Endorsement topic

Gestart door Joris, jun 02, 2014, 17:04

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Joris

jun 02, 2014, 17:04 Last Edit: jun 02, 2014, 22:08 by paQ
Ik heb nu alleen een deal bij Vater, dat is dan ook een product waar ik voor 100% achter sta, ik speel al jaren met Vater 5B's.

Overigens niet bedoeld als een reclame post, meer als een ik ben het met Paintpro eens post.

Harre

Goed onder woorden gebracht  :Y
Living life 'as is' for mostly all the fuss isn't worth the effort.

Rick

Mooi stukje Christian. Ik zou zelf ook geen endorsement willen bij een drummerk waar ik niet voor 100% achter sta. Op het moment zou ik niet eens een drum endorsement willen. Ik heb zoveel ketels van allemaal verschillende producenten die allemaal fantastisch klinken. Steek die korting dan maar lekker ergens waar het licht niet schijnt  *O*

Nlz

Steek die korting dan maar lekker ergens waar het licht niet schijnt  *O*


Dat zeg je vast niet zo als die blondgelokte dame van Brady het je heul lievv vraagt  :+
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Joris

Endorsements zijn natuurlijk ook voor support in het buitenland belangrijk. Als je bijvoorbeeld een us tour doet en een Nightliner moet betalen en ook nog eens een complete backline moet huren word het al snel onmogelijk om financieel uit te komen.

Is misschien een apart topic over endorsements een idee?

patrick76

Mooi geschreven Paintpro.
Pearl,Paiste,Mapex,Remo,Evans,Vic Firh,Vater

NathanR

Endorsements met Roadie schijnen echt top te zijn.  :+

Paintpro

#7
jun 02, 2014, 21:51 Last Edit: jun 02, 2014, 22:19 by Paintpro
*Knip, om de tijdlijn overzichtelijk te houden

Robert-Jan


" Niet lang geleden zag ik op Facebook een bericht van een bekkenmerk wat een oproep plaatste voor endorsers. Je krijgt gegarandeerd 70% korting.
Dit is in principe een nekschot voor het merk.
De importeur gaat het onder de winkelprijs aan elke willekeurige particulier leveren.
Waarom zou je het dan nog bij winkels willen kopen?
En waarom zouden winkels nog willen proberen het te gaan verkopen."


Het zit toch iets anders..
Vraag je eens af waarom 'de importeur' aan de winkel zou moeten verkopen.. ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paintpro

@RJ: Eens, dat stukje kan wat nuance gebruiken. Het is niet "In principe een nekschot", maar meer, "naar mijn inzicht is dit een nekschot".

Een importeur hoeft naar mijn inzien niet aan winkels te verkopen.
Er zijn ook winkels zie zelf importeren. En importeurs die praktisch niets in winkels hebben liggen.
Echter, naar mijn inzien, vergroot je de verkoop als je product in meerdere winkels ligt.
En volgens mij, wil elke importeur zijn product verkopen.

Robert-Jan

#10
jun 02, 2014, 22:17 Last Edit: jun 02, 2014, 22:27 by Robert-Jan
Commentaar van de moderator ik heb het een beetje verkloot met het samenvoegen ..sorry :/Dit topic is naar aanleiding van :http://christianoskam.wordpress.com/2014/06/02/achtergrond-endorsements/
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

FoREVer

ben het wel helemaal eens met de heer Oskam, Endorsers, gewoon zelf voor die dingen werken. Inderdaad ik zou een endorsement willen van bijvoorbeeld Rohema (onbekend drumstokkenmerk uit duitsland) maar ik ga daar niet van uit ook al sta ik er 100% achter ik vind het beter om er voor te werken want dan ben je er ook voorzichtiger mee en dat geld voor alle items wat betreft endorsements.
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Als je (semi) professioneel muzikant bent is het al moeilijk genoeg om rond te komen in de meeste gevallen denk ik, als je het dan door middel van endorsements iets makkelijker krijgt zie ik daar het probleem niet van in. En ja lui die het alleen willen om gratis spulletjes is een ander verhaal maar dat kan je in de meeste gevallen sowieso wel vergeten, misschien na een paar jaar.






