Bax Shop

Gestart door kend, okt 18, 2015, 22:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

kend

okt 18, 2015, 22:26 Last Edit: okt 18, 2015, 22:34 by kend
Aangezien er blijkbaar nog geen topic is over Bax shop, heb ik er bij deze een gemaakt.

Bax shop is zowat mijn voornaamste winkel geworden voor het aankopen voor studio/drum spullen.

Zowel online op http://www.bax-shop.nl als in hun winkels in Goes (NL) en Antwerpen (BE) hebben ze een vrij groot aanbod van drum kits, drum accessoires, bekkens, drum hardwear,...
Bij online bestellen is het zogoed als altijd de volgende dag geleverd en vanaf er iets kapot is aangekomen, kan je het kosteloos terug sturen en heb je binnen de week een nieuw exemplaar.
Qua service zijn ze ook geweldig. Relatief snel antwoord op mails en uitstekende service ook na verkoop.

Ik heb hier mijn drum kit besteld (wat ook de dag nadien bij mij thuis geleverd was!) net als mijn drumstokken, vellen, accessoires.
Ook zo goed als al mijn studio materiaal dat ik gebruik voor professionele opnames te maken komt van hier. De levering na een dag is zeer handig, vooral als je een opname hebt van een orkest binnen 2 dagen en plots besluit een van je audio interfaces er mee op te houden...

Zeker een aanrader dus!
CEO bij Blackbeats Music Studio.
Speelt op: Pearl kits, Sabian en Zildjian bekkens, Vic Firth en Ahead drumsticks.

ChrisVanMeer

Mijn ervaringen met Bax-shop waren voorheen altijd prima.
Zelfs een keer gebruik gemaakt van de 's avonds breng service toen ik een basgitaar had besteld.
Allemaal super......

Totdat ik mijn KAT KT3 ging bestellen, man man wat een ramp.
Ik ben iemand van, als er op de website staat "voor xx.xx uur besteld, de volgende dag in huis" dan verwacht ik ook dat ze die belofte inlossen.

Nou, ik op een woensdag meen ik me te herinneren, ver voor de aangegeven "sluittijd" alles besteld, alles was op voorraad, jeej! Donderdag drummen!....tenminste, dat dacht ik. Donderdag...geen verzendbevestiging...hmm..

Uiteindelijk gebeld, bleek er iets fout gegaan te zijn bij GLS, maar zou diezelfde dag nog afgestuurd worden. Oke, dan vrijdag maar drummen...lichtelijk geïrriteerd. Vrijdag nog steeds niets, wéér gebeld, wéér een storing...grrrr. "Leveren ze ook in het weekend? Nee" Grrrrr.

Een pissig weekend verder, op maandag gebeld, nee is niet met de vracht mee gegaan....en toen dinsdag flink pissig opgebeld en toen kreeg ik eindelijk te horen dat ze al onderweg waren en dat het binnen een uur bij mij moest zijn...dat klopte dan ook.

Nu is dit ook niet de eerste slechte ervaring met GLS die ik heb...dus ik baalde flink van het geheel. Ik heb van Bax uit nog een waardebon gekregen, waar ik nog wat spulletjes van heb kunnen kopen, maar al met al de ervaring was echt ruk (terwijl de levering daarop - die via PostNL ging, wel volgens afspraak ging).

Ik heb ook een klacht ingediend bij Bax, dat ik erge slechte ervaringen heb met GLS en dat ik hoop dat ze iets met dit verhaal en deze klacht willen doen.

Dus tja, puur sec gezien heb ik super ervaringen met Bax, maar de aflevering hoort bij mij ook bij het gehele proces en heeft dat Bax voor mij, wat die levering betreft, flink wat punten gekost.

NathanR

Als werknemer bij een muziekwinkel waar we ook een online webshop hebben wil ik daar graag op reageren Chris!

Om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat er iets met je klacht wordt gedaan.
Bij Bax-Shop (en bij het bedrijf waar ik werk) worden zoals je al was opgevallen PostNL en GLS gebruikt bij het afleveren van pakketten. Pakketten die te hoog/breed/groot zijn voor een postkar van PostNL of pakketten die zwaarder zijn dan 25 kilo wordt GLS gebruikt. Om de vrij simpele reden dat voor kleine pakketten PostNL goedkoop is, maar voor die grotere pakketten GLS veel voordeliger wordt.

PostNL en GLS hebben echter een verschillende manier van werken. Waar PostNL met karren werkt, doet GLS dat niet. (Ik verwacht dat dit ook bij Bax-shop het geval is) In het geval van GLS worden pakketten gewoon klaar gezet en komt op een tijdstip een vrachtwagen van GLS langs om de pakketten op te halen. Vervolgens neemt die ze mee naar een depot en vanaf het depot worden ze vervolgens naar de klanten gebracht per busjes.
Echter is GLS niet zo groot dat het net zoals PostNL  bijna de zekerheid heeft dat wanneer je de ene dag besteld je het de volgende dag in huis hebt. En daarnaast heeft GLS meestal te dealen met pakketten die van veel groter formaat zijn dan bij PostNL.


Ik herken je verhaal wel vanuit het bedrijf waar ik werk. Ook daar gebeurd het wel eens dat GLS een vracht vergeet wat op het depot staat en dat rustig de dag er na weer doet. Wat dat betreft is het gewoon allemaal wat minder professioneel dan PostNL.

Maar om nog terug te komen op je klacht. Het gaat voor Bax-shop te vaak gewoon goed om daar iets mee te doen als in veranderen van pakketleverancier, en geld speelt hier dus een hele grote rol.


Verder moet ik eerlijk bekennen dat in mijn ogen Bax-Shop zich heel netjes heeft opgesteld. Aangezien ze machteloos staan in dit verhaal; het drumstel was immers opgehaald en stond in een depot ergens. Een waardebon waar je ook nog eens wat aan had aangezien je er nog wat spullen van kon kopen vind ik dan een hele goede oplossing.

Is het dan ook niet zo, dat je een (tweede/derde/whatever) slechte ervaring hebt met GLS, en niet met Bax-Shop? :)

67Deadman

Goeie ervaringen met Bax Shop.  Snelle leveringen en goede zorg achteraf.  :Y  *O*

Ennuh, ik sta vlak bij Goes op de camping dus af en toe eens binnen wippen en rond sjouwen, spullen uitproberen, bakkie koffie halen. Het kan allemaal. En vanaf Roosendaal is het maar een half uurtje aanrijden dus als ik per se iets vlots wil hebben haal ik het wel op maar dan moet het wel echt veel goedkoper zijn anders ik ga bij Van Gorp in Roosendaal langs.


musiqman

Zowel slechte als goede ervaringen met Bax Shop.

En Nathan, er van uitgaande dat het GLS verhaal klopt, vind ik dat je verplicht bent dat als disclaimer bij het statement van ''vandaag besteld, morgen in huis'' te vermelden. De klant zal het worst wezen wat er achter de schermen gebeurt, die wil gewoon een product zoals beschreven en zoals afgesproken is mbt levering.

Zolang dat niet gebeurt is het terecht dat Bax word aangeschreven en niet GLS.

dunDaan

Nou, ze blijken het nóg mooier te maken.
Van de Bax website:

Citaat
Zoveel mensen, zoveel wensen. Indien u al langer internetbestellingen plaatst, hebt u misschien gemerkt dat u een voorkeur hebt voor een bepaalde vervoerder. Bij Bax-shop kiest ú daarom de vervoerder. Ook het tijdstip van bezorging kunt u zelf bepalen.
 
Vervoerder
Op basis van uw aangegeven voorkeuren wordt een overzicht getoond van vervoerders die uw bestelling kunnen afleveren. Wij werken samen met:
PostNL
Bpost (Voor onze Belgische klanten)
DHL (Voor onze Duitse klanten)
Dachser
Dynalogic
GLS
UPS
 
PostNL afhaalpunt
Haalt u liever uw bestelling af bij een afhaalpunt in de buurt, kies dan voor afhalen bij een PostNL afhaalpunt.
 
Bax-shop "Op Afspraak in Tijdvak"
Voor nog meer flexibiliteit maakt u gebruik van Bax-shop 'Op Afspraak in tijdvak'. Bepaal zelf welke datum en welk tijdvak het beste passen in uw agenda. Verzendkosten zijn in dat geval € 9,95.
 
Bax-shop "Vanavond Bezorgd"
Indien gewenst, kan de bezorger ook vanavond al voor de deur staan! Plaats uw bestelling voor 14:00 uur en kies 'Vanavond Bezorgd'. De verzendkosten bedragen dan € 18,95.
Met zo'n statements mag je toch echt verwachten dat ze de levertijd ook daadwerkelijk kunnen garanderen (ondanks het feit dat ze van anderen afhankelijk zijn en überhaupt eigenlijk weinig te garanderen hébben)
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

drfill

mijn bax ervaring..  had een keer 3 rides besteld en toen langs gegaan om uit te proberen,
(had gezegd dat ik er een zou kiezen) kon toen rustig mn cymbals ophangen en op een kit
dik een uur lang uitproberen..  2 rides die ik niet nam, kon ik gewoon inleveren..
er zijn niet veel zaken die gewoon 3 (dure) rides voor je bestellen..  ik ben trouwens toch meer
van zelf langs gaan..  ipv. op laten sturen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

NathanR

@musiqman

Over hoe Bax-Shop het communiceert is een ander verhaal.
Maar dit dient hoe dan te moeten worden gecommuniceerd. Ook wanneer PostNL alleen zou worden gebruikt. Immers geen 1 pakketbezorger kan 100% garanderen dat iets de volgende dag geleverd wordt.

