buuren blijven drummen, hoevaak ik ook langskom.

Gestart door lora, jan 11, 2015, 13:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

willem4130

Het eerste wat denk ik beantwoord moet worden (en wat meerdere keren is gevraagd is) is wát je precies hoort:

1) De geluiden die je associeert met een drumstel? (oftewel hij drumt met luid speaker volume en/of akoestisch)
2) De contactgeluiden van het elektronisch drumstel (dus het geluid van een stok op een rubber/gaas-pad).

In het eerste geval kan ik me veel voorstellen bij geluidsoverlast.
In het tweede geval eigenlijk nauwelijks...

Ik vind het inderdaad ook erg opvallend dat zelfs het getik op zijn bureau jou zo dwarszit.

Ik weet niet in hoeverre we er iets mee opschieten maar ben je, aangezien jouw buurman toch zo vaak speelt, in staat om een geluidsopname te maken en te delen (met je telefoon bijvoorbeeld)?
Gretsch Renown Purewood Cherry ll Noble and Cooley CD maple ll  Ludwig Breakbeat

richardcs65

Ik denk zo onderhand dat de ontknoping van dit topic volgt op 1-4-2015.
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Jip


Het spijt me zeer. Maar mijn ouders wonen in een goed geïsoleerd vrijstaand huis met buren op een afstand minder dan 10 meter. Ik oefen hier zondags met mijn band en drum wanneer ik wil. Hier heeft nooit iemand last van gehad. Als jouw buurman een digitaal drumstel heeft en met koptelefoon op speelt, ben ik bang dat jij die drumgeluiden in een straal van 50 meter bij elkaar droomt. Volgens mij moet je naar de dokter.


Mijn gedacht. Gehoorschade door blootstelling aan "plok plok pats" op 50 m afstand kan niet!
Het doet me sterk denken aan een Rijdende Rechteraflevering van een aantal jaar terug:
http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/58959/De_Rijdende_Rechter.html

Even goed succes gewenst! :)

lora

Okee...ik heb opnieuw met zijn begeleider gepraat...en het blijkt dat hij al een tijdje niet meer drumt buiten de drumtijden.

Het probleem is nu dan nog het getik wat hij met zijn bureau doet..het is een zenuwtick van hem.

Ik ga deze draad nu sluiten en open een nieuwe die andere drummers mischien ook wel leuk vinden.
(Geen zorgen. Ik ben niet boos op drummers in het algemeen en het is leven en laten leven....maar iedereen wilt een goede nachtrust)

Paul

Nu ben ik in de war. Hij drumt al een tijdje niet meer, je had er nog wel last van, en dat is dus nog van getik op zijn bureau? Terwijl dat bureau in een andere woonunit, 10 meter verderop, staat? :? :?

Robert-Jan




Ik ga deze draad nu sluiten en open een nieuwe die andere drummers mischien ook wel leuk vinden.




Als het over dezelfde buurman gaat heb ik liever dat t hier door gaat.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

richardcs65

Als het over dezelfde buurman gaat heb ik liever dat t helemaal niet door gaat. Mag dat ook?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

frakke

Grts Frank.

Nlz

Ik weet niet of dat nog gaat helpen Frakke  :X
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jazz

Volgens mij is t n hoop onzin.
There is no music without jazz

richardcs65


Mischien een optie

https://www.zorgkaartnederland.nl/psychiater


Optie voor Paul? Die geeft hier boven toe dat die in war is :')
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

lora

Dan houd ik het wel bij dit draadje.
En als je het niet wilt weten, dan lees je het toch niet?

Het probleem is nog beter in kaart gebracht.
De andere buur die naast de herrie-buur woont...woont er ook al 7 jaar.
Die heeft ook last van zijn getik op zijn bureu en woont op 4 meter van zijn sta-caravan af.
Ook die word er knettergek van.

Maar dat is ook al een nachtuil waardoor die er zelf ook praktisch weinig last van heeft.
Ik hoor de herrie-buurman vaak rondom 2 a 3 uur snachts.  :X

En beiden gaan ze pas rondom 5 uur smorgens slapen.
Andere buurman die last heeft van herrie-buurman hoor ik zelfs niet eens stofzuigen als die bezig is.
EN die heeft een luide stofzuiger!! Geen geintje daarmee.

Een gemiddelde harde stofzuiger gaat met 80db.
Dat betekend dus dat herrie-buurman luider dan 80db zit te tikken op zijn bureu.

Hoe dan ook..ik moet dit nog even volhouden want deze week heb ik opnieuw een gesprek met hem waar zijn begeleiden eindelijk erbij kan zijn.

Dan word het even geluid meten met een decibelmeter...en verder kijken voor geluidisolatie voor zijn eigen woonunit.
Die mag hij zelf betalen.

Ik weet dat jullie zoiets hebben van WFT!!! Dat kan toch niet? Uiteindelijk dus toch wel.
Ik weet dat het gros van de drummers graag willen drummen, en als er afspraken qua tijden gemaakt kunnen worden met de buren die bij beiden partijen passen..iedereen erg blij is.