FoREVer


Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Als je (semi) professioneel muzikant bent is het al moeilijk genoeg om rond te komen in de meeste gevallen denk ik, als je het dan door middel van endorsements iets makkelijker krijgt zie ik daar het probleem niet van in. En ja lui die het alleen willen om gratis spulletjes is een ander verhaal maar dat kan je in de meeste gevallen sowieso wel vergeten, misschien na een paar jaar.


ik doelde dan ook inderdaad vooral op de lui die een drumkit voor niks willen, ga niet harder meppen als ik een endorsement zou hebben van een bepaald stokkenmerk inderdaad haha, voor stokken is een zogeheten B-endorsment (korting of inkoopwaarde) wel leuk maar gratis hoeft van mij niet
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Joris

Ik zou er niks op tegen hebben  :P

Wouter

Gratis stokken of vellen van een merk waar jij volledig achter staat lijkt me ook niet verkeerd. Heb je iig meer aan dan een endorsement voor een drumkit. Al helemaal als je in een (semi)professionele metalband speelt lijkt me het een financiele geruststelling zoals Joris al noemde.

Hoefnix

Als iemand mij spullen wil geven heb ik daar geen probleem mee ;)

Ik ben er niet naar op zoek maar toch: Het ligt er maar aan welke verplichtingen er tegenover staan. Hoef ik er niets voor te doen en krijg ik een fikse korting of gratis spullen.. waarom zou ik nee zeggen.

Rick

En dan heb je ook nog van die gasten die hun bassdrum vol met allemaal logo's plakken terwijl ze geen endorsements of wat dan ook hebben.  8)7

Wouter


En dan heb je ook nog van die gasten die hun bassdrum vol met allemaal logo's plakken terwijl ze geen endorsements of wat dan ook hebben.  8)7


Hahahaha herkenbaar! Kom ze ook wel is tegen met Apple stickers op hun resonantievel...

Machiel


Hahahaha herkenbaar! Kom ze ook wel is eens tegen met Apple stickers op hun resonantievel...


Wat is daar zo erg aan? Als je iets gebruikt in je setup, is het toch leuk om dat op je vel te plakken?
Ik vind het ook fijn als er gewoon dik TAMA op m'n resovel staat.
Neem mij vooral niet te serieus.

Hoefnix

(Bijna) Niemand weet wat TAMA betekent, dus waarom?

dunDaan

Waarom niet, je gaat toch ook niet de logo-letters van je auto afkrabben  8)7
Anyways, er heb er niks voor, maar ik heb er zeker niets op tegen; je mag toch trots zijn op de spullen waar je op speelt.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Machiel


Waarom niet, je gaat toch ook niet de logo-letters van je auto afkrabben  8)7
Anyways, er heb er niks voor, maar ik heb er zeker niets op tegen; je mag toch trots zijn op de spullen waar je op speelt.


Precies mijn punt! Thanks :)
Neem mij vooral niet te serieus.

Hoefnix

Mijn auto kan ik bestellen zonder merk (bijna dan) en type aanduiding...
Alleen in grille staat klein het merk.. en dat heb ik gedaan :)

Mijn Premier Genista heb ik teruggebracht in 'original factory state' met o.a. het juiste resovel met logo omdat ik deze origineel wil houden.. In de Lignum zit gewoon een wit resovel ;)

Ik ben trotser op mijn Lignum zonder logo op het vel :D. Voor mij heeft het niets met trots te maken blijkbaar. ;)

Hammar


En dan heb je ook nog van die gasten die hun bassdrum vol met allemaal logo's plakken terwijl ze geen endorsements of wat dan ook hebben.  8)7

Of, erger nog, zich uitgeven voor endorser terwijl ze dat helemaal niet zijn. Da's nog triester....

Omhoog