Bedrijven gebruiken een statement als 'Vandaag besteld = morgen thuis' vooral als USP om niet te ver achter te lopen op de concurrent. Vaak staan er een boel sterretjes*** achter om allerlei uitzonderingen erop te noemen.

baszuidwijk

Mijn ervaringen met Bax zijn uitstekend. Als ik iets bestel, dan laat ik het bezorgen bij een PostNL 'Pakje gemak' ophaalpunt (in mijn geval een supermarkt op een paar honderd meter lopen van mijn huis). Steevast ligt het de volgende dag voor me klaar. Chapeau!

Dat gezegd hebbende ... Voordat ik bij Bax shop, kijk ik wel eerst altijd bij de lokale shops (Eiland Muziek en Tunnel) hier in Arnhem. Zeker Eiland heeft de laatste paar jaar een positieve ontwikkeling doorgemaakt wat hun prijzen betreft. Ze zijn zelden (veel) duurder dan Bax en dan gun ik ze graag mijn klandizie.

MoMotje

Heb afgelopen vrijdag voor het eerst wat besteld bij Bax.
Na wat leuks uitgezocht te hebben  :P wil ik betalen, maar dit is in combinatie met mijn leveringswensen blijkbaar niet mogelijk.
Wat ik bestel is op voorraad, ruim voor 22:00 uur besteld, maar als ik de volgende dag levering wil met "op afspraak, met levertijd" optie, kan ik niet betalen, want de betaling is dan volgens hun niet op tijd binnen??
Bij gewone levering op zaterdag kan ik weer wel betalen...
Kan best zijn dat dit een fout van mijn kant is hoor, maar vond het wel een beetje raar.
Heb uiteindelijk gekozen voor levering op zondag  :+
Dit was eigenlijk het enige minpuntje.
Je wordt goed op de hoogte gehouden over hoe het staat met je bestelling, en ze hebben netjes geleverd binnen de afgesproken tijd. Verpakking was ook dik in orde. Soms hangt er nog net een stuk karton aan je bestelling als het binnenkomt, zo slecht is het verpakt.
En dan nu oefenen  *O*



Those with an imagination will not go blind if they lose their eyesight

HHBBXX

Een paar keer spullen besteld bij Bax en alleen maar positieve ervaringen. Prima verpakt, op tijd bezorgd en kwalitatief goed spul. Ook de communicatie over de voortgang van de bestelling is prima. Ik  ben erg tevreden!
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

Mart098

Ik heb ongeveer alle accessoires voor mijn drumstel bij Bax-shop weg.
Ik heb een keer gehad dat het een dag te laat werd geleverd, maar dat lag meer aan PostNL dan San Bax-shop. Ik ben zeer tevreden over deze winkel. :)
 
Stagg - Sabian - Meinl - Remo - Vic Firth

drumslet

Onlangs setje Inear gekocht bij Bax. Ik was er niet tevreden mee. Ondanks de voorwaarden voor retour op koptelefoon/inear kreeg ik wel mijn geld terug! Dikke prima!
DW Collectors drums, DW 14" x 6" VLT maple snaredrum, DW 14" x 6" knuckled steel snaredrum, DW hardware, Meinl Byzance cymbals, Pro-mark drumsticks

ChrisVanMeer

Zucht.

Gisteren om 14.00, besteld: Roland CY-13, Roland CYM-10 en een stereo jack-jack kabeltje.
Van tevoren gecheckt of alles op voorraad was (wat ook zo was). Ik krijg ook een mailtje waarin staat dat alles op voorraad is.

Ik vanochtend checken, hmm, nog niet verzonden. Zojuist klokslag 09.00 aan de telefoon gehangen.
"Nee meneer, ik zie dat we de CY-13 niet op voorraad hebben. De andere twee producten zijn wel naar u onderweg."

Dus ik gevraagd waarom dit nu al voor de 2e keer is, dat als ik iets bestel en er van tevoren op staat dat het voor 22.00 besteld, de volgende dag in huis is, waarom dat bij mij nu al 2x fout gaat....de beste man ging even overleggen met zijn leidinggevende en kwam terug dat het inderdaad een beetje misleidende informatie is, aangezien ze 0 voorraad hebben van de CY-13.

Dus ik heb gelijk de gehele bestelling geannuleerd en deze persoon medegedeeld, dat ik het jammer vind dat Bax-Shop hierin wederom een belofte heeft gedaan die men niet waar kan maken en dat dit ook de laatste bestelling bij hun is geweest.

