Percussie bij (alternatieve/spirituele) tracks

Gestart door MatiZ, apr 07, 2015, 22:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MatiZ

Forumleden,

Jullie hulp is nodig want ik zit met het volgende verhaal... ik moet iemand begeleiden met de opname van een CD. Beetje percussie, wat lage drums etc. Naar welke instrumenten kijken jullie als een dergelijk genre gespeeld wordt..

Het gaat als gezegd om een paar tracks in het spirituele gebied.

De reden waarom ik dit vraag is dat de opnamestudio grof geld vraagt voor het neerzetten van een echt drumstel en we dus moeten kiezen uit een beperkt aantal instrumenten

Zelf denk ik aan een bassdrum, floortom en een (china)bekken.

Beetje wazig verhaal, maar bij vragen graag even reageren.
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Hoefnix

Conga's met een crash die je met de hand speelt ernaast.
Een Cajon met rinkelende belletjes aan een enkel (waar je dus ook mee beweegt).

.... bedenk iets.

Nijlpaard

Wat is precies het "spirituele gebied" :?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

De reden waarom ik dit vraag is dat de opnamestudio grof geld vraagt voor het neerzetten van een echt drumstel en we dus moeten kiezen uit een beperkt aantal instrumenten

Zelf denk ik aan een bassdrum, floortom en een (china)bekken

Waarom is het dan een stuk duurder als je er nog een snare en hihat bij zou zetten?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

MatiZ

@Robert-Jan, heb even doorgevraagd en het geld gaat hem niet zozeer zitten in het neerzetten maar het nabewerken. Een E-zou wel kunnen maar dat klinkt nergens naar in deze setting...

@Nijlpaard, ja beetje vaag maar het zijn nummers die spiritueel van aard zijn en lekker chill met een semi akoestische gitaar een een piano. Dus vette breaks en blastbeats zitten er helaas niet in  :+
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Hoefnix

@MatiZ Een E-kit met Addictive Drums of Superior kan zeker wel .... dat is gelijk goed, er is (bijna) geen nabewerking nodig en gewoon akoestische kits.

MatiZ

@Hoefnix, ik zal eens kijken.. op de gearlist van de studio staat wel dat er met AD gewerkt wordt... dan daar maar even in het instrumentarium spitten :)
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Omhoog