Endorsement topic

Gestart door Joris, jun 02, 2014, 17:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Rick


Wat is daar zo erg aan? Als je iets gebruikt in je setup, is het toch leuk om dat op je vel te plakken?
Ik vind het ook fijn als er gewoon dik TAMA op m'n resovel staat.


Dat snap ik nog wel, maar om dan het logo van je bekkens, van je stokken, enz er ook nog bij te plakken...

Paintpro


Of, erger nog, zich uitgeven voor endorser terwijl ze dat helemaal niet zijn. Da's nog triester....


Naja, zij kunnen het merk wel endorsen. Zelfs als het merk hun niet sponsort.`
Daarnaast denk ik dat er zat mensen zijn die het "sticker plakken" afkijken van drummers die een deal hebben.
Zowel het uiterlijk als de opstelling proberen te kopieren zeg maar.

Robert-Jan

Ja maar zo werkt het niet.. Een merk gaat een deal aan met een drummer.. Niet andersom
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Rick

Je endorsed een merk vaak al genoeg door hun spullen te kopen. Ze zetten zelf toch hun logo daar op?

Robert-Jan

Het bedrijf gaat de deal aan met een muzikanrnt waarvan ze graag zien dat hij of zij op hun spullen speelt..
Het woord is verwarrend maar in mijn opinie is het het merk wat een drummer endorsed..ondersteund..support geeft..om met die drummer reclame voor dat merk te maken.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

naja... dat is het ook eigenlijk ja.
Een endorsement is een samenwerkingsverband tussen partijen om zo (elkaar) kracht bij te zetten.
Dat moet je dus wel samen met elkaar overeenkomen; eenzijdig werkt zoiets niet / is dat geen endorsement

taco


Het bedrijf gaat de deal aan met een muzikanrnt waarvan ze graag zien dat hij of zij op hun spullen speelt..
Het woord is verwarrend maar in mijn opinie is het het merk wat een drummer endorsed..ondersteund..support geeft..om met die drummer reclame voor dat merk te maken.

inderdaad, taaltechnisch is het bedrijf de endorser, de artiest de endorsee.

Hans

Een endorsement lijkt me prima voor een (semi) prof.

Bedrijfskundig is het toch alleen maar interessant om de kosten kant te verminderen. Als je een autorijschool begint met 3 auto's kun je waarschijnlijk bij VW ook wel een deal maken. En als je na de volledige afschrijving opnieuw gaat investeren in 3 auto's ga je misschien wel met KIA aan de gang ofzo.

Meer dan dat is het toch ook niet ? Die paar grote jongens die inderdaad hun spullen krijgen omdat ze invloed hebben op de markt zijn buitencategorie.

Bij mijn muzikanten vriendjes merkte ik dat het, toen ik 20 was, bijna een doel op zich was om een endorsement binnen te slepen. Dat is wellicht bij de jongere muzikanten nog steeds zo. Het is immers wel erg cool om te zeggen. Ik ben zelf ook nog steeds onder de indruk als iemand me zegt dat hij een sonor endorsement heeft. Gek genoeg denk ik, wanneer iemand een Taye endorsement heeft iets van :"nou ja, dat is het ook net niet".

Het is iets raars, maar het is prima. We moeten het vooral niet te groot maken.

Robert-Jan

Het is zeker zo dat een endorsement gezien wordt als een status symbool. Ik heb al meerdere keren zien gebeuren dat drummer x op jacht ging en excact dezelfde mail naar tig bedrijven stuurde in de hoop dat ..gewoon om te kunnen zeggen , ik heb een endorsement...en ik geef toe, bij mijn eerste deal was ik ook zo trots als een pauw.

Sommige kleine bedrijven spelen daar slim op in en proberen onder het mom 'endorsement' direct aan de klant te verkopen..met name in de bekkenmarkt gebeurd dat..je maakt een folder met absurt hoge adviesprijzen en zegt dan dat je 70% korting kan krijgen en endorser bent..uiteindelijk betaal je de een prijs die normaal is voor die bekkens van een vergelijkbaar merk en de fabrikant/importeur hoeft geen winkelkorting te geven...de drummer denkt woei endorsement, realiteit is dat je voor hetzelfde geld een leuke vakantie in Istanbul kan hebben en met een tas vol bekkens terug kan komen ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

#34
jun 05, 2014, 18:58 Last Edit: jun 05, 2014, 19:03 by Hans
Hey goed idee ! (Istanbul rocks !)

Ik vind dan ook dat het 100% achter de spullen en filosofie van zo'n fabrikant staan, kant noch wal raakt. Ik heb heel wat kits gehad, en ze hadden allemaal wel iets, en allemaal wel iets niet.

Tenzij gemaakt door kindsoldaatjes zou ik niet zo kieskeurig zijn als ik op zoek ging naar een endorsement. Zeker niet als 'starter'.