Mischien dat dit draadje inderdaad erg raar begint te worden..en ik moet toegeven dat het ook inderdaad erg raar is.
Maar mischien dat er zelfs mensen in de toekomst nog wat kunnen hebben aan dit draadje.

Inmiddels heb ik meer informatie opgevraagd en ben op deze isolatie uitgekomen.
http://www.zilenz.nl/akoestische-isolatie-1/polypress-geluidsisolatie
Scheint zeer goed te helpen...er zit een stukje nu voor me op de post om te kijken of het helpt.
(Proefmonster)

Verder ben ik ook gaan kijken naar het tikken van de voeten op de grond en isolatie.
En waar kom ik uit? Drumfora's.... *O*

Het doorgalmen van de klopper op de bass-drum geeft zo te lezen wel meer problemen bij diverse mensen.
Maar zo leer je ook nog wat.
Kom ik uit op een mooi stukkie wat die mag maken..hij houd namelijk van klussen...mag die gaan klussen ook.
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,796.25.html

En anders moet die maar eens leren om zacht te tikken omdat die toch dan wel gigantisch veel geluid maakt.

Het is niet zo dat ik hypergevoelig ben hoor.
Dichtslaande deuren, keukenkastjes, langsrijdende auto's, boten, vrachtwagen, treinen...ik slaap er wel doorheen.
Maar dat tikken? daar lig ik dan wel letterlijk wakker van.

lora


Mischien een optie

https://www.zorgkaartnederland.nl/psychiater


Haha...goede, maar die heeft die al.
Voor mij is dat niet nodig...ik weet van mezelf al dat ik niet spoor.  8)7

lora


Ik vind het ook een knap verhaal waar een en ander elkaar tegenspreekt.

Buurman speelt elektrisch, maar is op 50 m. afstand nog goed te horen? Dat kan alleen met een flinke speaker erbij. Je zegt al dat hij een koptelefoon gebruikt en geen speaker gebruikt.
Een elektrisch drumstel maakt op zichzelf weinig geluid, bij wijze van spreken kan er iemand (die niet niet overgevoelig is voor geluid) er een boek naast lezen. Zelfs met de isolatie van een woonwagen is dat buiten de woonwagen nauwelijks hoorbaar.
Contactgeluid, het doorgeven van het geluid door de vloer en muren, kan nogal problemen geven voor de buren als de woonruimtes aan elkaar zitten. In het geval van gescheiden woonunits, zoals ik uit jouw verhaal opmaak, is dat ook uitgesloten.

Dat je er wakker van wordt dat hij op 10 m. verderop op zijn bureau tikt, is niet normaal. Tenzij hij met hamers op het bureau slaat, zou ik denken dat je overgevoelig voor geluid bent (geworden). Dit kan (mede) veroorzaakt zijn door zijn gedrum, zeker als hij lang akoestisch heeft gespeeld. Misschien is het goed om dit na te laten kijken? Kan voor jezelf vooral heel prettig zijn. (En niet stoppen het drumprobleem aan te pakken natuurlijk.)

Hoe dan ook, als andere buren ook last van het gedrum hebben, werk dan samen. Samen sta je sterker. De buurman heeft een begeleider, er is waarschijnlijk ook iets van een woonbestuur? En anders sowieso de politie.


Tja...politie is echt geen optie hier.
Maar dat ik hem nog kan horen op 50 meter afstand ... dan hoor ik hem wel zachtjes.
Maar niet zo hard.

Robert-Jan

Citaat

Het is niet zo dat ik hypergevoelig ben hoor.
Dichtslaande deuren, keukenkastjes, langsrijdende auto's, boten, vrachtwagen, treinen...ik slaap er wel doorheen.


Jawel, dat ben je wel voor dit geluid..net zo als iemand hor en dol kan worden van een druppelende waterkraan.
Helpen zachte slaapoordopjes echt niet?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

frakke

#40
jan 22, 2015, 14:07 Last Edit: jan 22, 2015, 14:16 by frakke

Ben ook nie echt hypergevoelig........maar langsrijdende keukenkastjes ....Begin er bijna wakker van te liggen ! 8)7


8)7 8)7 8)7 als je dat al ziet niet moeilijk dat je wakker ligt


Deze maken ook veel lawaai als ze voorbij komen  :P






Grts Frank.

richardcs65

#41
jan 22, 2015, 21:10 Last Edit: jan 22, 2015, 21:13 by richardcs65

Okee...ik heb opnieuw met zijn begeleider gepraat...en het blijkt dat hij al een tijdje niet meer drumt buiten de drumtijden.

Het probleem is nu dan nog het getik wat hij met zijn bureau doet..het is een zenuwtick van hem.


Dus je hebt heel veel last van het geluid van het drummen en je begeleider moet je nu vertellen dat die dat niet meer doet?


Kom ik uit op een mooi stukkie wat die mag maken..hij houd namelijk van klussen...mag die gaan klussen ook.
http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,796.25.html


Moet die isolatie op dat bureau komen dan?
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Otje


Omhoog