Wat een k*tmanier om de dag te beginnen. Ik ben klaar met Bax-Shop.

Het zal vast 99 v/d 100 keer goed gaan, maar als dit bij mij 2x achter elkaar gebeurt, ben ik er klaar mee.

MatiZ

Daarom bestel ik eigenlijk ook bij Thomann (als ik niet naar de winkel, uitprobeer en direct meeneem...) kost je wel een dag extra maar wel onder rembours (gratis) betalen en wel altijd op voorraad... :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Hammar

Zowiezo altijd eerst van te voren bellen of ze inderdaad voorraad hebben.
Voorraadinformatie op de website klopt bijna nooit!
Dat is mijn ervaring tot nu toe bij on-line bestellen.

berreal

Had het vorige week ook al bij BAX. en de dag erna, toen ik niet thuis was, werd het alsnog apart aangeboden. aangezien ervoor moet worden getekend duurde het alsnog een dag of 2.

Ook dit was de 2e keer dat er stond dat alles op voorraad was en bij levering blijkt dat je maar de helft hebt gekregen.

spulletjes voor S'Klaas maar bij Thomann bestellen inderdaad.

dit komt Bax-shop niet veel goeds iig
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

ChrisVanMeer

Daarom bestel ik eigenlijk ook bij Thomann (als ik niet naar de winkel, uitprobeer en direct meeneem...) kost je wel een dag extra maar wel onder rembours (gratis) betalen en wel altijd op voorraad... :)
Wil ik nu ook doen, maar moet dan wel weer eerst wachten tot Bax mijn geld terug heeft gestort...

Animal baars

Nog een reden om bij Thomann te bestellen ja, ik heb daar vrijwel alleen nog maar goede ervaringen mee.. Al is het retourneren een duurder grapje omdat het naar Duitsland moet.. En nog een voordeel: boven €49,- is het tegenwoordig al gratis verzenden. Daar zit je al zowat aan met een paar stokken en een snarevel

NathanR

Zowiezo altijd eerst van te voren bellen of ze inderdaad voorraad hebben.
Voorraadinformatie op de website klopt bijna nooit!
Dat is mijn ervaring tot nu toe bij on-line bestellen.
Voorraadinformatie op de website is direct gekoppeld met het voorraadbeheer in het ERP-systeem dus in dit soort gevallen klopt de voorraadinformatie op de website wel. Alleen komt het voorraadbeheer niet overeen met de fysieke voorraad.

In het verleden heeft Bax-Shop dan waarschijnlijk ergens een foutje gemaakt waardoor het fysieke product wel is meegegeven aan een klant maar dit administratief verkeerd verwerkt is.


Stukje context; maakt het niet minder vervelend. :-) Bij Thomann heb ik zelf nooit problemen gehad. Maar hetzelfde geldt voor Bax-Shop voor mij.

Otje

Bax kwam dus bakszeil* halen, Chris.   ;)

Gisteren om 14.00, besteld: Roland CY-13, Roland CYM-10 en een stereo jack-jack kabeltje.
Van tevoren gecheckt of alles op voorraad was (wat ook zo was). Ik krijg ook een mailtje waarin staat dat alles op voorraad is.

"Nee meneer, ik zie dat we de CY-13 niet op voorraad hebben.
* =toegeven dat je ongelijk hebt bron: woorden.org

Hans

Ach soms zit het mee, soms tegen. Er zijn geen doden gevallen, of ledematen onherstelbaar beschadigd. Ik heb mijn club custom daar opgehaald (wilde ik toch eerst ff zien), prima geholpen. Veel 'studiodingetjes' online besteld (mics etc) en nooit problemen gehad.

ChrisVanMeer

Ondertussen heb ik het geld terug van Bax, de pakketjes zijn weer terug bij hun en heb ik een nieuwe bestelling geplaatst bij Thomann....gelijk maar even wat meer besteld...waarom? Geen idee haha. 1 CY-12 was prima geweest, maar heb er 2 besteld, samen met een kabel en een APC-33 klem.

Technobeat

ik een nieuwe bestelling geplaatst bij Thomann....gelijk maar even wat meer besteld...waarom? Geen idee haha. 1 CY-12 was prima geweest, maar heb er 2 besteld
Och waarom niet , het is altijd fijn om er een extra cymbal voor whatever bij te hebben .
En de CY-12 zijn dualtrigger , dus in één keer vier extra cymbals toe te voegen aan de kit 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Toch even weer een mooi staaltje Bax delen: Zondagochtend een basgitaar besteld bij Bax. Laten versturen met 'Pakje gemak' naar de supermarkt hier om de hoek. Het pakket stond maandag begin van de middag al voor me klaar. Kijk, daar wordt ik nou blij van *O*

Omhoog