Portholes-O-rings-Kickport-Megaport

Gestart door drum1964, okt 26, 2011, 20:24

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

paQ

#25
okt 27, 2011, 16:20 Last Edit: okt 27, 2011, 16:20 by paQ

Nah...niet mijn ding...en dan Nudiments oefenen zeker  :+


:R

Anserini


Je bent goed op dreef de laatste dagen Anserini!  :Y
One does what one can.  8)7 ;)

Rick

Je zou haast kijken of je een soort meshhead voor die 22" mega port kan knallen dat het er toch wat beter uitziet.

vandeflosch

Ik vind dat eigenlijk helemaal niet lelijk :p maar misschien zwijg ik beter want ik ben zo bijna alleen

*Maar heeft zo'n kickport hetzelfde effect als een subkick? of doet dat nog iets anders?
*en ik veronderstel dat een kleinere kickport zorgt voor mindere lage frequenties?
*en hoe werkt dat eigenlijk? ik vind het best interessant :D

Dribbel

Subkick is een microfoon die met name geschikt is om de lage frequenties van de bass te "pakken"
Kickport zou je lage frequenties beter doen uit komen.... maar daar word hier en daar nog heftig over gediscussieerd. :X
Yamaha recording & sabian

vandeflosch


Subkick is een microfoon die met name geschikt is om de lage frequenties van de bass te "pakken"
Kickport zou je lage frequenties beter doen uit komen.... maar daar word hier en daar nog heftig over gediscussieerd. :X


das dan toch hetzelfde? want een subkick is toch ook een speaker? die geeft die lage frequenties dan toch ook?

Stokmans

Subkick = microfoon
Kickport = akoestisch hulpmiddel, kan je niet mee opnemen

En over de werking van laatstgenoemde is men hier nog niet uit...

vandeflosch

anserini gaf mij ooit een andere uitleg

http://www.drumforum.nl/viewtopic.php?f=18&t=11939


Nlz

#33
nov 13, 2011, 14:09 Last Edit: nov 13, 2011, 14:11 by Nlz
Geen andere uitleg qua strekking, wel qua woordkeuze.
Feit blijft dat de kickport een ding is wat je IN het resovel plaatst, wat voor meer laag 'schijnt' te zorgen, zonder dat daar electronica of wat dan ook aan te pas komt.
En een subkick is dus een soort microfoon, gericht op het opvangen van de lage tonen die je bassdrum maakt.
Veel eenvoudiger is het niet te maken.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Paul

En een subkick is dus een soort microfoon, gericht op het opvangen van de lage tonen die je bassdrum maakt.
Veel eenvoudiger is het niet te maken.

Een subkick is gewoon een microfoon.

Anders: een subkick is een actief element (moet worden aangesloten op een mixer/versterker etc., oftewel vereist electronica), de KickPort is een passief element (in je vel hangen en het werkt).

Nlz

Dat bedoelde ik ook, type was beter geweest ipv soort, maar de bedoeling was hetzelfde  :Y
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Harre

Als we nu niet ophouden wordt het alleen maar moeilijker volgens mij...  :)
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

paQ

Ja want wat is het aandeel van Nikolai Tesla hierin?

Harre


Ja want wat is het aandeel van Nikolai Tesla hierin?


Ken je klassiekers, haal die laatste i er even af en in dat geval is zijn aandeel in deze discussie dat de discussie er überhaupt kan kan zijn...
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Karim Bizid

Drummerts!

Heb een Ambassador Coated als reso op m'n basje geschroefd, maar ben eigenlijk op zoek naar de witte ring die je in de foto hieronder ziet:


Ik ben niet op zoek naar bijzondere kickport achtige speeltjes, maar gewoon een soort witten sticker die het gat verstevigd en scheuren voorkomt.

Tot mijn verbazing kan ik alleen niet veel vinden op het net.

Hoor graag van jullie!

Karim
|| Sonor || Vic Firth || Remo ||

Paul

#40
sep 27, 2012, 09:46 Last Edit: sep 27, 2012, 09:47 by Paul
Remo O-ring of Dynamo ring of zoiets heten ze. Voor een euro of 7 bij elke muziekhandel wel te krijgen.

Edit:
Dyanmo Ring dus, 7 euro bij Thomann: http://www.thomann.de/nl/remo_dynamo_ring_white_5.htm?sid=cbc2f8f77c8e389c5be24df61e40de9d

Stokmans

Heb je zo'n sticker ook al eens 'in het echt' gezien? Ik heb er eerder eentje gehad, en ik vond het een ontsiering van het vel. Ik heb nu (wel op een andere kit, andere kleur vel) een 'Bass Drum O', volgens mij worden ze ook wel eens Holz ringen genoemd. Onder andere omdat er niet zo'n grote rand om het gat komt vind ik dit een veel betere (vooral: mooiere) oplossing.

Zoiets: http://www.thomann.de/nl/bass_drum_os_5_black_round_hbl5.htm

Kwestie van smaak :Y

Rick

Plak hem dan aan de binnenkant van je vel...

Je kunt ze ook als clear krijgen, als je die in de binnenkant plakt, wel versteviging, zie je niks van!

stick tight

Die bassdrum O's voegen niets van versteviging toe, is puur voor de sier. Als je er een microfoon tegenaan schuurt, scheurt je vel alsnog.

Die Dynamo ringen werken prima. Ik plak ze meestal aan de binnenkant. Desnoods kan je het nog afwerken met een bassdrum O.

Fibesman

De dynamo ringen van Remo en die van Aquarian werken prima en je moet wel heel erg je best doen om ze te laten scheuren. Drumland heeft altijd de witte en zwarte Aquarian ringen op voorraad, erg fijn. Ik heb er meteen 5 gekocht zodat ik dat gezeur nooit meer heb.

dunDaan

Yup, die gebruik ik ook. Ondanks dat ik mijn bass micro heb ingebouwd geen gedonder meer met gaten die plotseling scheuren omdat de bassist even overactief is ....
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog