drum solo van mij :)

Gestart door maramsp, mrt 18, 2015, 23:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

maramsp

mrt 18, 2015, 23:15 Last Edit: mei 22, 2015, 10:22 by paQ
Goed, even helemaal op nieuw beginnen want er is nogal wat gebeurt.

Het drumstel wat ik altijd had, stond in de oude muziek therapie ruimte waar ik eerst drumde.
Nog steeds krijg ik muziektherapie, maar eigenlijk drum ik er alleen maar.
We zijn verhuisd van ruimte, en ook van materiaal.

Op dit moment speel ik met een kit die uit losse onderdelen in elkaar is gezet. Niet een kit die zo standaard in een winkel is gekocht:

2x 22x14" chester bass drums (ze zijn respectievelijk zwart en wit, en volgens mij word chester niet meer gemaakt)
1x chester 8x8 tom (de witte, deze komt van het setje waar ook de witte bass drum in zat)
2x 10x8, 12x10 pearl toms. (deze kwamen van een drumstel op het oude werk van mijn muziektherapeute en zijn de zwarte)
2x chester 14x14 en 16x14 floor toms. (deze zijn wit en zwart, en komen weer van 2 kits)
edit: helemaal de snare drums vergeten. Dit zijn 2 14x5 snare drums van pearl. Volgens mij zijn ze hetzelfde, maar op de 1 zit een ander vel dan de andere, en ook staat de 1 strakker als de andere. In het onderstaande filmpje echter heb ik mijn side snare niet opgesteld staan.

Dan de bekkens. Allereerst moet ik erbij vertellen dat mijn zelf gegoten bekken het niet heeft overleefd. Er kwam een scheur in, en de klank vond ik niet meer mooi, want het paste niet bij de rest van de bekkens, en dus is deze inmiddels naar een oud ijzer handelaar gebracht.

De huidige setup van bekkens is, van links naar rechts als je ervoor staat:

Orion TW20RD control ride
Cracked 18" paiste 101 brass crash/ride
14" pearl crash/splash
16" crash waarvan ik niet weet waar die vandaan komt. (Toen we in deze nieuwe muziek ruimte kwamen, was dit bekken er al, en er staat geen merk of niets op)
14" pearl crash splash (dit is eigenlijk dezelfde als de eerste maar toch komt er een ander geluid uit)
20" Tama ride (geen idee welke serie dit is, er staat alleen onder op het bekken het merk Tama. Ook deze was er al toen we in deze ruimte kwamen)
16" butterfly crash (deze was er ook al, en is geen echt "butterfly" bekken, maar onderop het bekken staat het woord butterfly), deze gebruik ik als china
Dan heb ik nog een hele oude eigenlijk kapotte hi hat die ik zelden gebruik. In de onderstaande video gebruik ik hem wel, maar ik weet even niet welk merk en type deze is. Volgens mij is het een 14 of een 15 inch.
De pedalen die ik gebruik is het setje van tama; Tama hp200ptw iron cobra 200 power glide twin pedals. Een heerlijk setje die lekker "snel speelt".
En de stokken zijn de normale 5a sticks van Vic Firth.


Deze drumsolo is wat uitgebreider qua variatie als van wat er verder op mijn kanaal staat.

Soms zit ik er nog wel wat naast, maar het is meer zo van , "hé, ik zit er lekker in, laat ik maar wat opnemen", en zo geschiedde.
In deze video zitten ook halve blast beats in, in sommige maten. Ik ben bezig met blast beats te leren, maar volledige blast beats durf ik nog niet op te nemen, want ik hou ze maar een maat vol. Dit moet minimaal vier maten achter elkaar zijn wil ik ze gaan opnemen :) Dus bij deze dan maar af en toe halve blast beats :)

Hoop dat jullie t leuk vonden:



Groetjes van Martijn
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Otje


Hoop dat jullie t leuk vonden:
Groetjes van Martijn


Jazeker ! Absoluut niet mijn ding, maar je stopt er wel een hoop energie in zeg; zelf zit ik zo rustig mogelijk te drummen met niet te veel draaien van het bovenlichaam. Het heeft misschien met je stijl van muziek+ drummen te maken, ik hou het zo nog geen 5 minuten vol. Afijn, "assie maar leut heb"!
Succes!


Hoefnix

Net als Otje, ik speel meer in het Latin en Jazz genre, je kan zien dat je er lol in hebt..... Leuk dat je het filmpje plaatst.

Ik vind wel dat je snare heel heel laag staat, je linkerhand ligt (bijna) op je dijbeen. Volgens mij speelt het makkelijker als je je snare 10 cm hoger zet :)

Robert-Jan

Als je je vooraf excuseert voor een aantal dingen bereik je er eigenlijk alleen maar mee dat men juist daar op gaat letten..terwijl het anders misschien niet eens opgevallen was door de kijker  *)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

maramsp


Als je je vooraf excuseert voor een aantal dingen bereik je er eigenlijk alleen maar mee dat men juist daar op gaat letten..terwijl het anders misschien niet eens opgevallen was door de kijker  *)


Eigenlijk heb je daar wel een punt. Maar als ik het een vriend van me laat luisteren die zelf helemaal "into the metal" is, die pikt het er wel gelijk uit. Maar goed, ik denk dat ik voortaan gewoon mn filmpjes online zet met een introtje erbij met wat ik heb geprobeerd.


Jazeker ! Absoluut niet mijn ding, maar je stopt er wel een hoop energie in zeg; zelf zit ik zo rustig mogelijk te drummen met niet te veel draaien van het bovenlichaam. Het heeft misschien met je stijl van muziek+ drummen te maken, ik hou het zo nog geen 5 minuten vol. Afijn, "assie maar leut heb"!
Succes!


Ik raak ook vrij snel uitgeput, ondanks dat het een goede conditietraining is om het maar zo te zeggen. Toevallig nog tips voor me om niet zoveel te draaien met mn bovenlichaam?


Net als Otje, ik speel meer in het Latin en Jazz genre, je kan zien dat je er lol in hebt..... Leuk dat je het filmpje plaatst.

Ik vind wel dat je snare heel heel laag staat, je linkerhand ligt (bijna) op je dijbeen. Volgens mij speelt het makkelijker als je je snare 10 cm hoger zet :)


Het probleem is, dat de zwarte toms geen beugeltjes hebben om ze vast te zetten. De zwarte toms pasten er wel in toen we ze kregen, echter waren de beugeltjes die bij de zwarte base drum zaten te klein. Zodoende kan ik de zwarte toms net a 5 a 7 centimeter hoger zetten zonder dat ze zakken als ik er op sla.

Dit betekent dus dat ik mijn snare daarop moet afstellen. want anders staat die weer te hoog.
Ik kan mijn kruk wel een gaatje naar beneden doen, maar dat vind ik absoluut niet lekker drummen met mn voeten. Dus eigenlijk kort gezegd moet ik maar snel naar de muziek winkel om nieuwe beugeltjes te halen, want je hebt gelijk, ik raak mn dijbeen soms een beetje, en dat is niet fijn drummen.

Weet iemand toevallig of ik die beugeltjes los kan kopen? Of behoren ze tot een service setje of zoiets?
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

Otje


Ik raak ook vrij snel uitgeput, ondanks dat het een goede conditietraining is om het maar zo te zeggen. Toevallig nog tips voor me om niet zoveel te draaien met mn bovenlichaam?


Ikzelf doet het door zittend op mijn drumkruk te kijken hoever ik kan reiken met de drumsticks zonder daar veel  voor te hoeven 'draaien & keren'met m'n bovenlichaam; zonder mijn armen veel te moeten (over)strekken kijk ik waar de punt van de stick zich bevind bij het slaan op een denkbeeldige trom of cymbaal. Op de plaats waar de tip vd stick zich bevind zet ik vervolgens neer wat ik daar wil hebben. (Ik begin wel eerst met de ideale zithouding tav de pedalen)  Achteréenvolgens: snare ->toms -> cymbalen. Zo heb ik de basis vanwaaruit ik lekr kan drummen. Ik switch nog wél eens tussendoor; beetje experimenteren geeft soms verbazingwekkende resultaten.

Hoefnix

Zo doe ik het ook. Basdrum neerzetten, kruk neerzetten effe goed gaan zitten. Snare en hihat erbij zetten. Dan de toms en daarna de cymbals.

Ik zou je aanraden om eens te kijken of je de toms wat dichter bij elkaar kan krijgen. Met 1 basdrum en 1 tom en 2 floortoms kan je veel makkelijker een goede setup maken dan je nu hebt. Muzikaal kan je dan nog steeds bijna hetzelfde als je een dubbelbaspedaal hebt.

