buuren blijven drummen, hoevaak ik ook langskom.

Gestart door lora, jan 11, 2015, 13:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

lora

Hallo allemaal.
Ik ben geen drummer, maar ik hoop op dit forum wel advies te kunnen vinden.

Mijn buurman (45) is drummer.
Ik heb gevoelige oren..dat maakt het geen goede combinatie.

Toen ik in het begin mijn woning betrok, kwam hij langs en vertelde dat hij alleen tussen 4 en 7 deed drummen.
Dat is zo ook even gegaan, maar later ging het helemaal fout.

Hij ging ook snachts drummen...maar dan probeer ik juist te slapen zoals de rest van nederland.
Ik ben langsgegaan en hij beloofde beterschap, maar dat hielp ook maar een paar weken.

Aangezien ik herstellende ben van een gigantische burnout, heb ik echt mijn rust nodig.
Omdat ik helemaal uitgeput was, ben ik opnieuw langsgegaan en hij zou voortaan tussen half 5 en half 7 drummen...dan heeft hij dus 2 uur per dag dat hij zichzelf helemaal kan uitleven op zijn drumstel.
Ik zorg ervoor dat ik in die 2 uur niet thuis ben.

Ik sla hiervoor mijn eigen avondeten tijdsstip over...(normaal eet ik tussen half 6 en 6 uur savonds)
Ik ga door weer en wind mijn hondje uitlaten zodat ik geen last van zijn gedrum heb in die tijdsstippen.

Dit zodat hij dus tussen half 5 en half 7 kan drummen, terwijl hij binnen droog zit en ik door de regen loop.

Een jaar geleden ben ik ontploft omdat hij dus ook ineens snachts opnieuw ging drummen.
Niet een enkele keer, maar elke nacht.
Ik hoorde hem 6 keer in een uur, voor 20 seconden per keer.
Slapen? Ik ben gelijk de hele nacht weer wakker.

Daarbij heeft hij ook sterke narsistische trekken, waardoor het aanpakken extra moeilijk word.
Als hij namelijk boos word omdat ik aan zijn drummen kom, krijg ik de beruchte narsistische woede over me heen.
Waar het op neerkomt is dat hij het drumstel ingezet heeft als marteltuig.
Voor een paar maanden lang heeft hij expres lopen te drummen, als ik op straat liep.
Op elk mogelijk tijdsstip van de dag.

Ik woon zeer landelijk, dus buren zijn er praktisch niet.
Maar de buren die hier zitten, zitten ook met de handen in het haar.

Hij is verder ook een nachtuil..en ik niet.
Ik heb al eerder mijn leefritme omgegooid om dan maar snachts wakker te blijven omdat ik toch niet kan slapen.

Verder doet hij ook met zijn vingers trommelen op zijn bureau waar ik knettergek van word.

Ik heb een tijdlang (ruim 1,5 jaar) met harde muziek moeten slapen, alcohol gedronken om maar te kunnen slapen en heb mijn ventilator altijd aan om eventuele klappen van het drummen beter op te kunnen vangen op mijn trommelvlies.

En dan lees ik ook op internet dat er drummers zijn die mischien 3 keer per week een half uur drummen...waar vind ik die als buren?  :Y

De hoofdpijn door dit alles die ik heb is gigantisch.
Ben uitgeput door het blijven schipperen.
Hij is ook beperkt waardoor ik ook veel met zijn begeleider praat en die begeleider probeert ook met hem te praten..maar alles werkt gewoon niet.
(Dit is echt het stukje narcisme die hij heeft)

Wat is jullie advies om hier beter mee om te gaan?
Ik kan letterlijk gewoon niet meer, heb inmiddels meerdere keren met hem gepraat..maar niks werkt.
Ik kan en mag niet exploderen in zijn ogen, want dan krijg ik die narsistesche woede weer over me heen.
Met de geluidsmarteling er achteraan door het drummen.

Deze hele situatie duurt al ruim 2 jaar en ik weet het niet meer.
Wie o wie heeft advies zodat ik weer normaal kan leven?
Verhuizen is geen optie voor mij...dat zit er echt niet in.
Ik ben juist naar het platteland verhuist voor mijn rust.

Het sloopt me en mijn leven staat al 2 jaar stil.
Ik had plannen om weer vrijwilligerswerk te doen, maar door het drummen raak ik weer telkens depresief.
Het is niet zo dat ik me ook groen en geel erger aan normale huis-tuin en keukengeluiden.
Een mens moet ook leven.

Maar zelfs als ik het probeer om een spijker in de muur te slaan, word die al boos op mij.
Ik heb geleerd om maar niks in huis te klussen, waardoor het overal een puinhoop is.

