
Grip:   2B
Omschrijving:   Waar de WHISPER eindigt begint de CONVERSATION.
Dezelfde stokjes als de succesvolle QSticks WHISPER, maar de dubbele hoeveelheid: 74 stokjes in één paar! Meer 'body' dan de QSticks WHISPER. Mooie warme sound. Minder hoge tonen en 'gruiziger' dan de QSticks Original. Iets 'stijver' dan de CONVERSATION Natural.
QSticks CONVERSATION Natural Nieuwste lid van de QSticks familie

Voor het eerst in de historie van de QSticks zijn de Colored en Natural versies van één model verschillend.
Grip:   2B
Omschrijving:   Dezelfde hoeveelheid stokjes als de CONVERSATION Colored: 74! Door een andere grip een ongelooflijk 'gruizige' sound. Meer een heavy brush dan de CONVERSATION Colored. Een heel warme, volle sound op toms. Ideaal voor cajon spelers!

Robert-Jan

Hele goeie rods
Welk type je moet hebben ..geen idee..ik heb gewoon een paar genomen ..maar kwalitatief zijn het absoluut de beste.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Jazz

Ik heb ze ook.
Echt hele fijne rods
There is no music without jazz

Jazz

De stealth rods gaan niet door. De leverancier heeft ze blijkbaar niet
meer in t assortiment.
There is no music without jazz

Omhoog