Metronoom aanschaffen

Gestart door FoREVer, jan 24, 2015, 19:09

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

FoREVer

Ik wil voor professioneel gebruik een metronome gaan aanschaffen.  Aub niet beginnen over het feit dat je het ook op een smartphone of laptop kan ik vind dat namelijk niet fijn werken. 

Wat ik zoek in een metronome.
- hij moet "Mountable"  zijn aan het bijv.  Hihatstatief.
- hij moet hard genoeg kunnen om over de drums heen te komen
- betaalbaar zijn

Let me know please!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris

Een die zonder versterking harder is dan je drums kan je wel vergeten.

FoREVer

#2
jan 24, 2015, 19:27 Last Edit: jan 24, 2015, 19:41 by FoREVer
Met koptelefoon vergeten te vermelden.

Dat ie zonderr t niet red snap ik wel
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

timmie

tama rhythm tech is toch vrij standaard? zelf heb ik ook een tijd gezocht, ik was vooral op zoek naar een programmeer functie om tijdens een set niet te hoeven klooien met tempi. maar ik ga het toch zeggen  ;), ik vond de investering toch te groot en doe het nu meestal met m'n iphone en een koptelefoon...

Nijlpaard

Boss DB90
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Otje


djska

Willekeurig oud drumcomputertje? Kan je ook nog eens eens een inspirerender patroontje programmeren, tempo wisselingen etc 

Stokmans

Yamaha Clickstation
Boss DB90
Tama Rhythm Watch

En hard genoeg om over de drums heen te komen? Koop dan liever een goede koptelefoon of in-ears en kies een apparaat waarvan de bediening je bevalt en welke kan doen wat je wil. Wil je hem kunnen programmeren? Tap-functie? Verschillende maatsoorten instellen? Etc.


Animal baars

Geen onbelangrijke vraag: wat vind jij betaalbaar?

Ik heb zowel de Tama Rythm Watch (gehad) als de Boss DB90 en vind de TAMA fijner klinken (duidelijker) maar niets verslaat de instel mogelijkheden van de DB90. Is ietsje duurder, maar elke euro extra waard. En eenvoudig te monteren aan een hihatstatief, werkt met dezelfde L-rod als de TAMA.

Ik heb zo'n L-Rod nog wel liggen, PM maar als je interesse hebt. Ik gebruik 'em al een paar jaar niet. Moet alleen ff goed zoeken naar het rubbertje ben ik bang.

Dat een smartphone niet altijd lekker werkt, kan ik beamen. een smartphone heeft altijd een kleine vertraging bij tempowisselingen (ja, ook mijn iPhone 5s). Even een nummertje meetikken bij een oefenavond, prima, maar voor gemak ga je toch echt voor een echte metronoom.

FoREVer


Geen onbelangrijke vraag: wat vind jij betaalbaar?

Ik heb zowel de Tama Rythm Watch (gehad) als de Boss DB90 en vind de TAMA fijner klinken (duidelijker) maar niets verslaat de instel mogelijkheden van de DB90. Is ietsje duurder, maar elke euro extra waard. En eenvoudig te monteren aan een hihatstatief, werkt met dezelfde L-rod als de TAMA.

Ik heb zo'n L-Rod nog wel liggen, PM maar als je interesse hebt. Ik gebruik 'em al een paar jaar niet. Moet alleen ff goed zoeken naar het rubbertje ben ik bang.

Dankje Animal Baars!! Ik laat wel even weten als ik de metronoom heb (namelijk zelf ook geloof ik nog ergens een T-rod liggen) ik ga inderdaad op jouw woord af en op het woord van wat anderen en dat word i.v.m. de instelmogelijkheden de boss db90

Voor de rest Thanks voor de snelle reacties!!  *O*

Dat een smartphone niet altijd lekker werkt, kan ik beamen. een smartphone heeft altijd een kleine vertraging bij tempowisselingen (ja, ook mijn iPhone 5s). Even een nummertje meetikken bij een oefenavond, prima, maar voor gemak ga je toch echt voor een echte metronoom.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

musiqman

#10
jan 26, 2015, 09:23 Last Edit: jan 26, 2015, 10:32 by musiqman
Ik gebruik zelf de ingebouwde metronoomfuncties van de DTXM12 (handiger met setlists etc heeft zelfs iets meer mogelijkheden dan de losse metronoom) maar als deze niet in gebruik is, dan de Clickstation of de Clickstation app (als de metronoom ook niet mee is)

De Clickstation (app en fysiek model) heeft oa een setlist mogelijkheid, trigger input (fysiek model) voor het aan en uitzetten en tapfunctie via pad en een zeer handige vibrate button waarmee je het ritme voelt (erg handig bijv. als je de metronoom alleen gebruikt voor de tempo feel vóór aanvang van een nummer)

Bij de DB-90 vond ik de voetpedaalinput erg handig.