Ik loop nu door te ratelen...maar ik zoek advies van andere drummers over hoe ik deze drummer zover kan krijgen dat hij ophoud.
Van mij mag die gewoon tussen half 5 en half 7 in de middag door blijven drummen.
7 dagen in de week.
Maar de rest van de dag wil ik gewoon rust.
Ik heb een hond en die laat ik ook niet onnodig blaffen.
Eigenlijk hoor je mijn hond bijna niet.
(Je gaat zo op je eigen geluid letten na verloop van tijd als het de woedenaanvallen bij de ander blijft uitlokken)

Dit moet echt op een psychologische manier aangepakt worden. 8)7
En het moet in zijn straatje passen.

Wie heeft hier een goede tip?
Ik wil alles overwegen behalve verhuizen.
Btw...oordoppen, oordruppels tegen de oorpijn (door zijn drummen)...helpt allemaal niet.
Het geluid gaat door merg en been.
En dat terwijl die een digitaal drumstel heeft.
Onze huizen staan 10 meter uit elkaar...en nog hoor ik hem hier binnen.

Ben ik nu een zeur? (volgens hem wel) Of heb ik hier echt een recht van klagen?

lora

Dat is het hem juist.
De politie bellen is ook geen optie.
Zij weten ook niet wat ze aanmoeten met deze gast.


lora

Mocht het zijn dat jullie het ook niet weten, laat het me aub weten.

Robert-Jan

Er is een ding wat ik niet zo goed begrijp,

Als jij oorpijn krijgt terwijl hij electronisch speelt en er 10 meter zit tussen jullie huizen dan moet het zo ontzettend kneiterhard staan dat er geen enkele twijfel kan zijn voor de politie van serieuze geluidsoverlast. En dan zou er iets aan gedaan moeten kunnen worden.

De oplossing zit m niet in het feit dat je hem van het drummen af moet halen, maar dat hij een koptelefoon gaat gebruiken..heb je t daar al over gehad?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

lora

Hij speelt ook zeer hard.
Je kan hem 50 meter verderop nog met gemak horen.
Een koptelefoon gebruikt hij ook.
Zijn speaker staat nooit aan.

Zelfs buren die 30 meter verderop wonen, kunnen hem horen aan de voorkant van hun huis op de 1ste verdieping.
Met nogwel het raam dicht.
In die kamer slaapt nu ook niemand meer.

Het is hier ook meer gehoorig omdat het allemaal woonwagens zijn.
Dus de isolatie is niet zoals in een normale woonwijk.



Otje

Ik ben bang dat ie niet voor rede vatbaar is. Doe dan aangifte bij de politie.

paQ

blijven zeiken bij de politie dan inderdaad. Er zal heus wel een gemeentelijke verordening toepasbaar zijn.

Robert-Jan


Hij speelt ook zeer hard.
Je kan hem 50 meter verderop nog met gemak horen.
Een koptelefoon gebruikt hij ook.
Zijn speaker staat nooit aan.



Ik begrijp het niet..als je geen speaker aan hebt en je gebruikt een koptelefoon bij een digitaal drumstel dan zou je niets moeten horen
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Otje

Heeft ie waarschijnlijk een digitaal én akoestisch drumstel?

Technobeat


Erg vreemd , ik speel zelf ook op een E-set en hoor nooit klachten van buren .
En ik woon in een normale woonwijk , het kan dus wél :)
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Otje


Het sloopt me en mijn leven staat al 2 jaar stil.
( ... )


Nou Lora, stap nou af op profesionele hulp, politie, buurtbemiddeling, arts desnoods. Als je gezondheid er onder lijdt is het eigenlijk al veels te ver gekomen.

Nijlpaard



Ik begrijp het niet..als je geen speaker aan hebt en je gebruikt een koptelefoon bij een digitaal drumstel dan zou je niets moeten horen


Hier hetzelfde. :?
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

mangoie

Ik denk dat dit verhaal alvast voor de prijs "meest opmerkelijk verhaal van het jaar" kan worden genomineerd.

richardcs65


Mocht het zijn dat jullie het ook niet weten, laat het me aub weten.


Bij deze dan: ik weet het ook niet   8)7
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

lora

Zucht..het is wel fijn om te lezen dat jullie dit ook een abnormale situatie vinden. :)
Ik ben dus niet gek.

Hij heeft wel altijd een akoestisch drumstel gehad en nu heeft hij een digitale drumset.
Hij heeft zo'n drumstel.
(Ik ben een paar keer bij hem binnen geweest en heb hem toen zelf gezien)
En ipv 1 trommel onderin, heeft hij 2 trommels met 2 voetpendalen....(als ik het zo goed omschrijf?)
En hij drumt met houten drumstokken.