Al die idealen en 'met dat merk wil ik niet gezien worden' worden heel wat vloeibaarder als je achter je kit je kost verdient.... Lijkt me.

Stel je eens voor, opeens een gezinnetje en een maandelijkse huur....

Stom genoeg zijn het vooral de jongens die dat allemaal nog niet hebben (huisje, boompje, baby) die zo op een endorsement azen volgens mij.

Edit : overigens heb ik dat bericht over 70% korting op de cataloguswaarde van die cymbals op facebook ook gezien. Het eerste wat dan in mij opkomt is toch wel dat de rest dus zeer stevig 'genomen' wordt. Om dat zo publiekelijk te melden lijkt me marketing technisch niet zo slim van SOULTONE.

Robert-Jan

En/of SAMSUN.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Black Page

#36
jun 05, 2014, 21:06 Last Edit: jun 06, 2014, 00:47 by Black Page
Citaat
Meer dan eens zie ik de parallel getrokken worden naar drummers als Steve Gadd, Steve Jordan, Vinnie Colaiuta en andere (in dit geval) marketingkanonnen. Zij zouden betaald worden om op een merk te spelen, alles krijgen wat hun hartje begeerd.
Nadeel van deze parallel is


Leuk om je ervaringen te lezen. Discussies over endorsers die betaald zouden krijgen gingen viral op houseofdrumming.com zover zelfs dat peter erskine erop in ging. Wat is concreet je bevinding tav betaald krijgende endorsers? Tweede vraag die ik heb is op welke parallel je nu doelt. Ik lees alleen stelling dat sommige endorsers worden betaald...

Ik denk zelf dat de motieven vd endorsers als volgt zijn zijn samen te vatten: de idealistische, de praktische en de visionaire. 100 % achter een product staan, Gear support en ontwikkelen.
Een ding: dave weckl gebruikt nog steeds zijn zildjians als tony royster jr in de studio. Bedoelende, Buiten het zicht vd media gebruiken ze wat ze lekker vinden... Zie het beruchte filmpje van chad smith over zijn endorsement met Pearl....
;;;

paQ

Ik krijg maandelijks verzoeken voor een 'endorsement'  zonder dat we elkaar ooit gezien of gesproken hebben. Copy-paste inderdaad.
En altijd is de strekking : "...... dus zoeken we een endorsement"

Ben altijd geneigd terug te mailen:  "wie niet?"

Zelfde geldt voor muzikanten die backstage aan me vragen " ja, maar wat moet IK dan betalen? :P "

Nlz

Ik heb de neiging bij mensen die zo vragen wat ZIJ moeten betalen te zeggen "Voor jou 100 euro extra"
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

FoREVer


Ik heb de neiging bij mensen die zo vragen wat ZIJ moeten betalen te zeggen "Voor jou 100 euro extra"


inclusief btw?  :+

Citaat
"...... dus zoeken we een endorsement"

op z'n manier ga je ook nooit een endorsement krijgen, je moet wat bieden en je kan ook zonder endorsement maar juist kijken wat jij voor een bepaald bedrijf kan betekenen werkt veel beter
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris


Wouter


Otje


Ik sta op de Vater website  *O* *O*


TOP ! Geweldige foto ook. Nu nog de Vater 'Joris Nijenhuis' Drumstick.

Hans

Super tof Joris ! Een stokken deal is top.

Hoefnix

Ik heb een reisje naar Istanbul in de planning, gezien de opmerking van RJ ben ik benieuwd of ik ook een paar bekkens kan scoren.

Citaat

realiteit is dat je voor hetzelfde geld een leuke vakantie in Istanbul kan hebben en met een tas vol bekkens terug kan komen


Zijn er sites met adressen of iemand die ervaring heeft?

musiqman

Niet in Istanbul, wel in Alanya (ja echt, superleuk zaakje met een toffe eigenaar, mooie Istanubl Signature meegenomen toen)

Robert-Jan

Het is even geleden maar als ik het goed heb zitten er in Tünel een heleboel muziekzaakjes..
Mail ook de merken die je wil zien, als je mazzel hebt kan je langskomen, maar ze zouden je iig kunnen vertellen in welke winkels hun bekkens liggen in istanbul.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

ja... deze spant ook wel de kroon.

onderstaand de HELE mail:

Citaat
Hello Cinepaq! I've checked out your products and I'm very interested in getting some custom in ears of my own. I just wanted to know if you guys sponsor or endorse artists right now? If so I would love to apply and get quotes on products. Message me asap. Thank you!



nieteens een naam erbij, of contactinfo.... niks... :N
In de header van de mail zie ik zijn naam wel staan, maar dit is wel heel triest.

Nlz

Mail beantwoorden met de normale prijzen maal twee  :6
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Robert-Jan

Dat is wel typisch voor Beyonce
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Omhoog