Stokmans

Clickstation app? Vertel  *D

musiqman

#12
jan 26, 2015, 10:32 Last Edit: jan 26, 2015, 10:33 by musiqman
http://nl.yamaha.com/nl/products/apps/yamaha_metronome/?mode=model

Erg handig als je de fysieke metronoom vergeet, of niet mee wilt nemen.

Stokmans

K**, Android hierzo...

Paul


K**, Android hierzo...

Daar zat ik dus ook al mee.. :(

Stokmans

Ik ben echt ontzttend blij met mijn clickstation, dus ik zag dit wel zitten eigenlijk. Maar helaas...

Ik gebruik op mijn telefoon 'Drummers Metronome' voor die enkele keer dat ik nu nog een metronoom live gebruik. Zit een enorme 'optonoom' (zoals zij het noemen, maar een groot knipperend en meetellend vlak) in wat een mooie tempo referentie is als je de telefoon naast je op de grond legt.

Harre

Meespelen op kleurtjes die ik moet zien is niet mijn ding. Het is de omgekeerde wereld, maar LiveBPM geeft realtime door middel van een getal en grafiek het tempo aan en dat bevalt me beter.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Joris

In de oefenruimte gebruik ik meestal een Yamaha clickstation uitversterkt op een kleine PA.
Ik heb op mijn laptop Metronomics HD, lekker uitgebreid programma, met veel verschillende sounds. http://metronomicsapp.com

En dit gebruik ik ook nog wel eens http://bestdrumtrainer.com/st/

Otje

Ook handig..
https://youtu.be/NDiPoGFOVCM
> 'YouTube filmpie direkt tonen lukt (nog) niet! Dus alleen de link geplaatst'<

Hoefnix

 Ziet er goed uit. En ook niet super-duur 129 euro

Nijlpaard

Handig voor oefenen en dergelijke maar die obsessie om alles "smart" te maken gaat toch wel wat ver.

Muziek moet ook dynamisch zijn en niet alleen strak volgens een metronoom. Het refrein mag wat sneller omdat dat nu eenmaal beter voelt. Als iedereen zo'n ding omheeft ben je zo'n beetje slaven van het tempo in plaats van "slave to the rythm", als je begrijpt wat ik bedoel.
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Ik geloof ook nooit dat als je,zoals in t filmpje, op t podium staat te springen dat t dan werkt..

En die gitaristen moeten maar eens leren dat ze op de drummer moeten spelen ..
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl

Lijkt me een grappig ding, alleen gaat dat bij mij in de band niet werken. Wordt mij gevraagd of ik bij een nummer wil aftikken (zodat gitaar en toetsen tegelijk kunnen inzetten), tik ik af, gaan ze samen in een heel ander tempo spelen...  -O-  Als ze dat al niet snappen, gaat zo'n tril ding ook niet werken

Robert-Jan

Nou ja, als er dan een functie is voor dit ding dan is het dat..
Maar als je zoiets merkt, gelijk ingrijpen..hihat meetikken of iets dergelijks, niet laten modderen dan is het hek van de dam.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

leeqnl

Nou ja, als er dan een functie is voor dit ding dan is het dat..
Maar als je zoiets merkt, gelijk ingrijpen..hihat meetikken of iets dergelijks, niet laten modderen dan is het hek van de dam.
Heb tijdens de repetitie de hele tijd die inzet laten doen (denk 30 keer ofzo) totdat het goed ging. En ik tik dan inderdaad mee, totdat het goed gaat. Ze leren het (uiteindelijk) wel. Onze bassist heeft ook jaren gedrumd en die wordt ook altijd pissig als de rest geen tempo houdt. Laten aanmodderen doe ik nooit. Geef ze een vinger en ze nemen de hele hand, was het toch?

Omhoog