En als deze situatie nu al aangemerkt kan worden als "meest opmerkelijk verhaal van het jaar" verteld dat me ook al genoeg.
Het zit dus toch niet tussen mijn oren, hij drumt inderdaad veel te hard.

Ik ga morgen zijn begeleider bellen en zet mijn voet (voor de zoveelste keer) neer.
Dit gaat nu gewoon stoppen.

Door al dat gedrum ben ik ook gevoelig voor zacht tikken geworden.
Daarom word ik er zelfs wakker van als hij op zijn bureau loopt te tikken met zijn handen en voeten.
(Zelfs in mijn slaap word ik wakker van de herrie)

Ik heb mijn vraag hier bewust neergezet omdat jullie allemaal drumliefhebbers en en ook eigenlijk niemand tot overlast willen zijn als de optie er zijn om tijdafspraken te maken.
En als ik het zo lees, heeft hij het nog royaal ook.
Jullie hebben gelijk, tijd om mijn voet neer te zetten (voor de zoveelste keer).....die begeleiders moet er maar eens een eind aan breien.

Van mij mag die nog steeds tussen half 5 en half 7 doen wat die wilt qua drummen
Maar daarna moet het afgelopen zijn.

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het gaat.


drfill

Een woonwagen houd ook niets tegen.. is een wandje van 5 cm dik met rockwool..
hij heeft een 'begeleider' ?(klinkt als ex tbs-er) hij kan zich in ieder geval niet verplaatsen
in een 'niet drummer' .. als je 's nachts ook zit te tikken etc..
politie bellen.. zou ik niet doen.. dit doe je als je niet meer kan praten..
en dit zou ook kunnen leiden tot 'treiteren'  gewoon langsgaan en vragen
waarom hij zich niet aan de tijden houdt..?  overleg en respect moet er wel blijven..
het kan ook zijn dat je er ontzettend op 'gefocussed' bent.. bijv. mijn buren hebben een
hond, als die met een balletje speelt, hoor ik ook 'pok, pok, pok, .. maar mag die hond
niet spelen dan ? als ik de tv aanzet, hoor ik het niet..  en is maar 'soms' ..
maar bij jou kan het zijn dat het wel 'erg' is..  ik probeer me altijd in te leven in anderen,
mijn zolderkamer voorzien van isolatie..   ook al heb ik daar een electr. drumstel..
een voordeel van een woonwagen is : het is wel makkelijk verplaatsen ; )
en als het echt niet gaat..  zou ik toch met de beheerder gaan praten of je niet kan ver-
kassen..  in het uiterste andere geval bouw je met schanskorven en fijn steen goedkoop
een hoge scheidingswand in je tuin..  ziet er goed uit en is een geluidswal.. en ik zou hem
de helft laten betalen ?   tja.. ik verzin ook maar wat ..



td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

ronniev



Verder doet hij ook met zijn vingers trommelen op zijn bureau waar ik knettergek van word.

Ik heb een tijdlang (ruim 1,5 jaar) met harde muziek moeten slapen, alcohol gedronken om maar te kunnen slapen en heb mijn ventilator altijd aan om eventuele klappen van het drummen beter op te kunnen vangen op mijn trommelvlies.




eeeehhhhmmmm............ 8)7

animal

Ik denk dat ze bedoeld dat ze met de ventilator een soort van 'anti-geluid' creëert oftewel een continue 'achtergrond ruis', daardoor vallen plotselinge geluiden minder op.

Jazz

Als hij z'n koptelefoon opzet kan hij m toch zo hard zetten als hij zelf wil.
There is no music without jazz

Harre

Even voor de duidelijkheid: je buurman heeft dus een electronisch drumstel, maar speelt toch zo hard dat je hem op 50 meter van zijn huis duidelijk kunt horen? Dan speelt hij echt niet met een koptelefoon op, maar gewoon op een speaker. Overigens is een electronische set bij het gebruik van een koptelefoon ook niet geheel geluidsloos, want het tikken op de pads (zo noem je de trommels bij een electronische set) zul je altijd een heel klein beetje horen maar daar zul je als buurman die vrijstaand woont echt geen last van hebben, laat staan dat je het 50 meter verderop nog kunt horen.