HHBBXX

Hoi Martijn,

Erg leuk om te zien, veel energie en je gaat lekker los zo te zien.
Ik vind het cool  8)

Groeten,
Harry.
Gear: Tama Starclassic, Yamaha Stage Custom, Zildjian, Ludwig, Natal, Pearl, DW

paQ

#8
mrt 19, 2015, 22:48 Last Edit: mei 22, 2015, 10:23 by paQ
Zo doe ik het ook. Basdrum neerzetten, kruk neerzetten effe goed gaan zitten. Snare en hihat erbij zetten. Dan de toms en daarna de cymbals.

Ik zou je aanraden om eens te kijken of je de toms wat dichter bij elkaar kan krijgen. Met 1 basdrum en 1 tom en 2 floortoms kan je veel makkelijker een goede setup maken dan je nu hebt. Muzikaal kan je dan nog steeds bijna hetzelfde als je een dubbelbaspedaal hebt.
komtie weer :)


maramsp

#9
mrt 19, 2015, 22:53 Last Edit: mrt 19, 2015, 22:57 by maramsp

Zo doe ik het ook. Basdrum neerzetten, kruk neerzetten effe goed gaan zitten. Snare en hihat erbij zetten. Dan de toms en daarna de cymbals.

Ik zou je aanraden om eens te kijken of je de toms wat dichter bij elkaar kan krijgen. Met 1 basdrum en 1 tom en 2 floortoms kan je veel makkelijker een goede setup maken dan je nu hebt. Muzikaal kan je dan nog steeds bijna hetzelfde als je een dubbelbaspedaal hebt.


Daar ligt ook een probleem. Ik heb het zo vaak geprobeerd met 1 bass drum, en alsnog met dubbel bass, alleen het probleem is dat het verbindingsstukje altijd (!) los schiet.

Ik kan hem aandraaien wat ik wil, maar het werkt gewoon niet.

Misschien moet ik anders de twee bass drums nog dichter tegen elkaar aan zetten als wat ik nu al doe?

Of zijn er misschien nog andere dingen?


Ikzelf doet het door zittend op mijn drumkruk te kijken hoever ik kan reiken met de drumsticks zonder daar veel  voor te hoeven 'draaien & keren'met m'n bovenlichaam; zonder mijn armen veel te moeten (over)strekken kijk ik waar de punt van de stick zich bevind bij het slaan op een denkbeeldige trom of cymbaal. Op de plaats waar de tip vd stick zich bevind zet ik vervolgens neer wat ik daar wil hebben. (Ik begin wel eerst met de ideale zithouding tav de pedalen)  Achteréenvolgens: snare ->toms -> cymbalen. Zo heb ik de basis vanwaaruit ik lekr kan drummen. Ik switch nog wél eens tussendoor; beetje experimenteren geeft soms verbazingwekkende resultaten.


Conclusie is dus in mijn ogen:

Bass drums neerzetten, pedalen goed er aan vast maken, gaan zitten, en kijken of ik op ideale hoogte zit, en er goed voor, en vervolgens de rest opbouwen?
In dat geval moet ik gewoon zo snel mogelijk voor nieuwe beugels zorgen die de twee zwarte toms vast houden. Toch bedankt!

Welke stijl drum jij trouwens?


Hoi Martijn,

Erg leuk om te zien, veel energie en je gaat lekker los zo te zien.
Ik vind het cool  8)

Groeten,
Harry.


Ik geef altijd alles wat ik heb. Vind ik heerlijk :)

Groetjes van Martijn

Edit:


komtie weer :)


Bedankt voor t filmpje! Ik ga t zeker gebruiken als ik er weer ben!

Edit2: Is er toevallig ook het hele filmpje, waar die dus de toms en de cymbalen ook behandeld?
Metal drummer - Inspired by Chris Adler

adonis65

#10
mei 22, 2015, 08:45 Last Edit: mei 22, 2015, 10:23 by paQ
komtie weer :)


Bij mij speelt die niet af??

paQ

*fixed

Technobeat


Heb net weer de video van Maramsp zitten kijken , hij gaat er echt 110% voor 8)  .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje

Martijn, je bekkens 'swingen de pan uit' om 't zo maar is te zeggen; Ze zitten nogal losjes gemonteerd op de stands. Vindt je dat fijner spelen? Gedoseerd spelen wordt er zo niet makkelijker op.

Wim04

Lekker man, durf zelf helemaal niet zoiets op het net te zetten hahahah. Hou van je enorme energie!!!

Omhoog