Als er dus daadwerkelijk sprake is van overlast en de buurman niet wil luisteren blijft er helaas maar één oplossing over en dat is om het via de officiële kanalen te spelen en daar net zo lang te blijven klagen tot het moment komt dat er een oplossing komt. Overigens vind ik persoonlijk de oplossing die je hebt aangedragen om op vaste tijden te drummen heel erg netjes en het is in mijn beleving daarom des te jammer dat daar geen gehoor aan gegeven wordt.
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

berreal

www.derijdenderechter.nl

lijkt me een prima bemiddeling!


wat betreft verhaal, ik speel op een e-drum en zit in een redelijk gehorige woning, maar met een drumpodium (v.v. isolerende matten) of zogenaamd tennisballenpodium, ben ik iig van het contactgeluid af. En alleen als het bij de buren helemaal stil is, kan ik, wanneer mijn zoontje losgaat op mij drumstel, horen dat hij aan het spelen is.

Daarnaast zou ik eens een geluidsmeting doen wanneer je last hebt van zijn gedrum.

Ook de vraag: hoor je een drumstel? of alleen geplok? als je een drumstel hoort (dus ook geluid van bekkens), is het onmogelijk dat hij alleen met koptelefoon op speelt.
m.a.w. bel dan eens de politie vanwege geluidsoverlast.
Op een e-drum zou je alleen gebonk en geplok moeten horen als hij alleen met koptelefoon speelt.

succes
A-kit: Pearl Vision VBA Limited Edition - Retro Art Red

TheMaun

Jullie huizen hebben een tussenruimte van 10 meter, maar je kan hem horen als hij op zijn bureautje tikt?
Ik zou haast willen vragen of je muren hebt van karton, want dat is toch haast onmogelijk?

Maar wat klote, dat jij je wel aanpast, maar dat de buurman zich er niet aan houdt. Waren mijn buren maar zo lief voor mij, ik kan op zondagen bijv helemaal niet drummen, ook niet in een goed geïsoleerde kamer in een vrijstaand huis.

Ik zou het toch hogerop gaan zoeken, want de buurman luistert toch niet. Ik denk dat het meer zin heeft om wekelijks bij de politie te gaan zeuren, en het liefst ook met andere buren die er dus ook last van hebben. Dan kan de politie er toch ook niet meer omheen op den duur??

Heel erg veel succes en sterkte in ieder geval, kan me heel goed voorstellen dat het een hel is.

dunDaan

Als je 50 meter bij jou vandaan het gedrum nog steeds prima kunt horen, dan moet je in je eigen huis toch onderhand doof worden :?  8)7 Ik kan me nauwelijks voorstellen dat, op het moment dat je buurman drumt, je nog een fatsoenlijk telefoongesprek kunt voeren, dus als je op dat moment de politie belt zouden zij dan toch al prima moeten kunnen horen wat het probleem is .............
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Paul

Ik vind het ook een knap verhaal waar een en ander elkaar tegenspreekt.

Buurman speelt elektrisch, maar is op 50 m. afstand nog goed te horen? Dat kan alleen met een flinke speaker erbij. Je zegt al dat hij een koptelefoon gebruikt en geen speaker gebruikt.
Een elektrisch drumstel maakt op zichzelf weinig geluid, bij wijze van spreken kan er iemand (die niet niet overgevoelig is voor geluid) er een boek naast lezen. Zelfs met de isolatie van een woonwagen is dat buiten de woonwagen nauwelijks hoorbaar.
Contactgeluid, het doorgeven van het geluid door de vloer en muren, kan nogal problemen geven voor de buren als de woonruimtes aan elkaar zitten. In het geval van gescheiden woonunits, zoals ik uit jouw verhaal opmaak, is dat ook uitgesloten.

Dat je er wakker van wordt dat hij op 10 m. verderop op zijn bureau tikt, is niet normaal. Tenzij hij met hamers op het bureau slaat, zou ik denken dat je overgevoelig voor geluid bent (geworden). Dit kan (mede) veroorzaakt zijn door zijn gedrum, zeker als hij lang akoestisch heeft gespeeld. Misschien is het goed om dit na te laten kijken? Kan voor jezelf vooral heel prettig zijn. (En niet stoppen het drumprobleem aan te pakken natuurlijk.)

Hoe dan ook, als andere buren ook last van het gedrum hebben, werk dan samen. Samen sta je sterker. De buurman heeft een begeleider, er is waarschijnlijk ook iets van een woonbestuur? En anders sowieso de politie.

professorroel

Het spijt me zeer. Maar mijn ouders wonen in een goed geïsoleerd vrijstaand huis met buren op een afstand minder dan 10 meter. Ik oefen hier zondags met mijn band en drum wanneer ik wil. Hier heeft nooit iemand last van gehad. Als jouw buurman een digitaal drumstel heeft en met koptelefoon op speelt, ben ik bang dat jij die drumgeluiden in een straal van 50 meter bij elkaar droomt. Volgens mij moet je naar de dokter.

Omhoog